Gå till innehåll

Billig PVC i Tyskland


LINO

Rekommenderade inlägg

Det är ju inte så svårt att förstå, eller?

Det går ju lätt att kolla på bilderna, och sen läsa vilken dimension du köper.

Annars är det bara att skicka iväg ett mail till dem och förslå engelsk översättning =)

Så svårt är det inte nej, men personligen tycker jag det är lite tråkigt när saker skall ta 10ggr så länge...

Leta tex upp en helt vanlig genomföring på den sidan, sen så får man sitta och klicka sig igenom google translator när man skall registrera sig etc.

Är sidan ens billigare än http://www.aquaristic.net/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte så svårt att förstå, eller?

Det går ju lätt att kolla på bilderna, och sen läsa vilken dimension du köper.

Annars är det bara att skicka iväg ett mail till dem och förslå engelsk översättning =)

Tänk på att alla är inte lika unga o smarta (14) åringar

själv gillar jag att handla 6m rör i sverige pga frakten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, självklart kan det vara billigare med just rören i sverige pga frakten, men allt annat brukar kosta 100-200% mer här i sverige. O frakten brukar inte vara någon större skillnad på tyskland och sverige när man köper småsaker.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer: Tyst nu =P Har aldrig läst tyska =P Men man har ju lärt sig en del i denna hobby =) innan man ens startat...

Reuben: Om jag säger det såhär =P prisskillnaden är stor!

På aquaristic kostar en "ballvalve" 32mm stor, 15.96 Euro utan frakt.

På HGT-Technik kostar en "ballvalve" 32mm stor, 8.42 Euro utan frakt.

Jag tycker det är rätt stor skillnad, vad tycker du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer: Tyst nu =P Har aldrig läst tyska =P Men man har ju lärt sig en del i denna hobby =) innan man ens startat...

Reuben: Om jag säger det såhär =P prisskillnaden är stor!

På aquaristic kostar en "ballvalve" 32mm stor, 15.96 Euro utan frakt.

På HGT-Technik kostar en "ballvalve" 32mm stor, 8.42 Euro utan frakt.

Jag tycker det är rätt stor skillnad, vad tycker du?

det var faktiskt en del :)... Där ser man, vad går frakten på?

EDIT: testade att lägga en testorder och fick detta: Code: 053 Please contact us charge related to the freight costs can be. Tel 004971134215610

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christer: Tyst nu =P Har aldrig läst tyska =P Men man har ju lärt sig en del i denna hobby =) innan man ens startat...

Reuben: Om jag säger det såhär =P prisskillnaden är stor!

På aquaristic kostar en "ballvalve" 32mm stor, 15.96 Euro utan frakt.

På HGT-Technik kostar en "ballvalve" 32mm stor, 8.42 Euro utan frakt.

Jag tycker det är rätt stor skillnad, vad tycker du?

Stor skillnad

vad vet du om skillnaden i kvalite

kan vara viktigare än priset oavsett var den kommer ifrån

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stor skillnad

vad vet du om skillnaden i kvalite

kan vara viktigare än priset oavsett var den kommer ifrån

Sant sant, men personligen har jag ingen kunskap om kvalité gällande pvc rör och kopplingar, passar det och man kan limma fast det så tror jag inte det är någon större skillnad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reuben: Frakten kostar 14.90 upp till 5 kg till sverige.

Wille: Om vi tar Tex Triton och Akvarielagret

Triton kostar en 32mm 280kr

Akvarielagret kostar en 32 mm 400kr

Christer: Har aldrig beställt därifrån, men jag tror säkert att det är Ok kvalité i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sant sant, men personligen har jag ingen kunskap om kvalité gällande pvc rör och kopplingar, passar det och man kan limma fast det så tror jag inte det är någon större skillnad.

Det finns stor skillnad

vissa glappar, kranar kan läcka, tunt gods,

men vad vet jag som bara kör med GF

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns stor skillnad

vissa glappar, kranar kan läcka, tunt gods,

men vad vet jag som bara kör med GF

Glapp och läckande kranar är ju defekta goods. sånt är bara att skicka tillbaka (eller kräva tillbaka pengarna via paypal om man betalar så).

Tunt med plats, självklart det är möjligt, men trycket de utsätts för är egentligen ganska låg jämfört med vad rören skulle kunna användas till så jag vet faktiskt inte hur hög kvalite man behöver...

Hur som helst, Tyskland är ett land som brukar ha väldigt hög standard på sakerna så jag skulle nog ta risken om affären var smidig och jag behövde en större pvc beställning nu när jag sett skillnadens...

Tack för tipset sånt här gillar vi!-respekt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men snälla, menar ni att Tyska saker inte håller måtten?

Det mesta kommer ju därifrån iaf. PVC är ganska standardiserat men just kranar etc.

det borde man hålla sig till bra märken.

Vi säger så här ta EXAKT samma vara här och där, visst 10-25% mer, men som sagt, ibland är det ÖVER 100%, det finns ingen riktigt vettig förklaring.

Men men...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att det skall bli bråk när man kommer med ett tips. Man kan ju välja om man vill ta det till sig...

Samtidigt bad jag ju om rättelse...

Alla delar klarar antingen 10 eller 16 bars tryck och det är ju betydligt mer än vad dom utsätts för eller?!?!

På "min" order kostade det 65 Euro plus frakt kontra 96 Euro plus frakt. Sen vet jag som sagt ej kvaliteten men dom ska ju limmas och dom klarar minst 10 bar vilket är betydligt högre tryck än vad jag har i mitt system.

Ni som vill... Håll till godo!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att det skall bli bråk när man kommer med ett tips. Man kan ju välja om man vill ta det till sig...

Samtidigt bad jag ju om rättelse...

Alla delar klarar antingen 10 eller 16 bars tryck och det är ju betydligt mer än vad dom utsätts för eller?!?!

På "min" order kostade det 65 Euro plus frakt kontra 96 Euro plus frakt. Sen vet jag som sagt ej kvaliteten men dom ska ju limmas och dom klarar minst 10 bar vilket är betydligt högre tryck än vad jag har i mitt system.

Ni som vill... Håll till godo!

Tack ännu en gång för tipset! Kom ihåg, detta är ett öppet forum, det är meningen att saker skall diskuteras att att synpunkter skall argumenteras fram :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte det är bråk. Folk som diskuterar och ger varandra råd bara..

Tror säkert det funkar perfekt. Men jag vågar inte chansa. Som sagt, kranar som klarar 16 bar kan faktiskt läcka vid lägre tryck eftersom trycket tätar. Viktigt att kolla så vissa delar inte har ett minsta arbetstryck.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst igenom tråden och då jag jobbat med att montera flera mil av PVC-detaljer som jobbar under betydligt högre tryck än vad vi har i våra akvarien törs jag utala mig i denna fråga.

Har en gång byggt en ytbehandlingsutrustning som tömde Sverige på 32mm rör var över 6 km rör i den.

Har även varit med om att köra 8 bars lufttryck i PVC-rör utan problem.

PVC detaljer från olika tillverkare skiljer sig en del i kvalitet och passform min favorit är GF.

Har varit och lagat rör med god passform där vi släppt på 4 bars tryck efter 20 minuter utan problem det går inte att göra om bitarna är lite glappiga i grunden.

Om man får en sämre passform som finns hos vissa tillverkare måste man vara betydligt mer noga hur man tvättar och limmar men det ska inte vara något problem om man låter det torka ordentligt innan man använder det.

Har upplevt att problemen är större ju mindre diameter det är på rören.

Jag rekomenderar att man köper helgjutna ventiler till sina kar med unionskopplingar och inte dom ventiler som är delbara betydligt större risk för lekage med dessa.

Men till dom tryck och flöden vi använder ska det inte bli några problem även med en lite lägre kvalitet/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni har rätt... Klart att det ska diskuteras!!

Visste inte att det kunde behöva varan ett visst tryck for att dom ska fungera. Vi har ju inte så högt tryck i våra ledningar... Kan ju variera ganska friskt. Jag kommer ju bara ha kranarna till att reglera flödet och det borde dom ju duga åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...