Gå till innehåll

Hårdare regler och hårdare moderering..


Marko

Rekommenderade inlägg

1800 det var billigt, värt varenda krona

kostar som maten under helgen

Kostar som maten under helgen Christer.

Då kan det inte vara helg särskilt ofta så smal som du är.

Posta gärna en helbild på dig själv, gärna en som Leffe har fått med tyroler uniformen.Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jovisst går det ot många gånger, men så blir det många gånger på forum både bra och dåligt.

Men att ge sig på person/affär är ju något helt annat än ot.

Oftast finns det inga belägg för sådana saker mer än hörsägen.

Sen måste man ju få skämta o ha roligt med varandra.

Men visst är det mycket ot, finns ju många forum som har en skitsnackar avd där man kan babbla om allt som inte tillhör forumets inriktning.

Så vad händer i denna tråd där ursprungsfrågan var direkt om ändring av reglerna och indirekt en begäran om hårdare moderering?

Jo;

Majki01 går OT omedelbart "e det bara jag som missat detta?"

Hirez följer efter "Samma här..."

Glenne, opel och Porslinsdocka likaså.

Benke ligger OnT, men kommer med en liten fulpassning om inkonsekvent modererande och indirekt uthängning av Dakstone som fusk-annonsör.

Saltdummie kommer med en typ av "+1" inlägg som inte tillför särskilt mycket.

Dakstone går OT för att bemöta fulpassningen.

SaltDummie langar in ett irrelevant inlägg som inte bidrar ett dugg till det OT spåret som Dakstone drog igång efter Benkes fulpassning.

cf driver vidare OT på Dakstones inlägg och spårar sen ut i att diskutera SVGs annonsör prissättning

Dakstone kommer in med något så magnifikt OT som att berätta om helgens fiskrätt och priset på den.

Och så här kommer denna tråd att fortsätta, helt omodererad och ursprungsfrågan bortglömd redan på sidan två.

Ska det vara ett forum där vi diskuterar saltvattensakvaristik eller är det här en internetvariant av din lokala kvarterskrog där svamlet flyter fritt?

Det är väl det som måste bestämmas till att börja med.

Som det är nu så drunknar dom bra inläggen om PeterGG's kiselalger, tråden om asparginsyra dosering, BP tråden, Lasses och Laggemans LEDs, mm. mm. i en flodvåg av vad jag endast kan beskriva som slöseri av dina medforumisters bredband.

akvarium123 : Är detta svar på din fråga, och belysande för er andra vad jag menar med behov av hårdare och enklare regler och mer aktiv moderering?

Om detta inte är tydligt nog så får jag börja rita bilder tror jag.

Och opel: Om du påstår att flashback inte är modererat så vet du inte vad du pratar om.

Jag anser mig ha bevisat behovet av åtgärder i linje med min fråga.

Jag låter OT och trams maffian knacka vidare.. Over and out.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kostar som maten under helgen Christer.

Då kan det inte vara helg särskilt ofta så smal som du är.

Posta gärna en helbild på dig själv, gärna en som Leffe har fått med tyroler uniformen.Patrik

Kommer här

Glaset höll inte för Leffe ....så trafiksignalen blev röd

post-4857-14468921509229_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jovisst går det ot många gånger, men så blir det många gånger på forum både bra och dåligt.

Men att ge sig på person/affär är ju något helt annat än ot.

Oftast finns det inga belägg för sådana saker mer än hörsägen.

Sen måste man ju få skämta o ha roligt med varandra.

Men visst är det mycket ot, finns ju många forum som har en skitsnackar avd där man kan babbla om allt som inte tillhör forumets inriktning.

Ibland finns det något som heter vett o etikett

man behöver inte vara nöjd till 100%

men man kan prata med varann ändå

finns ett ordspråk

ha dina vänner nära men dina fiender ännu närmare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, Att sen här tråden som nog skulle vara jätteseriös från början, gick till att flera snackar "mat" och lägger upp lite bilder =P

Förstår markos frustration =/ Men jag håller med de dakstone, visst kan det gå OT så länge det finns en gräns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.. jag vet inte vad jag ska säga. Tråden talar för sig själv och moderatorerna lyser med sin frånvaro.

Det behöver inte vara Gestapo moderering, men vad som helst är ju bättre än denna lavin av dynga som väller ner genom mitt bredband.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte sådana surpuppor som ingen vill höra

var glada

tänk på att alltid ha en öppen dörr

rätt vad det är är så är dom din chef

Ja, jag tar åt mig så mycket det är möjligt av det sista där...

(tror bara det är jag som förstår =P)

Men jag hoppas inte jag upplevs som en surpuppa, det är absolut inte syftet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.. jag vet inte vad jag ska säga. Tråden talar för sig själv och moderatorerna lyser med sin frånvaro.

