Gå till innehåll

Jannes SjuTjugo


Janne

Rekommenderade inlägg

  • Svar 105
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack igen alla.

Sjuan är helt riktigt en millepora, men sexan är en som är väldigt lik lokani med växer som en table istället och då heter den granulosa.

Nja, men det kommer och bli ett häftigt djup 120, sen får vi se hur långt det blir, men någonstan mellan 120-140.

Japp, jag kör sen lite mer än ett år FM, jag tycker det fungerar bra. Men jag är väl en av få som fortfarande kör med zeolitreaktor och metallhalogen.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla igen.

Man vet aldrig jag kanske drar igång en träff vad det lider.

På första bilden kan ni se en djuplevande table Multiacuta, det är därför den sitter så långt bort från ljuset som möjligt och i skuggan av den gröna.

Man kan även se en liten mörk fragg i mitten som är tillbakabildad, jag hade räknat ut den, så jag satte den gröna där istället och då flyttar den på sig och börjar växa som ni kan se på den andra bilden.

Tredje bilden är en Turbinaria Reniformis.

På den fjärde bilden så kan man se hur den gula Caroliniana drar sig åt vänster för att komma undan för den andra som skuggar på höger sida.

/Janne

post-810-14468921384984_thumb.jpg

post-810-14468921385137_thumb.jpg

post-810-14468921385266_thumb.jpg

post-810-14468921385406_thumb.jpg

post-810-14468921385537_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, jag kan försöka ta en, men erfarenheten säger att det är svårt att få till en sådan.

När kortet är taget så är det BLV 2 * 250 W 20000K + 2 * 54 W Fidji Purpel. På dagen kör jag 10000K lampor, jag blandar lite men tycker 20000K ljuset är snyggare.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK, har själv 2*400w med 20000k lampor i och är väldigt nöjd med det ljuset, men vissa färger träder inte riktigt fram som dem kunde gjort, speciellt dem rosa/röda färgerna, kanske hade blivit bra att kompletera med ett par fiji purple som du gjort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir ju lite varmare färger över huvud taget, det är en av huvudskälen till att jag använder fiji purple.

Om du tittar på de senaste bilderna så ser du att det gula blir mycket varmare, så det är inte bara rött och rosa som blir finare.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt vackert Janne,

Riktigt kul att du kör med zeovit och lyckas bra.

Jag kör själv zeovitmetoden men har haft en del bakslag som nu är över för denna gång.

Eftersom mitt kar inte är ett år gammalt ännu så har jag fortfarande inkörningsproblemen och har nu precis passerat cyanodelen.

Du borde prova liiite zeospur2 tillsammans med ökad dosering aminosyrorna så kan du kanske få ännu mer lyster och färger, om det nu är möjligt :)

Härligt!!! är ialla fall ordet för dagen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...