Gå till innehåll

Laggeman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 367
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack alla, karet går nu på rätt köl och korallerna ser redan mycket bättre ut.

Efter dagens utflykt till MattiasN i Åstorp så blev det att ta med hans Naso lituratus med hem, den verkar inte ha fått några problem i karet och var snabbt framme när foderautomaten drog sitt varv nu på kvällen. Den har även varit framme och noppat en del på foderklämman som betats med lite nori som jag fick med mig hem från Saltkällaren sist jag var där. Iofs så är både clownerna och papegojfisken där också och noppar, så det var nog ett omtyckt foder. :)

LED-bygget har börjat, fick fräst ner en fläkt i en fläns igår, idag var det tänkt att jag skulle börja limma på ett par LEDs, men dagens utflykt tog lite längre tid än väntat och det blir bara halvdag imorgon på jobb, så då finns det mer tid över till detta. En separat tråd om detta bygget kommer med lite bilder och en del frågor. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte hur det gått till men denna tråden hade jag missat helt och hållet.

Ser riktigt snyggt ut med härligt öppna ytor.

Lycka till med detta karet.

MVH/Glenn

Tack Glenn! :)

Bör vara svart kam, annars är det en Naso Elegans.
Jaha, jag trodde det var samma art bara olika färg :)

Tack för klargörandet Peter! :) Du om någon borde väl veta skillnaden. ;)

Hur som helst så har det funkat riktigt bra från start, så det var ett lyckat övertagande som jag ser det iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häromdagen var vi förbi Zooab i Löddeköpinge, köpte då på mig en stor eremit med två anemoner på ryggen, den var riktigt häftig!

Tog en sunkig mobilbild innan den åkte ner i karet, sen fick jag inte fram den andra kamerna innan det var släckt i karet, så håll till godo med denna så länge:

post-1377-14468925380601_thumb.png

(Jag har tagit ett par bättre bilder som ska läggas till på Reeflex också, men har inte plockat ut dem från kameran ännu. :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är den! :) Och den verkar gå runt rätt bra i sanden och tugga på de alger som kommer där (då sanden är ny så ska den gå igenom en inkörningsfas den också) vilket känns rätt så bra.

Ser fram emot några bilder, hade själv en eremit som hade en glasros som växte på sig. Misstänker att det var pga att jag lämnade den så länge som jag fick en sådan spridning ( då han klättrar runt överallt) Min tomatosus tog hand om den nästan direkt dock :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

häftig! den missade jag att kolla in sist jag var där, eller har dom fått in en ny sändning under denna veckan?

Den satt in under en sten så du kan ha missat den bara. Här kommer lite bilder på karet och dess invånare, kom på att jag matat ett par minuter innan så när jag kollade på bilderna i datorn så ser man alla partiklar. :)

post-1377-14468925391228_thumb.jpg

post-1377-14468925389321_thumb.jpg

post-1377-1446892538953_thumb.jpg

post-1377-1446892538973_thumb.jpg

post-1377-14468925389968_thumb.jpg

post-1377-14468925390184_thumb.jpg

post-1377-144689253904_thumb.jpg

post-1377-14468925390607_thumb.jpg

post-1377-14468925390815_thumb.jpg

post-1377-14468925391022_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad är det för färg på eremiten ps en bild på hela karet ????

Den är beige och har gröna ögon. Störthäftig tycker jag. :)

Snyggt, men samtidigt skönt att dina bilder inte heller gör verkligheten rättvisa :smiley9:

Tack, ärlighet varar iaf längst. ;) Nä, men visst är det svårt att få till det på bild, speciellt med djupa kar, så fort man kikar lite från sidan så blir det mesta förvridet och svårt att få fokus på för kameran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, ärlighet varar iaf längst. ;) Nä, men visst är det svårt att få till det på bild, speciellt med djupa kar, så fort man kikar lite från sidan så blir det mesta förvridet och svårt att få fokus på för kameran.

Hahaha, det va inte så jag menade. Menade bara att jag sett ditt kar på riktigt och färgerna är mycket bättre på riktigt -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...