Det behöver inte vara Gestapo moderering, men vad som helst är ju bättre än denna lavin av dynga som väller ner genom mitt bredband.

Är ju faktiskt lördag kväll och moderatorerna gör det här frivilligt så tycker inte man ska kräva att dom sitter här och rensar trådar dygnet runt 7dar i veckan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Regler !!!! dessa är lite påhittade efter hand tycker jag

här finns en köp och sälj på guiden, det är ju bra

men vissa här på guiden kan ha annons inne hela tiden för det växer ju.....

jag satte in en annons på en massa fraggar då blev det stopp för mej pga att

jag har ett stort kar det blir många fraggar, då skulle jag bli en sponsor VARFÖR ?

jag har ingen firma.....jag ska erkänna att jag inte uppdaterar bilder på guiden längre

för man blir lite små sur.......storleken har väl ingen betydelse eller

tack för ordet!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läste igenom tråden precis.

Marko du startar en tråd om där du vill diskutera moderatorerna, ot inlägg osv.

Jag tycker det diskuteras det du vill här ju, sen glider ett o annat svar lite snett, men fortfarande hålls tråden inom det du ville diskutera, alla diskuterar inte med samma ord/tal/skrift osv. Så man kan inte förvänta sig det svar man själv vill ha alltid, ibland får man kanske hoppa över ett svar/inlägg som inte passar en själv.

Jag gillar inte allt som alla skriver, men inte lönt att hänga upp sig på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra ex ! För min del spelar det ingen roll om folk säljer fraggar, att du sen har valt ett stort kar är ju inte nåt fel, ju mer fraggar du säljer desto mindre plats blir det i karen folk o då måste dom beställa större kar hos kungen till ex, och en massa salt av mig :nöjd:

Regler !!!! dessa är lite påhittade efter hand tycker jag

här finns en köp och sälj på guiden, det är ju bra

men vissa här på guiden kan ha annons inne hela tiden för det växer ju.....

jag satte in en annons på en massa fraggar då blev det stopp för mej pga att

jag har ett stort kar det blir många fraggar, då skulle jag bli en sponsor VARFÖR ?

jag har ingen firma.....jag ska erkänna att jag inte uppdaterar bilder på guiden längre

för man blir lite små sur.......storleken har väl ingen betydelse eller

tack för ordet!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så när moderatorerna inte är närvarande så är det OK att skita i reglerna?

Tänk efter lite.

Nä absolut inte, och eftersom jag tänkte efter lite så skrev jag bara om varför moderaterna kanske inte rensade i trådar just nu, för jag tycker dom gör ett bra jobb för det här forumet. Varför folk skiter i regler har ju kanske med deras uppfostran att göra eller nått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

SG är inte den hårdaste modererade sidan inom akvariehobbyn. Zoopet modererar hårdare - där åker bara inläggen bort. Min åsikt är dock att modereringen bör bli mer konsekvent, ett sådant inlägg som från hästnos mot Christer Fredriksson skall inte få stå kvar utan bara strykas med kommentaren angrepp på person. Det är dock också så - i och med att modereringen sker på ideell basis att moderatorerna behöver hjälp med att vi anmäller inlägg som dyker upp som är stötande eller för mycket offtopic - den lilla röda varningsskylten nere till vänster i alla inlägg. Vad moderatorerna borde bli lite bättre på är dock återkopplingen och att skriva in en förklaring till varför något är stryket precis som Laggeman gjorde i en tråd nyligen.

Något är fel i hur vi bemöter nybörjare när Porslinsdocka anser sig tvungen att i sitt första inlägg där hon ber om råd vad gäller en anemon känner sig tvingad till att börja med att hon betackar sig för moraliserande inlägg - hon vill bara ha råd i den uppkomna situationen och inte få hundra inlägg som säger att hon är puckad när hon har en anemon i ett RSM (tror jag det var). Jag vill be alla att låta bli drevtendenserna och svara sakligt då man har någon erfarenhet av ämnet eller läst någon bra artikel som tar upp det aktuella läget. Har man inget att tillföra i det aktuella ämnet så kanske man skall låta tangentbordet vila en stund.

Offtopic händer ibland men där tror jag trådskaparen skall få avgöra vad som är för mycket offtopic eller inte. En del offtopicinlägg berikar ju det man själv skriver - tänker delvis på Thore och Stig disk i min tråd om LED-bygget som handlade om PAR-värden vid ekvatorn - inget som helst med LED att göra men införde en ny dimension i tråden och gav mer fyllighet till ämnet. och Marko - dina kommentarer - topic eller offtopic - vill jag absolut inte missa - där finns det humor :)

Jag håller delvis med Marko om att det vore bra om moderatorerna var lite mer konsekventa att tillämpa reglerna - mycket i Deep Oceantråden skulle inte ha fått stå kvar om man följt våra egna regler fullt ut.

