Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

35 år, konsultar som service tekniker/installatör av röntgen utrustning. Driftar databiten åt ett par företag.

• Svar 380
  • Visningar 39,5k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

29 år, Jobbar som brandman i Räddningstjänsten Syd. För tillfället placerad på Centrum-stationen i Malmö.

Haft salt i ett halvår nu.

Postat
Tungt.Jag hade mina aningar så som du reser.Kan du inte bjuda oss på ett smakprov.Patrik

Sorry. Jag visar inte upp mig gratis. ;-)

Postat

22 år och jobbar som stensättare på Gat&Kantsten Färlöv AB. Jobbar i hela Sverige så ligger ute oftast mån-tors. Så sambon sköter karet på veckorna.

• 4 veckor senare...
Postat

38 (i en v till :) )

Produktionsledare Swepartverktyg. Verktygsmakare i grunden.

Pysslat med akvarier (sötvatten) från och till i 25 år. Precis startat mitt första saltkar. Kommer köra det parallellt med diskus tills jag får dessa sålda, då kommer jag köra salt helt med ny balja på ca 630L :)

• 3 veckor senare...
Postat

Har spenderat morgonen med att läsa igenom hela tråden, fan det är skoj att läsa om folks arbeten och hobbies. Tänkte uppdatera lite om mig när jag ändå är igång efter som det har blivit stora ändringar till det goda.

Jag heter Johan och är 38 år och boende i Malmö, efter att ha jobbat runt om i världen sen -96 har jag lagt ner mitt dykföretag och skaffat mig ett jobb i Malmö som cncoperatör/svetsare. Har ett stort intresse för att bygga bilar och motorer, startade mitt saltkar(rsm130) i jan/feb och siktar på mest pimpade rsm:et på forumet :) boendesituationen gör att det inte just nu blir större balja... Men vänta bara :) ska bara hitta rätt boende med stort garage för bilarna och med plats för en stor balja i huset :)

Mvh Johan

Postat

Uppdatering : 32år Och jobbar just nu inom svensktnäringsliv och sitter i olika styrelser jobbar 50 % på kristianstad företagsgrupp ett medlemsföretag typ företagarna och har nyligen avslutat näringslivsdagarna skåne nordost där vi utsett årets företagare ,årets unga antrepenör mm och förinvigt kristianstad Arena.

Kört med salt länge men med små uppehåll kör nu ett Elos midi.

Postat

Larry heter jag, jobbar som fastighetsförvaltare, o bland husen finns två simhallar.

Rätt kul faktiskt för att det är närmare än man kan tro mellan simhallsvatten och akvariehobbyn.

Same shit,, diffrent name :):)

• 1 månad senare...
Postat

Sammy och är 26år. Jobbar skift som elektriker på cementa AB. Därför man hänger på forumet sena nätter :) Är också egen företagare av en webbutik "Gotlandsshoppen.se"

• 2 år senare...
Postat

Tänkte väcka liv i en gammal rolig tråd :)

Själv är jag fortfarande i IT branchen som Exchange konsult.

Postat

Hej,

44 år i år och arbetar som konsult med inriktning inom mekanik, men även arbetat med offshore, flyg, automotive. Brinnande intresse att lära mig inom det som intresserar mig pga en gammal lärare sade "att det blir inget av den pojken" när man var 9 år.

Mvh

Jonas

Postat
18 år, utbildar mig till Elektriker.

Bra yrkesval:-)

Skickat från min LT25i via Tapatalk 2

Postat

33 år, jobbar som IT-konsult.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.