Gå till innehåll

Kendras ELOS system 120


Kendra

Rekommenderade inlägg

Haha, jag tror jag vet vad den butiken heter, inte första gången sånt händer där :P Ligger i sumpan_? ;)
Kanske den gör kanske...med en hel del oväsen ovanför sig :ler:

Ni behöver väl inte vara så övertydliga - tänk om personalen läser här och lär sig? Då kan ju ingen annan fynda där ;) (vilken tur att det går att åtminstone kopiera andras smileys:ler:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

WOW! Denna tråd har jag inte läst förut. Tycker du har lyckats mycket bra med ditt kar och inte haft några stora missöden alls. Bra jobbat. Sedan är det bara att konstatera att du har bra smak på fisk då du har 2 av mina favoriter som jag inte har själv ens.

Dock är jag lite nyfiken på hur det har gått med din nakensnigen, Cycloporus venetus "Blå plattmask", attachment.php?attachmentid=32125&d=1239051213

Har du fler bilder på den, lever den fortfarande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bilderna fungerar hos mig.

Och icon1.gifsmiley38.gifnurse.gif:smiley20:icon13.gif;):smiley9:icon10.gif:ledsen::arg:smiley1.gif:smiley16::?::!::nya bilder:icon3.gificon2.gif finns på "gå till avancerad" när man svarar på inlägg.

(Jag använder senaste utgåvan av Mozilla Firefox).

Det måste väl vara något med den nya excellenta Explorerversionen... I Firefox funkar bilderna för mig också och alla ikonerna finns med :ler:. Fast något "gå till avancerad" har jag inte lyckats hitta :snurrig:...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

WOW! Denna tråd har jag inte läst förut. Tycker du har lyckats mycket bra med ditt kar och inte haft några stora missöden alls. Bra jobbat. Sedan är det bara att konstatera att du har bra smak på fisk då du har 2 av mina favoriter som jag inte har själv ens.

Dock är jag lite nyfiken på hur det har gått med din nakensnigen, Cycloporus venetus "Blå plattmask",

Har du fler bilder på den, lever den fortfarande?

Tackar ödmjukast för berömmet:). Frånvaron av missöden beror nog mest på bra sten, bra skummare och på den korta tiden jag varit igång - det har väl bara inte hunnit hända ännu :x. Fast något kanske är på gång nu - min Duncanopsammia har inte haft polyperna ute på flera dagar och jag har ingen aning om varför... Och Pekka (min blå-vita plattmask ;)) har jag inte sett sedan slutet på april, så jag tror inte han finns kvar... Fast jag har ju bara sett honom två gånger på de tre och en halv månad jag haft akvariet, så han kanske lever trots allt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Första semesterdagen gick åt till att gulla med akvariet och dirigera invånarna att röra sig fint på catwalken. Av si så där 300 bilder blev det några få som jag inte har vett att skämmas för :skrattar:. Tur för mig att man nu för tiden slipper skicka rullar för framkallning till Extrafilm och tur för alla andra att det finns en delete-knapp...

Andra semesterdagen tillbringade jag med att slåss med Profiluxen - jag tror jag vann-kung. Ska bara kolla under ett dygn att doserpumparna inte löper amok, sen slipper jag förhoppningsvis skvätta in Ballinglösningarna manuellt. På begäran öppnar jag också en egen tråd med början till Profiluxinstruktioner för kompletta dataidioter (som jag), eftersom GHL inte verkar bry sig om att få fram en begriplig manual...

post-4339-14468917608272_thumb.jpg

post-4339-14468917608521_thumb.jpg

post-4339-14468917608777_thumb.jpg

post-4339-14468917609017_thumb.jpg

post-4339-14468917609274_thumb.jpg

post-4339-14468917609544_thumb.jpg

post-4339-14468917609782_thumb.jpg

post-4339-14468917610054_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Kendra!

Det har karet börjar ta form nu, kommer bli hur bra som helst när det är mer fyllt med koraller och allt växt till sig !

Du har lyckats väldigt bra :)

Tackar:smiley9:...

Jag har tittat på mina bilder tagna för ett par månader sedan och tror man kan ana att korallerna börjar växa något... Det känns i alla fall som en tröst vid det dagliga putsandet av rutorna från grönalgerna som verkar älska sommaren och min mh-lampa. Och ett steg framåt jämfört med att trösta sig med att de ialla fall inte har dött än:skrattar:...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åkte in till Triton idag för att få hjälp med en trilskande mojäng till nivåregleringen och medan Leffe sliter med mojängen hittar jag min nya blixtförälskelse :skrattar:. Hur kan man motstå en rosa fisk med gröna kofläckar??? Får väl börja lämna plånboken hemma...

Får jag presentera min nya Borbonius Anthias. Här är han under inkoppning

post-4339-14468917623012_thumb.jpg

och två timmar senare. Visst är han söt?

post-4339-14468917623229_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

åkte in till Triton idag för att få hjälp med en trilskande mojäng till nivåregleringen och medan Leffe sliter med mojängen hittar jag min nya blixtförälskelse :skrattar:. Hur kan man motstå en rosa fisk med gröna kofläckar??? Får väl börja lämna plånboken hemma...

Får jag presentera min nya Borbonius Anthias. Här är han under inkoppning

[ATTACH]34850[/ATTACH]

och två timmar senare. Visst är han söt?

[ATTACH]34851[/ATTACH]

Grymt fisk val!

Gillar verkligen den sortens anthias, varit riktigt nära att köpa ett par själv när man var på c-life får man fråga vad du fick ge?

Ska till triton den 28é och vore kul o veta vad dem kostar där :)

skicka pm ifall du inte vill skriva det rakt ut på sidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mkt fin fisk och akvarie!

