Gå till innehåll

Oskars Clownhotell


OskarW

Rekommenderade inlägg

Sådär nu har jag gjort ett 25% vattenbyte med fräscht vatten som har stått över natten för att försöka fixa till mina vattenvärden. jag hoppas jag kan se några förändringar mot slutet av denna vecka.. jag ska byta lite mer i morgon och kanske i övermorgon eller lördag..

Varken Xenian eller knapparna verkar ha brytt sig någonting om nytt vatten, otacksamma jäklar ;P

de e iaf fullt "utslagna" som vanligt.

KOmmer med mer uppdateringar när jag fått mina nya vattenvärden..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Gjorde som du sa nu :) bytte yttligare 25%

Teoretiskt sätt borde Värdena ha Halverats eller hur?

då krävs det bara något byte till, då jag vet att filtret tar hand om nitraten och forfaten har jag Fosfatremovern som tar bort. NItraten hade nämligen sjunkit på omkring 25-50 på 1 vecka så då borde ju filtret göra något..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oskar jag läste igår att jod är bra för xenia och tänkte på dig, där stod att man skulle tillsätta extra jod. Jag vet inte hur mycket man får annars i vattenbyten osv men det var tydligen viktigt spårämne för xenias överlevnad. Köpte xenia idag jag också, det blir nog bra detta.

Men du ska inte tillsätta jod fören du fått rätt på fosfaten för annars stimulerar den algtillväxten och det vill du inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag e mitt uppe i Kiselalger just nu så mer alger e inte så frestande :) sniglarna putsar ju bara stenen.. så rutorna får tvättas var tredje dag för att få bort de mörka Bruna fläckarna..

Tror jag ska låta algerna växa på den svarta bakrunden och täcka upp det lite..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Föresten glömde, vad tror ni om en green clown gobie och en eller två Clowner i akvariumet.. det blir nog de ända jag ska ha i det, det finns ingen "nytto"fisk som man skulle kunna ha i när Värderna blir bra?.

ska i med ett par putsar räkor då också..

funderar på att Dra till bromma och köpa mer Turbosniglar då de har likartat vatten som jag, då det är deras jag fyllt på med ;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det jag tänkte på att vattenvärderna var ganska lika bromma.

Men en låång koppning borde ju fixa den delen.

Frågan är bara ifall sniglarna blir onödig belastning nu när karet har så dåliga värden som jag försöker fixa till.. 10 sniglar i ett clownhotell låter MYCKET ;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det jag tänkte på att vattenvärderna var ganska lika bromma.

Men en låång koppning borde ju fixa den delen.

Frågan är bara ifall sniglarna blir onödig belastning nu när karet har så dåliga värden som jag försöker fixa till.. 10 sniglar i ett clownhotell låter MYCKET ;P

10 sniglar är absolut inte mycket, även i ett litet kar bör man ha bra med renhållare. Du kan komplettera med ett par eremiter som kan ta överbliven fiskmat också, förutom att de går och plockar en del alger på stenen emellanåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag var på bromma idag och lämnade av dunkarna jag fick vattnet i.

Lämnade in ett vattentest samtidigt och de tyckte att de verkade okej. mätte deras egna burkar och det var nästan samma värde, bara en förhöjd halt av nitrat. så hem kom jag med en liten clown ,en Sten med en liten anemon av något slag och några knappar.

dsc00051vr0.jpg

dsc00050fp6.jpgdsc00049qk2.jpgdsc00048ap4.jpgdsc00047md9.jpgdsc00046ni4.jpgdsc00045ji8.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...