Nordin Postat 14 februari 2011 Dela Postat 14 februari 2011 Riktigt fina bilder på mycket fina koraller och fiskar.Vad kör du med för tillsatser ?, Kör du med zeovit ? du har så otroligt fina färger!. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JohanP Postat 14 februari 2011 Dela Postat 14 februari 2011 Häftigt och vackert...........som vanligt... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 februari 2011 Författare Dela Postat 14 februari 2011 Riktigt fina bilder på mycket fina koraller och fiskar.Vad kör du med för tillsatser ?, Kör du med zeovit ? du har så otroligt fina färger!.Tackar!Kör ingen zeo. Fördyrt för min smak o det jobbet som det innebär är inte min stil.. Någon droppe coral vitaliser är det ända i blå flaska som används mycket sparsamt.Kör enkelt. Balling med spårämnen från FM i dunkarna , en trekanalig doserpump. skummare o returpump. Två streamers i karet. Inget mer än så.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 14 februari 2011 Författare Dela Postat 14 februari 2011 Häftigt och vackert...........som vanligt...Tackar !Du får komma över en dag o kolla live på anthiasen.. Riktigt fina faktiskt fast dom är så små. Passa perfekt.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 14 februari 2011 Dela Postat 14 februari 2011 Kör enkelt. Balling med spårämnen från FM i dunkarna , en trekanalig doserpump. skummare o returpump. Två streamers i karet. Inget mer än så.I like! Med tanke på hur det ser ut i dina kar behövs det inget mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 15 februari 2011 Författare Dela Postat 15 februari 2011 I like! Med tanke på hur det ser ut i dina kar behövs det inget mer. Nop , vi får väl ser hur färgerna nu håller sig med nya "belastningen" .. Men tror det ska gå bra.. Vill ha det enkelt utan massa meck.Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Löjligt - jag hittar den inte nu heller men den är nog från släktet Cryptocentrus.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 februari 2011 Författare Dela Postat 16 februari 2011 Löjligt - jag hittar den inte nu heller men den är nog från släktet Cryptocentrus.MVH LasseInte jag heller o jag har letat.. Men får inte ge upp.. Mvh ManneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 februari 2011 Dela Postat 16 februari 2011 Finns ju en del o välja bland...http://se.reeflex.net/kategorie/13.html#Cryptocentrus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andy88 Postat 16 februari 2011 Dela Postat 16 februari 2011 Snygga anthias Manne! De måste tillföra massor med liv och rörelse i karet. Roligt!/André Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 februari 2011 Författare Dela Postat 18 februari 2011 senaste:kom hem efter jobbet idag och såg något trist på golvet vid sidan om kuben.såhär ser en dödligt torr anthias ut tyvärr..och så blev dom sju.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 Trist på en så'n fin fisk Manne. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
blackizzz Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 Den är till och med vacker som död. =( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 Synd Manne.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 februari 2011 Dela Postat 18 februari 2011 Tråkigt!Du får se till o hålla resten vid liv tills imorrn när jag kommer upp med den andra rampen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 Trist på en så'n fin fisk Manne. Den är till och med vacker som död. =(Synd Manne.MVH LasseTråkigt!Du får se till o hålla resten vid liv tills imorrn när jag kommer upp med den andra rampen...känns lite tråkigt givetvis.. men ser ändå positivt på det hela i sig.. dom äter i princip allt jag testat med ännu.. dock inte provat något torrt ännu..så stannar dom bara i karet så ska det gå vägen..fått lite grön cyanohinna precis vid avriningen.. gissar att det är den ökade matningen som triggade igång det.. kommer o göra lite underhåll snarast.. ny strumpa med fosfat remower o ett vb är väl det minsta .. kommer o byta 75L istället för 50 som jag normalt gör..funderar på om jag blir tvungen o köra någon metod för att hålla nere nitraten nu med den ökade belastningen..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 19 februari 2011 Dela Postat 19 februari 2011 Hur ofta byter du vatten i ditt kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 Hur ofta byter du vatten i ditt kar?Jag försöker hinna med ett vb på 50L i månaden , dock blir det kanske 75L nu istället med dom nya fiskarna i karet..Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 19 februari 2011 Dela Postat 19 februari 2011 Ok, och det ser ju ut till att funka bra iaf, har kört ett byte med mellan rum på 3 veckor, tycker att det har funkat bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 Ok, och det ser ju ut till att funka bra iaf, har kört ett byte med mellan rum på 3 veckor, tycker att det har funkat bra!jag tror det handlar om att man lär känna sitt eget kar.. vilken frekvens man ska ha på bytena.. piggnar alla korallerna upp efter ett byte har man väntat förlänge.. lite den kännslan får man skaffa sig..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 senaste:fick en hyfsad bild på gobysen nu idag..någon som vet exakt vilken art det är ? , lägg märke till det svarta i ryggfenan.mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 19 februari 2011 Dela Postat 19 februari 2011 Riktigt läckert . Det jag har lyckats forska fram om den gråa är att den går under samma släkte som den gula Cryptocentrus cinctus. Hitta den här bilden medans jag leta och tyckte den va rätt läcker Ska leta vidare och se om jag kan hitta i någon affär. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 tackar andreas.. så långt har jag med kommit..har precis hittat denna länk http://www.eol.org/pages/225461om man kollar denna bild så är det en Hane.. som ser ut som mina..min två går ihop när jag väl ser dom.. ska man då anta att det kan vara två Hanar ändå fast dom inte är aggresiva mot varandra..?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 februari 2011 Författare Dela Postat 19 februari 2011 Kvällens roliga nöje förutom tvånget med melodiskräpet på tv så blev det ett efterlängtat VB på 75L. Laggeman var förbi tidigare idag och återlämnade min maxspect ramp som han fick låna inför sitt bygge..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 19 februari 2011 Dela Postat 19 februari 2011 tackar andreas.. så långt har jag med kommit..har precis hittat denna länk http://www.eol.org/pages/225461om man kollar denna bild så är det en Hane.. som ser ut som mina..min två går ihop när jag väl ser dom.. ska man då anta att det kan vara två Hanar ändå fast dom inte är aggresiva mot varandra..?mvh manneDet är inte säkert att det inte är ett par - se denna texten där de pratar om två morfer. Två hannar borde ha slagits. Predorsal scales absent. Occurs in two color phases, one yellow and the other with whitish ground color; both forms with 4-5 dusky bars (although faint in yellow fish) and fine pale blue or white spotting on head and anterodorsal part of body and fins. A dark brown streak above maxillaMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.