Tack! :)

Grymt fisk val!

Gillar verkligen den sortens anthias, varit riktigt nära att köpa ett par själv när man var på c-life får man fråga vad du fick ge?

Ska till triton den 28é och vore kul o veta vad dem kostar där

skicka pm ifall du inte vill skriva det rakt ut på sidan.

Jag tror inte Triton hade fler, såg i alla fall inga andra än den jag köpte. Hade nog tagit två stycken i så fall, för jag tycker de är supersköna. Det var inte direkt den billigaste fisken de hade ;), men priset fick i alla fall inte mig att hoppa till - ungefär vad en Xanthurum kostar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att något äter saker i mitt akvarium om natten så hoppade jag iaf till :)

Inte har du lust att ge oss en aktuell bild på akvariumet rakt framifrån?

Fast nu gällde priset en ursöt och vad jag förstår ganska sällsynt förekommande fisk och inte en portion foder till en mantis eller vad du kan tänkas ha i burken :skrattar:. Jag skulle aldrig köpa någon fisk överhuvudtaget tills jag fick tag på monstret. Som tur är verkar jag inte ha något skumt i min burk och alla mina firrar verkar trivas med livet, än så längei alla fall (pepparpeppar).

Och självklart kan jag visa en aktuell bild, både framifrån och från båda sidorna ;). Tyvärr är det så här dags riktigt soligt i mitt vardagsrum, så det blir en massa reflexer och vardagsrumsmöblemang i glaset...

Framifrån med min ytterst effektiva kylanläggning (25,1 grader i burken just nu)

post-4339-14468917634022_thumb.jpg

Högra kortsidan

post-4339-1446891763424_thumb.jpg

Vänstra kortsidan

post-4339-14468917634455_thumb.jpg

Nykomlingen

post-4339-14468917634683_thumb.jpg

Fisksoppan :ler:

post-4339-14468917634895_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
grymt ljust och fint. 250mh+4 rör?

edit, hittade på 6:e sidan. Ser starkare ut än 150 så det verkar vara schyssta prylar :)

Jag är riktigt nöjd med lampan, fast jag har ju inget att jämföra med, nybörjare som jag är...

Ovanligt vitt vatten. Använder du ozon?

Nej, ingen ozon bara aktivt kol ibland. Det som har gjort att nästan alla partiklar är borta är den lilla skumgummikragen som sitter runt pumpen - har tvättat den varje dag och den var riktigt grisig... Eller också så är det min kamera som ljuger ;).

Jätte vackert Isabella!

Tack Alex - och detsamma. Din nya burk börjar redan se riktigt snygg ut:smiley20:.

Jag själv är för tillfället i Berlin efter en dryg veckas vistelse i bushen utan tillgång till internet och kraftig SG-abstinens. Har bokat hotellet på nätet utan att läsa på och vad får jag se när vi kliver in i lobbyn - ett jätteakvarium 25 meter högt med en miljon liter vatten!!! Riktigt läckert, och vilken algskrapa, den skulle man haft hemma :ler:

post-4339-1446891768196_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[quote name=Jag själv är för tillfället i Berlin efter en dryg veckas vistelse i bushen utan tillgång till internet och kraftig SG-abstinens. Har bokat hotellet på nätet utan att läsa på och vad får jag se när vi kliver in i lobbyn - ett jätteakvarium 25 meter högt med en miljon liter vatten!!! Riktigt läckert, och vilken algskrapa, den skulle man haft hemma :ler:

Det var det bästa hotellet du kunde välja :-)

Måste bara säga som några förre mig: Vilket fint ljus och klart vatten du har!!!

/Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, SAS Radisson... :) Funderat många gånger på att ta en weekend i Berlin enbart för att få bo på detta hotellet. :)

Japp, rätt svar - 12 poäng:ler:. Sluta fundera, bara frukostbuffén är värd resan -Tummen upp.

Du kan även passa på att besöka Zoo Aquarium Berlin, även om den inte håller jättehög nivå.

Menar du Sea World eller vad det nu heter och som ligger runt hörnet från Radisson, så håller jag fullständigt med - inte värt pengarna. Att åka hiss inne i akvariet man kan beskåda i full prakt från lobbyn och frukostmatsalen på hotellet kändes bara löjligt. De få pyttesmå burkar med salt de hade var fulla med glasrosor och bubbelalger och de likbleka flavescens de visade upp skulle behöva byta diet omgående:död:.

Det var det bästa hotellet du kunde välja :-)

Måste bara säga som några förre mig: Vilket fint ljus och klart vatten du har!!!

/Simon

Tackar och bockar för berömmet:smiley9:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och Pekka (min blå-vita plattmask ;)) har jag inte sett sedan slutet på april, så jag tror inte han finns kvar... Fast jag har ju bara sett honom två gånger på de tre och en halv månad jag haft akvariet, så han kanske lever trots allt.

Jag har (haft?) en plattmask som inte alls är så spektakulär, men ändå lite rolig - den ser ut nästan som denna men inte riktigt:

http://www.melevsreef.com/id/tbs/lg_flatworm_tb.jpg

När jag letat på nätet har den liknat mest dels denna som är en mussel-ätare (kan även ge sig på snäckor) och dels en annan som ansågs harmlös och troligen mest åt detritus och småkryp. Jag har inga musslor och jag har inte heller har jag förlorat några snäckor i onaturlig takt - det var faktiskt över ett år sen jag sist förlorade en trochus.

Jag har sett den 3 ggr på mellan 6 månader till 1 år - senast var nog rätt länge sen, minst 3 månader. Trodde den var död sen länge då när den plötsligt visade sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...