Gå till innehåll

Maglofsters Elos system 120


Maglofster

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 571
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nu har min Elosburk varit igång i ca 5 månader. Värden etc börjar bli riktigt fina och stabila. Förutom några olika skivanemoner är det nu uteslutande SPS:er i karet. Har ca 1 liter biopellets i reaktor och har med hjälp av dessa fått ner näringsvärdena ordentligt. Ballingen som jag kör har jag smygit igång långsamt men nu börjar den bli injusterad ordentligt. Samtidigt växer ju korallerna så man får vara med och justera upp. Har även bytt salt till Korallenzuchts revsalt (från Tritons egna salt) och väntar med spänning på resultaten.

Har haft en liten invasion av glasrosor som kom från införandet av en fragg. Köpte några pepparmintsräkor och nu hittar jag bara en glasros kvar i burken, får se när den försvinner.

Har även haft en invasion av plattmask, köpte därför en Mandarin och efter en månad hittar jag inga fler plattmaskar.

Garantiärendet med min Arcadiakylare har dragit ut på tiden. Efter några tjatmail till leverantören har jag nu fått en adress i England att skicka kylaren till. Får se vad som händer med detta.

To be continued..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Var ute på en liten shoppingturné igår. Blev en BTA (för att stoppa i Eloset) inhandlad på Triton. Köpte även lite odlad sten som jag stoppade i min mjukisburk.

Sen var jag runt i resten av stans butiker. Slutade med att jag även kom hem med några Bangaier till mjukisburken, en Sixline till Eloset samt två st Valenciennea strigata som åkte ner i mjukisburken.

Passade även på att plocka upp lite död levande sten som jag har monterat ihop med revskum till en liten revpelare att komplettera Eloset med på sikt. Den står nu på urlakning i tvättstugan, sen ska den få gå nån månad i mjukisburken för att "kurera" klart och sen åker den ner i Eloset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg BTA. Ser ganska liten ut, men dom växer (var så säker). När dom är så små kan dom ibland reagera kinkigt på clowner som vill burra ner sig i dom. Annars verkar det vara en relativt tålig art. Riktigt snygga bilder på mandarinen föresten.. /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...