Gå till innehåll

Maglofsters Elos system 120


Maglofster

Rekommenderade inlägg

  • Svar 571
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Upptäckte att min doserpump hade lite problem att pumpa, verkar som att bikarbonaten kristalliserar sig i slangen. P.g.a övertrycket hade det t.o.m läckt lite i supmskåpet, ingen fara som tur var. Hade även tur och hade en ny stump liggandes.

Har varit med om samma sak, Det jag gjorde var att jag ökade antalet doseringar per dag. Sen dess har det fungerat utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack!:nöjd:

Ska erkännas att två koraller köptes i ganska ordentlig storlek från Leasing i augusti, men dom har växt som attans verkligen, satt och kollade på några bilder från när dom var nya och det är verkligen skillnad.

Vilket grymt kar du har, och har på gång -Tummen upp Häftig scape och välväxt redan
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag tog jag mig en tur till leasing. Dom hade verkligen sprängfyllt med LPS / SPS så man fick stå en stund och dregla. Har haft lite dåligt tryck i det gröna så jag köpte KZ järntillsats. Ska bli spännande att se om det blir något tryck i färgen av det.

Passade även på att norpa några Mitrax eftersom det har börjat växa ordentligt med bubbelalger på sista tiden. Ska bli kul att se hur det går med dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, det är dom nog inte vad jag förstått. Viktigt är att dom har god tillgång på mat. Bubbelalger är bra mat, men när dom tar slut så gäller det att det finns annat att mumsa på, annars går dom på både det ena och det andra.

Jag återkommer i frågan vad det lider antar jag. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag tog jag mig en tur till leasing. Dom hade verkligen sprängfyllt med LPS / SPS så man fick stå en stund och dregla. Har haft lite dåligt tryck i det gröna så jag köpte KZ järntillsats. Ska bli spännande att se om det blir något tryck i färgen av det.

Passade även på att norpa några Mitrax eftersom det har börjat växa ordentligt med bubbelalger på sista tiden. Ska bli kul att se hur det går med dom.

Hur menar du med dåligt tryck i det gröna? enligt mina erfarenheter av KZ järntillsats så blir färgerna lite mörkare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jädrans!

Har börjat få lite grön cyano här och där i karet. Vete sjutton om jag vill försöka mig på en mörkläggning, inte heller om jag vågar köra i något preparat typ "red slime remover".

Tycker inte jag matar å mycket heller. Men, nåt är det som är skevt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jädrar. Doserade som sagt järn i lördags och har även börjat mata lite med Reef pearls. Jag vet inte om det är den berömda placeboeffekten som gör sig påmind, MEN tycker redan det börjat hända grejer. Det gröna är lite grönare, och polypexplansionen, som redan innan var bra (enligt mig) är nu extrem (fortfarande enligt mig).

Kämpar på mot cyanon, har sugit ur en del och kör på med Coral Snow och ZeoBak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar skrapa rutor, byta vatten, rengöra skummare etc på lördagsmorgonen. Idag blev det en lite längre session. Tog upp alla lösa stenar och skrubbade bort all grön cyano. När jag ändå höll på med det passade jag på att ändra lite i min scape. Just nu är det dock dimma ala Coral Snow.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...