Gå till innehåll

Jag och mitt lilla rev!=) - 120 liters juwel lido


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • Svar 716
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag måste inhandla lite aktivt kol då min anemon och en del andra lps koraller öppnar sig och drar ihop sig om jag inte använder kol, antar att det är för alla nässel celler osv som flyger runder i vattnet?

jag ska beställa det från Bioted, så jag tänkte låta er bestämma! nybörjar som erfaren säg ett ord vad ni tycker man ska använda för kol!

http://shop.biotedmarin.se/Shop/Page/Art/pgArtList.php?sSearchWord=aktivt%20kol

Hoppas ni kan lägga ett ord!

/Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste inhandla lite aktivt kol då min anemon och en del andra lps koraller öppnar sig och drar ihop sig om jag inte använder kol, antar att det är för alla nässel celler osv som flyger runder i vattnet?

jag ska beställa det från Bioted, så jag tänkte låta er bestämma! nybörjar som erfaren säg ett ord vad ni tycker man ska använda för kol!

http://shop.biotedmarin.se/Shop/Page/Art/pgArtList.php?sSearchWord=aktivt%20kol

Hoppas ni kan lägga ett ord!

/Wigge

Ingen som kan ge ett tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tror jag inte stämmer. Känns konstigt. Varför skulle dem ej göra det?

För att ingen har lärt dom att det är ätbart?

Fisk är väl likadant som alla andra djur, dom måste lära sig vad som kan ätas och inte, sällan det kommer med instinkt?

En odlad clown som aldrig gått i en anemon kommer förmodligen inte flytta in en om den kommer i ett sådant kar, eller det kommer förmodligen dröja lååång tid.

Mina flyttade inte in förrän jag köpte ett par till som visade hur det ska gå till.

Samma misstänker jag gäller mat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det flera mycket lika arter. De som odlas i England äter glasrosor.

Vildfångade ser jag som en chansning. Mest klagomål över pepparmintsräkor som inte äter glasrosor tycker jag verkar komma från Skåne så jag misstänker det finns en handlare som tar in fel art. Jag vet inte var de Jong tar sina pepparmintsräkor från men det skulle förvåna mig mycket om någon odlar pepparmintsräkor som inte äter glasrosor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok för jag hade några Lysmata seticaudata dem käkade glasrosor samt knappar :P Dem va odlade. Där av min undran om det skiljer sig mellan arterna. Jag kan köpa det hela att det kan vara personligt så som vissa palett kirurger käkar knappar och vissa inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen till skit på sten klubben Wigge. Dock har min Salarias flyttat det mesta till bakom och mellan stenarna. Bara gilla läget och suga bort så mycket man kan vid vattenbyten och exportera bort skiten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...