ted64 Postat 27 december 2012 Postat 27 december 2012 Typ så mycket som skummaren e avsedd för Citera
Wigge Postat 29 december 2012 Författare Postat 29 december 2012 Skulle behöva några ord om vad ni tycker om dessa salter!H2O OceanInstant OceanReef crystalTropic marine/Wigge Citera
Wigge Postat 30 december 2012 Författare Postat 30 december 2012 Varför ska man köra så varijerat foder till fiskarna? Citera
Wigge Postat 31 december 2012 Författare Postat 31 december 2012 Finns det någon akvarie shop här i sverige som säljer fraggar av koraller? inte som deep ocean "hela" koraller. utan menar fraggar, som de sedan kan skicka hem till en?=)tycker det känns som att det hade varit något man skulle kunna tjäna en slant på. inget jobbigt att göra, bara att fragga, packa in det och skicka=)gott nytt år allt folk! Citera
freddi36 Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Bioted säljer fraggar, men skickar inte..... Citera
Wigge Postat 31 december 2012 Författare Postat 31 december 2012 det jag menar, känns lite tråkigt att köra till göteborg för några faggar=( Citera
Benighted Postat 31 december 2012 Postat 31 december 2012 Tror det är frakten det faller på, att det inte finns nåt åkeri som låter en skicka levande med paket (till vettigt pris i.a.f, förutom bidrottningar tror jag), det är inte lagen som är problemet (för ryggradslösa djur som koraller, för djur med ryggrad, då har lagen åsikter) utan företagens egna regler... Citera
Wigge Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 aha=/ men om man hade kört ut det själv? Citera
atropos Postat 1 januari 2013 Postat 1 januari 2013 Varför ska man köra så varijerat foder till fiskarna?Ställ dig frågan själv! Hade du mått bra av att äta Mc Donalds varje dag? Citera
Wigge Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 nä de hade blivit tråkigt efter någon vecka=Pmen är det tvunget att man ska ha så där 15-20 olika foder?jag har kanske 8 olika sorter, 2 vegetariska till kirurgen, 2 sorter torrfoder och 4 frys foder=)...du har inte sps fraggar till salu, eller möjlighet att fragga?(behöver inte vara så stora)God kväll, Wigge Citera
Wigge Postat 1 januari 2013 Författare Postat 1 januari 2013 jag börjar bli extremt orolig nu! har inte sett en salg i mitt kar sen uppstart som var för lite mer än 6 månader sedan. är det normalt? Citera
Wigge Postat 2 januari 2013 Författare Postat 2 januari 2013 så då var en ny ljuskälla beställd! blev en 250W 20000k, beställde även en alg skrapa som jag kan använda till att städa det bakre glaset med=)och imorgon blir det att fara iväg och köpa nytt papper till att fasta som bakgrund! Citera
Hermanbrute Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Hur gick det med sump bygget blev det något? Skulle vara kul med lite nya bilder på sumpbygget Citera
Guest Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Inte en alg va glad för det Du måste ha väldigt låga näringsvärden. Men fungerar allt så kör på.Dock tillhör jag dom som vill ha lite alger dock rätt alger:PHällre utan känner jag nu kämpar med en stackars sps med cyano Citera
Wigge Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 ussch det låter tung patrick=/jo jag gillar också när man har lite kalk alger och så=) men bättre att itne ha något alls än överskott som du har det nu=( Citera
Wigge Postat 4 januari 2013 Författare Postat 4 januari 2013 hur ska jag städa sumpen om jag bara har LS i? Citera
ppihlstrom Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 ...typ, inte? Jag har i mina tidigare sumpar, i princip aldrig rört nåt nere i den, utan låtit det vara en hemvist för diverse "skräp", och då sett rätt mycket små räkdjur och så däri. Vet inte om det är rätt, men det har funkat hos mig... Citera
Wigge Postat 5 januari 2013 Författare Postat 5 januari 2013 okej=) jag antog att man inte skulle göra det om man bara körde med LS=)tack för hjälpen=) Citera
Wigge Postat 5 januari 2013 Författare Postat 5 januari 2013 min doncanopsammia har skickat ut ett litet nytt huvud, när ska man börja mata det huvudet? Citera
Namnbrist Postat 5 januari 2013 Postat 5 januari 2013 så då var en ny ljuskälla beställd! blev en 250W 20000k, beställde även en alg skrapa som jag kan använda till att städa det bakre glaset med=)och imorgon blir det att fara iväg och köpa nytt papper till att fasta som bakgrund!Vad ska du med en skrapa till när du inte sett till några alger sedan uppstart? Citera
Wigge Postat 6 januari 2013 Författare Postat 6 januari 2013 det går bra att köra 2 bengaiier? har läst att de gillar att vara i en lite mindre grupp(5st). men går det bra att köra 2 st eller ska man köra fler? Citera
freddi36 Postat 6 januari 2013 Postat 6 januari 2013 Har du en säker hona hane kan du väl ha två. Tror man brukar rekomendera en mindre grupp just för att va säker på att få ett par senare Citera
Wigge Postat 6 januari 2013 Författare Postat 6 januari 2013 okej=) jo de håller ihopa alltid=) Citera
stigigemla Postat 7 januari 2013 Postat 7 januari 2013 Om man har möjlighet skall man alltid se ut ett par. Köper man fler blir de andra utmobbade när de blir könsmogna. Ett 1,5 meters kar kan kanske rymma 2 par. Citera
Wigge Postat 7 januari 2013 Författare Postat 7 januari 2013 okej=) jag tror min är ett par, för hade 3 innan men en blev mobbad så han fick gå vidare, och dessa 2 är tillsammans alltid=) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.