Gå till innehåll

Manne's 230L Kub.


_Manne_

Rekommenderade inlägg

Ett klipp

[ATTACH]114782[/ATTACH]

Nu är det fullt ös på pumpen.. 500L/h , dvs den roterar hela vattenvolymen på ca 30 minuter..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nu blir jag fundersam, ska man inte ha ett svagt flöde genom renovering för att dem ska vara effektiv????

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag fundersam, ska man inte ha ett svagt flöde genom renovering för att dem ska vara effektiv????

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jodå.. Stämmer helt.. Manualen föreslår dock just denna pump till reaktorn, så jag kör på.. Tiden får utvisa hur det går..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite balling blandning även här idag.. 3*5 liter blandat...

Även calibrerat om Kore5an.. Då ena pumpen verkar dra iväg lite mer än dom andra.. Dvs en dunk var tom resp ca 3cm i dom två andra.. Även ställt pumparna till medelflöde istället för snabbaste flödesvarianten..

Så ser vi om några veckor hur det går..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Senaste:

Kom hem till ett pipande akvarium.. Dvs kore5an pep... Visade sig att det var dax att refilla ballingdunkarna.. Så det blev till att blanda ballingen o köra en "refill" i datorprogrammet.. Var ca 1cm vätska i alla tre dunkarna så doserpumpen funkar kanon o larmet ska komma med tre dagars marginal om jag förstod rätt..

Städat ur lite skit i karet med så korallerna kan få plats istället för gräset ;)..

Ska nog byta fosfat media nu i helgen också.. Känns som mediat blivit en aning missfärgat nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En trevlig syn idag.. Skunkarna trivs så pass bra att dom försöker yngla av sig.

[ATTACH]116538[/ATTACH]

En 1-5krona stor yta med ägg..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Härligt Manne tecken på att de trivs då mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt! Färggranna clowner som man kanske skulle testat istället för de där Percula som aldrig dyker upp i butik...

Gillar skunkarna.. Försök hitta några som är riktigt klara i färgerna ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker skunkarna är trevliga , när man varit med ett tag o vill undvika "standard" så passar det mig perfekt då det är en naturlig form.. Skippar gärna det hetaste av "missformade/missfärgade" arter som verkar vara trenden just nu...

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...