Gå till innehåll

Träffar?


Rekommenderade inlägg

Sedan sept 07 har vi träffats ett mindre gäng på västkusten 4 ggr. Första gången hos ted, därefter en något mindre skara hos Pwin respektive hos mej och Rolf.

Dom tre senaste träffarna har jag varit initiativtagaren till. Det som tynger mej något är det ganska svala intresset generellt för träffarna. Jag tror vi alla vill träffas, för när vi sitter där o snackar skit o dricker kaffe, så trivs vi. Det jag skulle vilja slå ett slag för är att vi är fler som tar ansvaret för att vi skall ses, för annars blir det aldrig av. Man tänker nog lite till mans, att det är alltid någon annan som fixar de där.

Sen är det också tråkigt att när respektive akvarist verkligen anstränger sej och förbereder sin träff, så blir det ändå till slut många återbud till den inbjudande akvaristens besvikelse.

Vi har alla vår fria vilja, men vi är trots allt hundratals akvarister inom varje region, så nog borde det gå att få till lite fler träffar ändå, som är någorlunda välbesökta.

Sötvattensföreningar har ett mkt mer aktivt föreningsliv, med föreläsare o till o med schemalagda träffar.

Jag känner att jag försökt nu tre ggr, med mkt svalt gehör. Jag trodde nog att saltvattensakvaristerna i Sverige va lite mer framåt, så jag skall erkänna att jag är riktigt besviken. Jag tror många håller med mej, så låt oss tillsammans skärpa till oss lite.

Besviken:smiley13:

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag flyttade ämnet till "Träffar och föreningar".

Ja, det går lite upp och ned det där med träffar. Ibland är intresset stort, ibland lite mindre. Så är det i Sthlmstrakten också. Men låt oss hålla oss till ett positivt tonläge och se om det inte är någon som vill göra något vad det lider :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej ville bara säga att här i skåne träffas vi nästan varje månad men sällan några återbud enstaka eller för söker få det så alla kan o så har vi gjort en resa till Ted också .Det roligaste är ju alla byten mankan göra på träffarna .Ja bara hoppas dom andra i svg syd håller med nu .mvh drakfisk(conny)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker alltid det är roligt när någon tar initiativ till en träff! Ted hade ju planer på att arrangera träffar när han startade upp affären sin. Vet inte om det varit någon sådan än.

Jörgen, jag tar mig gärna en titt på ditt fina kar om tillfälle bjuds!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är kul att träffa andra akvarister. I min omgivning är de flesta trötta på att höra om akvarier. Roligare att diskutera med andra. Dock ska inga känna sig tvingade till att bjuda in till dessa och inte heller att gå på dem. Detta är en hobby och hobbysar ska vara roliga!!!

Vill ni lära känna andra akvarister i er närhet så annonsera gärna här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/forumdisplay.php?f=232 om ni vill dra ihopp en träff! Skulle bli förvånad om ingen kom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker alltid det är roligt när någon tar initiativ till en träff! Ted hade ju planer på att arrangera träffar när han startade upp affären sin. Vet inte om det varit någon sådan än.

Nej..det har tyvärr inte varit ngr sådana träffar du beskriver.

Jag har tatt initiativ till tre stycken, som samtliga blivit av, men med tyvärr mkt dålig uppslutning. Det var därför jag startade denna tråd, för att se om det verkligen finns ett intresse.

Det verkar ju som det ändå gör det, så vi får hoppas fler tar initiativ nu:)

/Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med att vi i Skåne har så pass stor uppslutning tror jag är variationen mellan mötena, att vi är hos olika människor varje gång och då känns det som att man får mer ut av en träff när man ser något nytt, samt att det ju faktiskt har arrangerats utfärd norröver, vilket också säkert har glatt många, att kunna samåka och skona både plånbok och miljö på en gång. :)

Sen är det som det är med folk som har familj, det ska ju passa in för dem också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle lätt hänga på ifall det var några träffar här uppe i stockholms trakten med omnejd så länge jag inte har skola ;P problemet är att jag inte har föräldrar som är villiga att köra så det blir kommunalt ;P

Det verkar ändå vara mer aktivitet ner i södra delen av landet än här i mitten, kanske ska flytta ner när man flytter hemmifrån ;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle lätt hänga på ifall det var några träffar här uppe i stockholms trakten med omnejd så länge jag inte har skola ;P problemet är att jag inte har föräldrar som är villiga att köra så det blir kommunalt ;P

Det verkar ändå vara mer aktivitet ner i södra delen av landet än här i mitten, kanske ska flytta ner när man flytter hemmifrån ;P

Att välja bostad efter förekomst av saltvattensintresse kallar jag en sann entusiast;)...Du tänker föredömligt:ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

med tanke på hur vackert ditt akvarium är Jonas röstar jag för en träff hos dig hehe.. my god verkligen snyggt och vackert uppbyggt rev. jag är djupt impad!!

tack Johan:)...värmande ord:smiley9:

Saken e den att vi hade precis en träff hos mej....men du är välkommen o ta gärna med dej nån mer saltkompis. alltid kul o visa upp sitt kar.

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De facto är att den enda saltkompis jag har... är min fru.. hahaha... nja jag känner ju marko också... han har haft vänligheten att bjuda hem oss när vi gick och funderade på saltvatten...sen var vi sålda.. hehe...

Vi skall faktiskt till skåne på söndag.. om vi inte blir hem för sent kunde vi kika förbi om du har tid och lust och ork... annars kommer vi gärna en annan gång när vi har vägarna förbi... och kan ta med oss marko kanske !!

