amatören Postat 28 augusti 2008 Dela Postat 28 augusti 2008 tråkigt med din fjärilsfisk........men det är en riktigt snygg fisk som du har köpt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 Tjo.!Har nu fått en blixt bild på mitt senaste fiskinköp. , bilden blev himmlans bra i färgen så jag kundelåta bli att lägga ut den i tråden. , den simmar nu runt i hela akvariet o smakar på det mesta, dock verkar ingen korall ännu berörd av denna fisk så jag hoppas på det bästa.mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 31 augusti 2008 Dela Postat 31 augusti 2008 AVIS!!!!!Visst är de grymt vackra! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 31 augusti 2008 Författare Dela Postat 31 augusti 2008 AVIS!!!!!Visst är de grymt vackra!Flamen är grymt vacker Sillen.! tillför en färgklick i akvariet.! sabbar han nu inte mina koraller så får han vara värd alla dom där enkonorna han kostade i inköp.. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 september 2008 Författare Dela Postat 8 september 2008 Senaste nytt:Akvariet rullar på med vettiga värden vad jag kan mäta fram , dock så har jag nu en acroporasom börjat tappa lite hud på sig. 2 toppar samt en del hud på foten är borta.. vet ej varför, då resten av korallerna inte uppvisar några sådana symtom alls.. Hoppas att få iordning på den med hjäp av lite tillsatser och ett större vattenbyte då jag intekan få fram vad som 'saknas'. Mitt senaste fisk inköp Eld Dvärgkejsare'n verkar trivas i akvariet , den har inte sabbat någotvad jag kan se på musslan eller några koraller för den delen, den kan få för sig o noppa tilllite här o där , men ingen korall verkar negativt påverkad av den. Sen har man ju fått hem lite nytt i prylväg, Tackar freddi för den snabba leveransen.En Tunze streamer 6055a (bara sladden är värd sin vikt i guld.), så nu är kontrollern fylld, ochlite nytt media till min kalkreaktor och sen mitt favorit korall lim från grotech. Sen fick jag med en broschyr om zeovit o KZ, förstår inte alls vad Ted menar med det. Hehe..Mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Update:Har gjort lite mediabyte i reaktorerna idag.! Fosfatreaktorn har fått någon dl med ROWAphos media, och min kalkreaktor är nu nyladdad med KZ-ZEOmag och KZ-Korallkross. Så nu får man ha lite koll på värdena igen.. men får hoppas Korallerna gillar den nya tillsatsen med ZEOmag i reaktorn, körde bara Korall kross innan. Acropora korallen som tappar hud verkar inte ha försämrats nämnvärt senaste dagarna så jag hoppas att den är på väg tillbaka, hade varit rikitgt kul o om man fick bukt på korallen'sbesvär. Ena sorten av mina Ricordea Florrida har delat sig igen. . Bara kul o se.! Nya 6055'an Funkar kanon, inget burr från den inte.. Annars ser det mesta bra ut i akvariet , Fiskarna ser välmående ut o verkar trivas.mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 21 september 2008 Dela Postat 21 september 2008 Låter som man borde göra ett nytt besök hos dig snart, många ändringar som man har läst om.Gillade ju karet innan, så kan ju inte blivit sämre så säga... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 september 2008 Författare Dela Postat 21 september 2008 Låter som man borde göra ett nytt besök hos dig snart, många ändringar som man har läst om.Gillade ju karet innan, så kan ju inte blivit sämre så säga...det växer på lite i akvariet, fraggat bort någon korall o införskaffat någon.. annars rullar det på bra. har inte fotat dom sista inköpen ännu, men det kommer.!mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 21 september 2008 Dela Postat 21 september 2008 alltid skoj manne.....det går ju framåt här med Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 september 2008 Författare Dela Postat 22 september 2008 Tja.Fått hem några nya småsaker i baljan nu.!En hystrix fragg, så får vi se om den växer till sig.En gul/grön Ricordea Florrida som håller på att aklimatisera sig , riktigt Neon färg när manser den Live. grymt svårt o få till bra bilder för en nybörjare som jag.En grå/blå Ricordea Florrida som även den håller på att aklimatisera sig , dock har jag insettett problem men denna, den var bara blå i butiken.. o sen en blid på min mussla som fortfarande lever men fått en annan plats i akvariet därden öppnar sig bättre än på förra positionen. tog nog 20 bildeer på den , ingen blev skarp. Annars rullar karet sin lilla gång och jag har börjat tillsätta lite KZ prylar nu, Vet inte om jag skadra igång en Zeo reaktor men det lutar åt det hållet som det är nu för att få till färgerna påkorallerna , har tillsatt något preparat och upplever nu efter 4 dagar att vattnet är grymt 'klart'dock är det kanske en frågan om inbildning , vad vet jag.Mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 22 september 2008 Dela Postat 22 september 2008 Är det med ditt macro du försöker fånga musslan?Gör som jag, fota och ändra en inställning i taget, använd blixt och ändra i vitbalansen. Dock så har jag dratt ett 100 tal bilder på vad jag tror är en ricordea utan att bli nöjd Men en dag då dj****r ska jag få till det, blir väl till att låna blixtar till förbannelse. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 22 september 2008 Författare Dela Postat 22 september 2008 Är det med ditt macro du försöker fånga musslan?Gör som jag, fota och ändra en inställning i taget, använd blixt och ändra i vitbalansen. Dock så har jag dratt ett 100 tal bilder på vad jag tror är en ricordea utan att bli nöjd Men en dag då dj****r ska jag få till det, blir väl till att låna blixtar till förbannelse. Det är med Macrot som jag fotar akvariebilder med, det där med blixt o sen mecka med vitbalansen det har jag ännu inte en anning om hur man ska gå till väga.. dock körde jag igenom dom förinstälda programmen utan något bra resultat. just musslor verkar inte gå att fota alls bra. upplever att focusen ballar ur i princip hela tiden. eller så är det användarfel :)gissar på det sistnämda, själv. