odel68 Postat 10 maj 2014 Postat 10 maj 2014 Ser ju bra ut Manne alltid roligt med nyheter, väntar på testresultatet;) mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2014 Författare Postat 10 maj 2014 Reaktorn har fått runt 6 cm med media..Man skulle ha runt 5cm som minimum , varför vet jag ej.. Max 13cm ..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2014 Författare Postat 10 maj 2014 Vad är det för media?Valde att prova detta från Brightwell..http://www.jlakvarium.se/kemi/brightwell/extrax-phos-600gr.aspxMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 10 maj 2014 Författare Postat 10 maj 2014 Ett klipp Nu är det fullt ös på pumpen.. 500L/h , dvs den roterar hela vattenvolymen på ca 30 minuter..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
kladd3 Postat 11 maj 2014 Postat 11 maj 2014 Ett klipp [ATTACH]114782[/ATTACH]Nu är det fullt ös på pumpen.. 500L/h , dvs den roterar hela vattenvolymen på ca 30 minuter..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkNu blir jag fundersam, ska man inte ha ett svagt flöde genom renovering för att dem ska vara effektiv????Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
_Manne_ Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Nu blir jag fundersam, ska man inte ha ett svagt flöde genom renovering för att dem ska vara effektiv????Sent from my iPad using Tapatalk HDJodå.. Stämmer helt.. Manualen föreslår dock just denna pump till reaktorn, så jag kör på.. Tiden får utvisa hur det går..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 13 maj 2014 Författare Postat 13 maj 2014 Lite balling blandning även här idag.. 3*5 liter blandat...Även calibrerat om Kore5an.. Då ena pumpen verkar dra iväg lite mer än dom andra.. Dvs en dunk var tom resp ca 3cm i dom två andra.. Även ställt pumparna till medelflöde istället för snabbaste flödesvarianten.. Så ser vi om några veckor hur det går..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 29 maj 2014 Författare Postat 29 maj 2014 Gjort ett 50L vattenbyte o slamsugit ut en del cyano men framförallt mitt "gräs" .. Jäkla trist minst sagt.. Men tålamod får man ju ha i denna hobby..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 29 maj 2014 Postat 29 maj 2014 Ja cyano/gräs är tråkigt skönt med 50 l nytt vatten ivarje fall,som ngn brukar säga till mig tålamod:smiley20: mvh Ola. Citera
_Manne_ Postat 1 juni 2014 Författare Postat 1 juni 2014 En tidig helbild , vet , sen leverans..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Senaste:Kom hem till ett pipande akvarium.. Dvs kore5an pep... Visade sig att det var dax att refilla ballingdunkarna.. Så det blev till att blanda ballingen o köra en "refill" i datorprogrammet.. Var ca 1cm vätska i alla tre dunkarna så doserpumpen funkar kanon o larmet ska komma med tre dagars marginal om jag förstod rätt.. Städat ur lite skit i karet med så korallerna kan få plats istället för gräset ..Ska nog byta fosfat media nu i helgen också.. Känns som mediat blivit en aning missfärgat nu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 7 juli 2014 Författare Postat 7 juli 2014 En trevlig syn idag.. Skunkarna trivs så pass bra att dom försöker yngla av sig.En 1-5krona stor yta med ägg..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
odel68 Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 En trevlig syn idag.. Skunkarna trivs så pass bra att dom försöker yngla av sig.[ATTACH]116538[/ATTACH]En 1-5krona stor yta med ägg..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHärligt Manne tecken på att de trivs då mvh Ola. Citera
Laggeman Postat 7 juli 2014 Postat 7 juli 2014 Häftigt! Färggranna clowner som man kanske skulle testat istället för de där Percula som aldrig dyker upp i butik... Citera
_Manne_ Postat 7 juli 2014 Författare Postat 7 juli 2014 Häftigt! Färggranna clowner som man kanske skulle testat istället för de där Percula som aldrig dyker upp i butik...Gillar skunkarna.. Försök hitta några som är riktigt klara i färgerna Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 och vad heter en skunk på riktigt då?Amphiprion perideraion Citera
_Manne_ Postat 8 juli 2014 Författare Postat 8 juli 2014 Tycker skunkarna är trevliga , när man varit med ett tag o vill undvika "standard" så passar det mig perfekt då det är en naturlig form.. Skippar gärna det hetaste av "missformade/missfärgade" arter som verkar vara trenden just nu...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Helt klart några av dom häftigaste clownerna! Hur är det med humöret, är dom aggressiva? Citera
_Manne_ Postat 8 juli 2014 Författare Postat 8 juli 2014 I mitt fall har jag aldrig blandat olika varianter med just skunkarna.. Så har inte haft några problem så sätt..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Va nog lite otydlig. Menade mot dej=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.