Vad gäller Dakstones tråd så reagerade jag ganska omedelbart på den - en mycket bra tråd men lite orättvis mot de affärer som sponsrar guiden. Och för sponsorerna finns ju ämnet "annonsören informerar". Jag reagerade inte för innehållet som är bra men just för orättvisan mot våra sponsorer. Jag använde den lilla röda triangeln och väckte frågan till moderatorerna och resultatet av det är ju att Dakstone nu sponsrar sidan. Men det kanske skulle framgå med en liten kommentar från moderatorerna i tråden så alla vet att det inte är "smygreklam" men eftersom varken namnet eller affären är officiellt än så finns ingen banner på SG än.

MVH Lasse

PS Jag började skriva detta efter inlägg 27 - nu hamnar det bakom inlägg 43 - det blev efter 45 f-n det hann in två inlägg till :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att om man klagar på något, så kan man likagärna lägga in lite bevisning.

Som tex. den tråd som fick honom att starta denna tråd.

Då blir jag helt plötsligt kallad för OT? Nu är du lite överkänslig. Tur att någon annan var så trevlig och postade den länken åt dig. Men bevisningen var annars tunn.

Skulle jag postat en bild istället för att svara, ja då är OT, annars att fråga om hur du kom till en slutsats. ON TOPIC.

Det gör jag nu för att lätta på stämningen, hoppas ingen tar illa upp :)

post-4913-14468921510656_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra ex ! För min del spelar det ingen roll om folk säljer fraggar, att du sen har valt ett stort kar är ju inte nåt fel, ju mer fraggar du säljer desto mindre plats blir det i karen folk o då måste dom beställa större kar hos kungen till ex, och en massa salt av mig :nöjd:

Blanda inte in mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

SG är inte den hårdaste modererade sidan inom akvariehobbyn. Zoopet modererar hårdare - där åker bara inläggen bort. Min åsikt är dock att modereringen bör bli mer konsekvent, ett sådant inlägg som från hästnos mot Christer Fredriksson skall inte få stå kvar utan bara strykas med kommentaren angrepp på person. Det är dock också så - i och med att modereringen sker på ideell basis att moderatorerna behöver hjälp med att vi anmäller inlägg som dyker upp som är stötande eller för mycket offtopic - den lilla röda varningsskylten nere till vänster i alla inlägg. Vad moderatorerna borde bli lite bättre på är dock återkopplingen och att skriva in en förklaring till varför något är stryket precis som Laggeman gjorde i en tråd nyligen.

Något är fel i hur vi bemöter nybörjare när Porslinsdocka anser sig tvungen att i sitt första inlägg där hon ber om råd vad gäller en anemon känner sig tvingad till att börja med att hon betackar sig för moraliserande inlägg - hon vill bara ha råd i den uppkomna situationen och inte få hundra inlägg som säger att hon är puckad när hon har en anemon i ett RSM (tror jag det var). Jag vill be alla att låta bli drevtendenserna och svara sakligt då man har någon erfarenhet av ämnet eller läst någon bra artikel som tar upp det aktuella läget. Har man inget att tillföra i det aktuella ämnet så kanske man skall låta tangentbordet vila en stund.

Offtopic händer ibland men där tror jag trådskaparen skall få avgöra vad som är för mycket offtopic eller inte. En del offtopicinlägg berikar ju det man själv skriver - tänker delvis på Thore och Stig disk i min tråd om LED-bygget som handlade om PAR-värden vid ekvatorn - inget som helst med LED att göra men införde en ny dimension i tråden och gav mer fyllighet till ämnet. och Marko - dina kommentarer - topic eller offtopic - vill jag absolut inte missa - där finns det humor :)

Jag håller delvis med Marko om att det vore bra om moderatorerna var lite mer konsekventa att tillämpa reglerna - mycket i Deep Oceantråden skulle inte ha fått stå kvar om man följt våra egna regler fullt ut.

Vad gäller Darkstones tråd så reagerade jag ganska omedelbart på den - en mycket bra tråd men lite orättvis mot de affärer som sponsrar guiden. Och för sponsorerna finns ju ämnet "annonsören informerar". Jag reagerade inte för innehållet som är bra men just för orättvisan mot våra sponsorer. Jag använde den lilla röda triangeln och väckte frågan till moderatorerna och resultatet av det är ju att Darkstone nu sponsrar sidan. Men det kanske skulle framgå med en liten kommentar från moderatorerna i tråden så alla vet att det inte är "smygreklam" men eftersom varken namnet eller affären är officiellt än så finns ingen banner på SG än.

MVH Lasse

PS Jag började skriva detta efter inlägg 27 - nu hamnar det bakom inlägg 43 - det blev efter 45 f-n det hann in två inlägg till :)

Som vanligt ett väl skrivet inlägg utav dig lasse, ingen blir orättvist behandlad och det är skrivet på ett sätt som i stort sett alla förstår.

Håller med helt och hållet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...