adddo Postat 13 november 2010 Dela Postat 13 november 2010 Håller med Daniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 13 november 2010 Författare Dela Postat 13 november 2010 OkMin kurrerings backSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 november 2010 Författare Dela Postat 14 november 2010 Lite bättre bild på min temporära behållareSkummare ATI BM 2001dl BiopelletsSalthalt 1.02540liter vatten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Nån dom vet vart man kan hitta 8watts t5 10000kelvin?Har satt igång osmosen i källaren känner att jag vill ha igång karet här uppe och inte i en plastback i källaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Acke75 Postat 23 november 2010 Dela Postat 23 november 2010 Nån dom vet vart man kan hitta 8watts t5 10000kelvin?Har satt igång osmosen i källaren känner att jag vill ha igång karet här uppe och inte i en plastback i källaren. Finns på Drakfisken. http://www.drakfisken.se/19-nanobelysning Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Tack ska beställa en. Tycker det blir för blått med 2st blåa rör Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Ska ha ett skydd för ytavrinningen och funderar om detta kommer funka?braEn plexiglas skiva med massa hål borrade typ 3-4mm hålFörst var det tänkt en filtermatta men fick inte till det bra Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 23 november 2010 Dela Postat 23 november 2010 Jo se tuill bara att det blir tillräckligt flöde genom hålen vilket du ser om det är vid test.Annars finns ju en risk att pumpen går torr tror jag.Min egna åsikt men jag tror det kommer funka kanon och gör det lätt att få bort större partiklar som blir jobbiga att få bort i botten.MVH.Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Har nu borrat 220st 4mm håloch fyllt upp med 55,5 liter (37st 1,5liters mått) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 23 november 2010 Dela Postat 23 november 2010 Får du det tyst med hålplattan? Eller dropparna kanske inte faller många cm?Ser ut som en bra lösning - jag har fått rädda min mobbade clownfisk många gånger från överrinningsfacket och det är alltid trist att behöva plocka ut alla rören och böka med håven. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Nja jag vet ej ännu men nivån kommer ligga precis under så säg max 1cm som de faller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 23 november 2010 Dela Postat 23 november 2010 Har nu borrat 220st 4mm hålImponerande tålamod må jag säga.. Hur gjorde du hålmallen? Nåt dataprogram eller? Har för mej jag sett nåt annat du borrat hål i som var cirkelformat å som blev väldigt exakt å prydligt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 november 2010 Författare Dela Postat 23 november 2010 Japp en cirkel jag gjorde var med data precision, denna var bara en vanlig rutnäts ritning med 5mm mellan hålen å sedan förskjutet på nästa radNylonskruven är för att lätt kunna få upp plattan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 24 november 2010 Dela Postat 24 november 2010 Kalas med hålplattan, dock tror jag att hålen kommer bli igensatta ganska fort av diverse alger mm. Större hål kanske?Hoppas det kommer bli tyst med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 24 november 2010 Författare Dela Postat 24 november 2010 Japp jag tror detta nu med då du säger det. Kanske blir mer som en Alge turf scrubber *skratt*Kommer borra upp hålen redan nu så har man det gjort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 november 2010 Författare Dela Postat 25 november 2010 Får hitta på nått annat plattan funkade bra som skydd men inte mer. Vattnet som strilar igenom hållen är ingen ljuvlig musik.Nivån ligger bra i ytavrinningen ca 1,5cm under kanten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 25 november 2010 Dela Postat 25 november 2010 Gör som jag gjorde på min förra kub, sätt ett plastnät ovanför, tar inte emot något för vattnet, men inga snäckor/fiskar kommer igenom heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 november 2010 Författare Dela Postat 25 november 2010 Japp får bli ett annat galler men just nu får det vara.Här är en film på karet. Precis ny filmat Tid 00:05 knappen för att öppna skåpet00:15 mitt hemmabygge för NP pellets00:24 Sumpen00:27 GHL dator och Ecotech Marine Mp10 styrningen00:34 Denna röda ratt (Nålventil) ställer jag in flödet ner till sumpen med00:55 Ytavrinningen helt tyst med Hävert ner till sumpenLite grumligt i karet då vattentempen bara är 22 grader så tror att det har nått med detta att göra. Nytt vatten å saltblandat igår.Stenen åker i om en stund... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 25 november 2010 Dela Postat 25 november 2010 Ser trevligt ut Wrang! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltishenke Postat 25 november 2010 Dela Postat 25 november 2010 Gött i med stenen nu så du kommer igång ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 november 2010 Författare Dela Postat 25 november 2010 lite bilder med stenen i karet. Blir att komplettera med mer och köpa svart plexi så man kan sätta ner i ytavrinnings facket och slipper se rören... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted-m Postat 25 november 2010 Dela Postat 25 november 2010 Du har hört det förr.Fan va bra det blir!MVH.Ted Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 25 november 2010 Författare Dela Postat 25 november 2010 Du har hört det förr.Fan va bra det blir!MVH.TedTack så jätte mycket.Problem 1 direkt - sumpen är för liten då strömmen bryts så rinner det tillbaka för mycket trotts jag gjort ett 5mm hål vid kröken för att bryta häverten men vatten pelaren är för hög ner till utloppet så det suger/ trycker ner vatten hela tiden tills den blir jämn hög på båda sidor. ;(Har limmat om rören nu ikväll å satt in en backventil. Får testa detta om det funkar bättre. Jajamen säkert nån nu som fnyser över backventiler men vet att det funkar bra hos andra.Skulle det ändå inte funka så får man tänka om med hålet och dra returen över ytavrinningsboxen istället och ett hål vid ytan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 25 november 2010 Dela Postat 25 november 2010 Nu när det är nytt kommer ju backventilen fungera utmärkt.Om något år?...B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 26 november 2010 Författare Dela Postat 26 november 2010 Nu när det är nytt kommer ju backventilen fungera utmärkt.Om något år?...B!Men jag ska ju inte flytta bort är ju som allt annat i hobbyn service och underhåll, eller!? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.