SaltDummie Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Förlösande känsla Som när jag hitta min Minimaxi Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Förlösande känsla Som när jag hitta min Minimaxi Jäkligt kul att se att båda levde efter såhär lång tid.. Gäller o vara envis Med vänlig hälsning, Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Riktigt roligt Manne:)Envishet lönar sig ibland.Själv sitter ja och väntar att en Dvärjkejsare som köptes för fyra dar sedan ska visa sig för första gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Jäkligt kul att se att båda levde efter såhär lång tid.. Gäller o vara envis Med vänlig hälsning, ManneGrymt coolt att den bara helt plötsligt bara är där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 21 september 2013 Dela Postat 21 september 2013 Kanon Manne! Kul att de båda lever. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Riktigt roligt Manne:)Envishet lönar sig ibland.Själv sitter ja och väntar att en Dvärjkejsare som köptes för fyra dar sedan ska visa sig för första gången.I ditt kan kan den ju vara "borta" i veckovis , innan den dyker upp i synfältet.. , tålamod.. Vad mer kan man säga..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Grymt coolt att den bara helt plötsligt bara är där Den har väl sovit länge.. Jetlag från flytten antar jag .. Men kul är det.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Kanon Manne! Kul att de båda lever. Det är riktigt nice.. Har matat ett par tre gånger idag.. Men den "nya" drar så fort det blir lite hets i karet.. Den andra ser smartare ut men äter av det jag slänger i ändå.. Så mata o mata är det som gäller just nu, så lugnet infaller sig igen.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 oktober 2013 Författare Dela Postat 2 oktober 2013 Dagens händelse...Sambon ringer... << inte bra..En röd BTA sitter i tunzen , vad gör jag..Tillslut rycks kontakten så pumpen stannar..Väl hemma så är det bara att bara att plocka ut pumpen med några delar hängandes i den o ett antal delar åker tunt i karet.. Dimmigt som tusan..Bytt 10 o sugit ut dom blobbar jag hittat.. Inget ser trevligt ut men hittar inget direkt som jag kan se har dött..3 dl kol finns nu i sumpen , tunze pumpen städad och går nu igen riktad mot ytan så där blir en bra bula på ytan..Vet inte mot vilket håll karet går men vi får se.. Osmosen är igång men finns just nu inget mer o göra..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
impajimpa Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Trist.... Hoppas allt klarar sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Fasiken vad drygt.. som sagt, hoppas allt klarar sig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Skit, håll oss uppdaterade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 oktober 2013 Författare Dela Postat 2 oktober 2013 Senaste...Såhär någon timme senare så kanske jag kan se en aning förbättring i karet.. Allt som var skrumpet verkar tänja lite på sig.. Långa slemtrådar i spserna men vet ej om det är som skydd.. Inga fiskar som gått hädan vad jag vet..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 SPS slemmar ju som fasen när nåt är på tok. Kan ju va som ett skyddslager mot gifter? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Fy va trist läsning. Hoppas hoppas inget går hädan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Matthias_H Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Tjejens pappa var med om samma sak har tömde i stort sätt hela karet och i med nytt vatten dock hade han bara 168 liter. Allt klarade sig :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Kolla kH och pH. De kan dyka på några timmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Så tråkigt Manne!! Hoppas allt klarar sig! Jag håller tummarna.. HÅRT! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fotte Postat 2 oktober 2013 Dela Postat 2 oktober 2013 Som alla föregående sagt - trist läsning men hoppas allt går bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 3 oktober 2013 Dela Postat 3 oktober 2013 Det var mycket tråkigt att höra.. Antar att det va din klon som skulle flytta sej?Hoppas det inte blir några tråkigheter mer än att din anemon har kilat vidare.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 oktober 2013 Författare Dela Postat 6 oktober 2013 Senaste :Allt verkar ha klarat sig bra.. Bytt 60 liter nu på morgonen.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Senaste :Allt verkar ha klarat sig bra.. Bytt 60 liter nu på morgonen.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSå himla gott Manne!! Tur jag höll hårt i tummarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Hua har inte läst detta innan, flyt att det verkar klara sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 6 oktober 2013 Dela Postat 6 oktober 2013 Ushdå trist att läsa, gott att det ändå verkar gå åt rätt håll.Med det sagt så tänker jag vara den som är den . Menat i all välmening.Anemonsäkra pumparna är en ganska god ide, vilket väldigt många fått erfara den hårda vägen.Tyvärr läser man alldeles för ofta om anemoner som blivit strimlade.Det-händer-inte-mig-jag-gör-det-sen.nu syndromet är tyvärr på tok för utbrett i dessa fall.Sen är det ju inte alltid helt lätt att hitta bra skydd som ser vettiga ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 12 oktober 2013 Författare Dela Postat 12 oktober 2013 Vettiga skydd finns väl knappt.. Nu en tid efter så verkar allt vad jag kan se klarat sig fint.. Väldigt tråkigt på anemonen dock.. Skulle vilja förändra karet men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga då jag just nu inte har ett mål att gå på.. Har ett större antal Maxi Mini men får inte fram färgen rätt under dreamchipet.. Mindre kul då vissa var snyggare i butiken.. (T5) precis som jag missar någon våglängd ändå..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.