Gå till innehåll

Maglofsters Elos system 120


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Var en sväng till leasing igår. Dom hade en hel del trevligt i burkarna. Blev dock bara lite järn, jod och korallim med hem i påsen.

När jag kom hem upptäckte jag ett u-format snigelspår på utsidan av glaset. En snigel som klättrat ur och sen tillbaks in i akvariet. I vanliga fall brukar jag vakna av smällen när dom åker i backen, hittills har ingen snigel gått åt på detta vis i varje fall. Har dock haft lite hoppare på sista tiden, både en Chalk Bass och en Valenciennea puellaris.

För övrigt rullar det på med mycket bra tillväxt på korallerna. Går nu åt 5 liter Balling KH på 2 veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 571
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...

Diadema är fantastiskt bra, var orolig att den skulle välta omkull saker, men den använder taggarna som styltor för att ta sig över koraller med mera, så den rekommenderas varmt, sköter sig mycket bättre än snäckor med mera. Växer gör dem visst , och kan ju lätt få taggar som är 20-30cm långa, men den kontrollen den har på dem är fantastisk, så sålänge det inte är ett problem att det tar upp för stor yta så funkar den riktigt bra, för kroppen är inte så stor, det är taggarna som blir långa, men dem fäller den in så fint när den ska röra sig genom en trång passage.. underbart djur som jag ångrar att jag inte skaffade för länge sen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det har varit (och är) en sjukt jobbig höst. Kör långa pass på jobbet och helgerna har varit fullbokade. Tycker aldrig jag ser mina akvarier med full belysning och i all sin prakt. Nu i helgen är jag borta igen.. Men så fort detta lättar skall jag ta ett ordenligt pass med kameran framför burkarna! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...