Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag blev lite nyfiken på vem den genomsnittlige saltvattens akvaristen är?? Är detta en gubbhobby eller för unga och oförståndiga smiley2.gif.?

Själv är jag 29 år och jobbar som konstruktör.

• Svar 380
  • Visningar 39,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Snart 25,studerar IT-säkerhet. Började med salt(och akvarier överhuvudtaget) i maj 2003.

Postat

Jag är 31 & jobbar på en firma som håller på med ventiler & ställdon, ärmestadels ute på kärnkraftvärken och jobbar. så det är lite av ett sesångsjobb. Från börgan är jag utbildad som möbelsnickare har sedan pluggat till verkstadsmekaniker & cnc.

Mvh Anders

Postat

50år och arbetar som väktare.

har syslat med akvarier i 40år. Tror jag har haft allt , men fasnade helt för saltvatten ,ja nu är det nog 7 år sedan ,sista svängen. Tidigare så var det ju bara faxesten och fisk . Härlig hobby är det i alla fall.smiley1.gif

Postat

20 (fyller 21 den 5 mars).....jobbar inom den farligaste arbetsplatsen enligt olycksrapporternasmiley5.gif............sågverksarbetare (träindusti)

Postat

41, Arbetslös IT-Tekniker/Samordnare jobbade tidigare som svagströms elektriker med inriktning på främst dect växlar & telefoner

Postat

27 år Snart examenerad civilekonom med inrikting på design och produktionsteknik.

Har varit fanatisk ciklidodlare tidigare. Harhållit på med sötvatten från 6 års ålder fram tills för en månad sedandå jag sålde mina sista sötvattensfirrar till Jaemtgren här på forumet.

Saltvatten i tre år nu och har varit tvungen att flyttasex gångerpå dessa tre år så mitt saltakvarium har varit med om en hel del. Nu har det äntligen fått stå still i 8 månader i sträck vilket nog är rekord, hoppas det får stå still ett par månader till... bostadsmarkanden i j*vla Stockholm är inte rolig...

Postat

25 år, jobbar som arbetsledare på ettspecialsnickeri.

jag tillverkar mestadels barer, cafeér och receptioner men det har ju hänt att man bygt en och annan akvariemöbel oxå.

Postat

25 år , jobbar som lagerarbetare på ica´s lager i Kungälv. Var en riktig Malawi freak innan jag började med salt.

Postat

36 år jobbar med service och montering av/med värme, kyla, hushållsmaskiner, storkök m.m.

Postat

30 år. Är civilingenjör i kemi och jobbar medkvalitetsfrågor på AstraZeneca...

Postat

18 unga ar, utbytesstudent i Amerikat

Postat

35 år, verkstadsmekaniker: har fräst och svarvat några år, jobbat med

montage och installation ytterligare några, nu monterar jag

(tetrapaks-maskiner) på Uddevalla Finmekanik.

Haft akvarium till o från: ciklider, diskusar o salt.... TedA lurade mej att börja med salt igensmiley2.gif.

Postat

29 år, studerar till elektroingenjör. Diskus fantast. Skall snart starta upp min första saltburk =)

Postat

30år, servicetekniker på ArlaFoods inom kategorin

Kyla (Ammoniak), Avlopp, Lut & Syra Hantering + Ångpannor.

Är utbildad Elektriker.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.