Gå till innehåll

Christer A-lagret Äter Stark mat


BroderIsak

Rekommenderade inlägg

Tydligen så är denna maträtt nåt in i helvete stark så christer som älskar det,Åkte till London bara för att prova. Rätten innehåller den starkaste chilifrukten i världen – Naga – som mäter 855 000 på den så kallade Scovilleskalan. Det är hundra gånger starkare än jalapeñon som når 8 00

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar i havet!

Det där lär ju vara SÅ hälsosamt... eller inte.

Ungefär som att basera sin kostcirkel på diesel, terpentin, svavelsyra och flygfotogen.

Ok att det gärna får vara lite fjong på maten, men jag vill helst att den passerar systemet den naturliga vägen, inte smälter hål rakt genom underkäken. :smiley24:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag va en 13-14 så lurade en kompis farsa i mig en liten bit (strax under en 50-örings storlek) av den där nagan.... Värsta känslan jag varit med om tror jag, smakade radioaktivt. Smaken satt kvar i munnen hela helgen och jag vet inte hur många isbitar som stoppade i munnen den helgen. 3 isblock totalt har jag för mig.

Don't do it

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra fråga Patrik!

Det finns ju gott om mat som är känd för att inte bara svida när man äter den...

Sen är frågan om man verkligen får servera vad som helst.

På nån trädgårdsutställning för några år sen så skyltade nån odlarförening med en Hellfire, och den var tydligen stark nog för att ge riktiga sår vid kontakt med känslig hud, med påföljden att den inte lagligen fick användas i mat annat än "på egen risk".

Nu vete fan om den är starkare än Naga eller inte, men det låter lite som om Naga borde ligga i åt minstone samma riskzon?

Fast dom kanske kommer undan med den där lappen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brossan skalade en Habanero, vet inte vart den ligger i "starkhets-skalan", men den e bra stark. Efter det sköljde han händerna o klia sej i ögat. Han var blind ett par dar efter det...njaa blind o blind, men hornhinnan fick tydligen bra med stryk.

Så skalll man spisa dom här grejerna får man vara försiktig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nog rätt mesigt å milt om man jämför med vad som finns högst upp på skalan.

http://www.scottrobertsweb.com/scoville-scale.php

"Blair's 16 Million Reserve is the latest in the line of reserves from Blair. This reserve bottle contains 1ml of pure capsaicin crystals. 16 Million Reserve is not to be consumed or even opened without using extreme caution"

*Edit: Inte för att jag tycker Naga verkar milt dock, jag tycker t.o.m. Jalapeño Peppar är för starkt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv inmundigat mesversionen Habanero´s via en Bloody marymix, resulterade i andnöd och kalle ankaröst under minst 10 minuter - så jag förstår att detta var en hårresande erfarenhet för vår hjälte.........

"Christer for president"

Var det vodka i den ocksa (eller kanske hembränt med tanke pa din värmländska bakgrund...)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen så är denna maträtt nåt in i helvete stark så christer som älskar det,Åkte till London bara för att prova. Rätten innehåller den starkaste chilifrukten i världen – Naga – som mäter 855 000 på den så kallade Scovilleskalan. Det är hundra gånger starkare än jalapeñon som når 8 00

Aha! Bih Jolokia (ett annat namn för den här chilin) har odlat såna hemma, får väl se om de blir så starka när skörden kommer :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wow riktigt coolt att hårdingen Christer vågat på sig detta.

Har inte hört om det innan ang The Bollywood Burner

Men här är en till som visar styrkan i maträtten som skall vara 100ggr starkare än jalapenos

m4_GTcJoirs

Naga Jolokia pepper

-respekt Christer

HAHAHA jag tror knappat de där e Bih Jolokia, fel form på frukterna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite som "pinkedrinken"... den ska "svida i alla hål dagen efter".

(när man varit på sin första utlandsmission med Försvaret, så är man en "pinkis", och då ska man festa loss när man kommer hem, och dricka en Pinkedrink, samtidigt som man sjunger nån fånig sång... det är rätt mycket tabasco i den drinken... enligt uppgift svider det rätt ordentligt i snorren, ändalykten och halsen dagen efter.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...