Mycket trevligt :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De facto är att den enda saltkompis jag har... är min fru.. hahaha... nja jag känner ju marko också... han har haft vänligheten att bjuda hem oss när vi gick och funderade på saltvatten...sen var vi sålda.. hehe...

Vi skall faktiskt till skåne på söndag.. om vi inte blir hem för sent kunde vi kika förbi om du har tid och lust och ork... annars kommer vi gärna en annan gång när vi har vägarna förbi... och kan ta med oss marko kanske !!

Mycket trevligt :D

På söndag skall nog funka..o ta gärna me dej marko..han skulle kommit på min träff men fick tyvärr förhinder. Du kan maila mej via pm funktionen så kan vi stämma av:)

Pratar du med marko?

Mvh

Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

på söndag kan jag inte ta med marko för då skall vi till min mamma på födelsedags middag i ystad först sen skall vi till ängelholm och hämta lite koraller jag köpt här på saltguiden. men sen kunde jag och frugan titta förbi menade jag. Om Marko skall med får vi planera det lite mer tror jag iom han jobbar som han gör. men vi kan göra som så att jag snackar med marko och sen synkar vi oss och kommer ner till dig tillsammans istället så det blir mer en saltträff sas? kan bli riktigt skoj!! tror det blir tight på söndag så det är nog en bättre lösning för alla sas... :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle lätt hänga på ifall det var några träffar här uppe i stockholms trakten med omnejd så länge jag inte har skola ;P problemet är att jag inte har föräldrar som är villiga att köra så det blir kommunalt ;P

Det verkar ändå vara mer aktivitet ner i södra delen av landet än här i mitten, kanske ska flytta ner när man flytter hemmifrån ;P

Jag är inte säker på att det är så mycket mer aktivt nere i söder som du uppfattar det. Jag tycker att du ska ha koll på när det skrivs i denna tråd https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4312 då det förekommer mycket träffar i ditt område med. Saken är den att det utöver de träffar som står om här inte är ovanligt att folk som gått på dessa träöffar har kontakt med varandra utan att skriva ner det här.

Det finns mycket akvarister i Stockholm!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte säker på att det är så mycket mer aktivt nere i söder som du uppfattar det. Jag tycker att du ska ha koll på när det skrivs i denna tråd https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4312 då det förekommer mycket träffar i ditt område med. Saken är den att det utöver de träffar som står om här inte är ovanligt att folk som gått på dessa träöffar har kontakt med varandra utan att skriva ner det här.

Det finns mycket akvarister i Stockholm!

Sillen: Syftet med den här tråden är att skapa ett positivt klimat och förbättra chanserna för oss att träffas. Det gör man inte med att försvara eller gå i polemik huruvida ett problem överhuvudtaget existerar. Skriver en akvarist som oskar gör, så står det för något, alldeles oavsett vad som kan tänkas stå i andra trådar, eller vad andra kan tänkas ha för åsikt om saken.

Jag tycker oskars inlägg är bra, för det belyser så han känner..de tycker jag inte man skall vifta bort.

Ni kanske är dåliga på att bjuda in nya till er förening?..ta åt er av kritiken istället, så blir det nåt gott av detta.

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jonas jag tror och hoppas att inte Oskar tolkade mit inlägg som negativt då det var menat som ett tips på att det finns träffar även i område där han bor. Då DU tydligen tog illa upp då jag skrev att det finns aktiviteter även på andra ställen än i söder så ska jag inte skriva mer i denna tråden!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jonas jag tror och hoppas att inte Oskar tolkade mit inlägg som negativt då det var menat som ett tips på att det finns träffar även i område där han bor. Då DU tydligen tog illa upp då jag skrev att det finns aktiviteter även på andra ställen än i söder så ska jag inte skriva mer i denna tråden!

klart du ska skriva..men även du får klara feedback Jonas. De får vi andra göra titt som tätt. Jag hoppas du fortsätter skriva i denna tråd, för ämnet är viktigt, o de JAG menade var att oskar belyser att vi kanske kan bli lite bättre på att ses. Jag tror internets negativa sida är att vi blivit mindre ambitiösa på att träffas..det är lättare at skriva på guiden. När jag började med detta i slutet på 80talet var de en helt annan aktivitet i att träffas..de skapade gemenskap o vänskap. Man kan alltid bli bättre Jonas...de va därför jag tyckte ditt svar till Oskar va tråkigt.

Personligen tog jag inte illa upp.De va ju inte mej du svarade...jag försvarade ämnet och i viss mån Oskar. Sura nu inte Jonas, utan tål nu lite kritik du också.

/J

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej.

varför blir det samma visa på detta forum!!!!!!!!!!

vill poängtera att första träffen var inte ens jonas med i bilden det var på sjöfarts museet och vi var säkert 20 pers där hade skit trevligt alla pratade salt drack kaffe och bytte fraggar i ett fraggkar uppställt för träffen, för det var det som var och är syftat med träffarna."är inte säker på att det var den första heller" jonas jag har ju träffat dig och tycker du är en mkt duktig akvarist respekterar dig för det läser många trådar du skrivit i bara för jag vet att du vet vad det handlar om så ta inte detta som kritik.

pimo började faktiskt med en förfrågan om träff 2 och den tog du över då omröstningen blev som den blev.

om jag får säga mitt så skall man ordna med träffar så skall dom vara på neutralmark men alla handlare får självklart vara med och visa och ta med fraggar. och naturligtvis hemma hos träffar men när det står max 5 pers t.ex så då är det klart att några aviker från att anmäla sig.

mvh peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...