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Testa och sätt den kameran på stativ och kör med manuell fokus och avtryckaren på timer.Skulle du inte lugna dig nu med burken och bara låta det växa till sig? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 september 2008 Författare Dela Postat 23 september 2008 Testa och sätt den kameran på stativ och kör med manuell fokus och avtryckaren på timer.Skulle du inte lugna dig nu med burken och bara låta det växa till sig? Jag är ju hemmablind för tillväxten så jag hjälpte den på traven med lite nytt istället fraggade ju av lite innan så jag fick någon ny plats för nyheterna. mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 23 september 2008 Dela Postat 23 september 2008 Laggemans förslag är bra ang fotograferingen, själv är jag för lat för stativ då mitt gamla stativ väger m,ycket och så får jag skruva ut benen. Men att köpa nytt? nja, har börjat räkna pengar i koraller och LS till nästa projekt.En sak du kan prova är manuell fokus och när du ska ta fotot så andas in djupt och andas ut samtidigt som du trycker ner avtryckaren. Har märkt att det hjälper mig iaf.Och lek dig fram med inställningarna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 september 2008 Författare Dela Postat 23 september 2008 när det gäller mina foto skills så är dom fortfarande på bäbisnivå, men tack för tipsen, ska givetvis prova o se om man kan få något bra resultat.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 oktober 2008 Författare Dela Postat 7 oktober 2008 Tja,!En del har hänt nu dom senaste veckan, Var på besök hos ted på hans 1 års jubileum, fick liteprylar med hem då, samt ett snabbt besök till helgen efter då jag hjälpte micke att få hem sinsump, samt att jag plockade på mig Ted's Zeo-Vit kit och någon korall samt en underbar mussla.Själva akvariet tickar på ganska bra med ok värden, med det nya mediat i kalkreaktorn, har ökatflödet något igenom den nu, då man har lite mer sps koraller nu. Har provat o tillsätta några Kz-preparat med klar positiv rekation från mina koraller faktiskt. Nu i dagarna har jag byggt om Zeo reaktorn , jag har satt på en 16mm extra loop på inflödetmen en fördelning i toppen så lite av flödet styrs ut där med hjälp av en liten slangbit. Dennalösning gör att när reaktorpumpen stängs av, av någon anledning så stannar 80% av vattnet kvar i reaktorn, så att mina zeovit stenar inte blir torrlagda. Denna lösning funkar alldelesutmärkt nu efter några tester. har även kopplat på en bit rör på inblåset för att enklarekunna dosera zeo-bak rakt in i pumpen.Sist nu så kommer en dröse med bilder.Kommer fler bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 oktober 2008 Författare Dela Postat 7 oktober 2008 Här kommer fler bilder.!Kommer en sista serie också. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 oktober 2008 Författare Dela Postat 7 oktober 2008 Sista serien med bilder.Dom två sista bilderna är tagna från ytan med hjälp av mitt skummarlock som våg brytare.skapliga för att vara ett första försök att ta bilder från ytan.mvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Jag vill också ha en mussla...Riktigt finVad gick den lös på? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Snygg mussla Manne! Ser ju nästan ut som den Anders köpte inne i Malmö för ett bra tag sedan.Hoppas bara du kan hålla igång ditt nya droppande, med tanke på vad som komma skall. Den där stenen med knappar du fick ser ju fantastiskt bra ut numera, blir lika förundrad varje gång jag ser den! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 WOW!Vilken acropora! Jag är kär! Vet du vad det är för sort?Fanns mer som var vackert men denna var grym! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 oktober 2008 Författare Dela Postat 8 oktober 2008 WOW!Vilken acropora! Jag är kär! Vet du vad det är för sort?Fanns mer som var vackert men denna var grym!Det är en Acropora Tricolor som verkar trivas klockrent i akvariet sen jag körde i lite aminoacidoch coral vitalizer från Kz, så har den kanonfina toppar som växer. kanonfin färg på den.http://se.reeflex.net/tiere/1562_Acropora_tricolor.htmmvh Manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 oktober 2008 Författare Dela Postat 8 oktober 2008 Jag vill också ha en mussla...Riktigt finVad gick den lös på?man får nog räkna med en 5-7oo pix beroende på inköpsställe och storlek på musslan.mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 8 oktober 2008 Författare Dela Postat 8 oktober 2008 Snygg mussla Manne! Ser ju nästan ut som den Anders köpte inne i Malmö för ett bra tag sedan.Hoppas bara du kan hålla igång ditt nya droppande, med tanke på vad som komma skall. Den där stenen med knappar du fick ser ju fantastiskt bra ut numera, blir lika förundrad varje gång jag ser den! tja Lagge.jo det har du rätt i, anders mussla har samma stuk , det såg jag nu på träffen, så det bör ju varasamma art.. den ska kunna blir runt 45-50cm stor så jag hoppas just nu att den först o främst ska överleva o sen börja växa. Knapparna ser ut o tatt sig rejält jämnfört mot när jag fick dom, dom är dödscoola när man lyckasta en riktigt go närbild på dom. Du får väl komma på besök sen o fragga lite sen, betalningen kan vi diskutera då mvh manne Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg