alexochingencarina Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Skulle också kunna vara en pistolräka alt en mantis. Ser du en pistolräka så är det bara att köpa en goby så är saken biff=) Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Det artar sig Micke! Ser fram emot att få se bygget igång också. Ja det blir ju en "under väntans tid" ramp nu som jag byggde igår bara för att få in mer ljus. Den slutgiltiga rampen blir direkt jag får hem 10mm plexi Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 hmmm blir fan inte bra.. känns som att jag får köra öppet kar fast jag inte vill :/ Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 ljuset.. Finns inte pengar över för att införskaffa LED ÄN.. beställt ny skummare o allt nu och det tog pengarna och jag får inte till det bra med t5 och samtidigt "heltäckande".. så ska jag inte köra det heltäckande så får det bli LED... men ja det kan ta ett tag innan dom pengarna finns där haha så nu sitter där 2 *39 w i och jag vill ha mycket mer ljus än så! Citera
mikoto Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Hmm, så nu har du altså en 2x39W ramp? Och av tidigare skriverier i tråden har du även två stycken glomat kit för 2x39W? Men det går inte ordna på ett bra vis? Ös på rören bara på täckglaset om du har och se glad ut ;-) Eller missar jag något. Det är ju allt annat än optimalt men det borde ju lysa på tills du får något bättre i ordning eller kan köpa LED. Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 glo 39w*2 glomts är inga "ramper" det är bara rör med sladdar.. som man har till att "diy:a". Visst glomat har ramper med 2 rör också men det är inte dom jag har:) Citera
_Manne_ Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 glo 39w*2 glomts är inga "ramper" det är bara rör med sladdar.. som man har till att "diy:a". Visst glomat har ramper med 2 rör också men det är inte dom jag har:)Kan du inte bara skruva fast klippsen till reflektorerna i locket sen bara klickar du i rören i klippsenMvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hermanbrute Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Jag fixade mina ljus igår på ett förbannat smart sätt.. Jag har 4 st lysrör (2 lila, 1 vit och en blå) på locket. Eller ja under.... Men iaf ja tyckte det blev jobbigt med lock på så jag hängde upp locket med kätting(sån som man hänger upp blommlådor med) i taket. Så när man vill komma åt så är det bara att höja och sänka med en krok =). Vet inte hur man vänder på bilder men sådär ser de ut! Citera
mikoto Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 glo 39w*2 glomts är inga "ramper" det är bara rör med sladdar.. som man har till att "diy:a". Visst glomat har ramper med 2 rör också men det är inte dom jag har:)Jo, jag vet det :-) Men de går väl lägga de på ett täckglas iaf utan problem, även om rören ligger lösa med bara korkarna på ändarna. Blir kanske lite varmt iofs, men kan du inte slöjda till någon pinne eller något med fyra fördjupningar i att ha i varje ände av rören så de inte behöver ligga direkt på glaset. Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Kan du inte bara skruva fast klippsen till reflektorerna i locket sen bara klickar du i rören i klippsenMvh manneSent from my iPhone using TapatalkJag hade tänkt det men dom "lock" delarna är sjukt flexibla så dom orkar inte hålla rören ! Men får bli en stor bit plexiglas skruva fast rören i den o bara lägga den på! antagligen. Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Problemet löst..Köpte en ramp med 6 39w rör som passar i min "ram" kör med den tills vidare:) Citera
mikoto Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Så du har inte råd med led men du har råd med en 6x39 W :-) Haha.Eller tänkte du på en färdig LED ramp tro? Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Jupp när det blir led så blir det en färdigbyggd Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Hur länge ska man "räkna" inkörningstiden i? karet har varit igång en vecka nu med "Djur" från första dagen.. "Turbosnäckor" som jag matat rätt bra med alg tabletter.. cirka 15-20 kg sten i karet.. en clown har varit i sen söndag... Värdena är bra och varit från start. Inte en skymmelse av alg någon stans! Hur lång tid kan det ta ungefär? Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 Sent from my iPhone using TapatalkGlömde du skriva något? Citera
Majki01 Postat 27 april 2011 Författare Postat 27 april 2011 Det är ett jäkla "slagande" direkt ljuset slocknar! har letat o letat o letat hittar inga djur som jag inte vet finns där... idag moblerade jag om hela karet också och såg inget konstigt då heller.Låter precis som när man får stenskott på bilrutan. Citera
Majki01 Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 När är lagom att göra första vatten bytet? Har förstått att man ska dröja med det rätt länge under "uppstarten" ?? Citera
Majki01 Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 Vad heter dessa skivorna ?? Dom sprider sig som ogräs hehe Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
mikoto Postat 28 april 2011 Postat 28 april 2011 Ser ut att vara någon variant av Discosoma i mitt otränade öga :-)...Hnngh! Jag vill ha sådana med! Vilken variant av discosoma det är får någon annan gissa sig till. Citera
Majki01 Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 Ser ut att vara någon variant av Discosoma i mitt otränade öga :-)...Hnngh! Jag vill ha sådana med! Vilken variant av discosoma det är får någon annan gissa sig till.Kör hit så har jag en hel del! Mycket mer än bara på bilden:P Citera
Majki01 Postat 28 april 2011 Författare Postat 28 april 2011 Det ser ut som dom: http://se.reeflex.net/tiere/2505_Discosoma_sp.%2024.htm Fast mina är mycket mer gröna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.