alexochingencarina Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 Ska försöka lägga upp en bättre bild. Men nä, det är ingenting levande om möjligen bakterier. Ser precis ut som ett skitigt ventilationsgaller om ni förstår vad jag menar!? Citera
Wigge Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 jag borstade bort mitt med en tandborste. sedan satte ordentlig cirkulation i hela karet.och då försvann det=) Citera
alexochingencarina Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 jag borstade bort mitt med en tandborste. sedan satte ordentlig cirkulation i hela karet.och då försvann det=)Brukar också borsta med tandborste men det kommer tillbaka. Jag har 12000l/h i karet så de är fan inte lungt nån stans! Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Nu går det riktigt bra här i karet. Nästan så man får hybris. Allt växer bra och sps:er färgar ut fint=)Gamla skadade koraller börjar ta sej riktigt bra och nya växer fint nu.Musslan är ca sex veckor gammal i mitt kar. Växer fint:smiley20: Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Tack! Men måste säga att det är inte utan all hjälp här som man lyckas=) Citera
bjomat Postat 24 augusti 2013 Postat 24 augusti 2013 Kul att se!! Ser välmående ut Med vänlig hälsning, Björn Citera
alexochingencarina Postat 24 augusti 2013 Författare Postat 24 augusti 2013 Snyggt! Hojta om du ska fragga Jag jobbar på det. Här är en Citera
alexochingencarina Postat 26 augusti 2013 Författare Postat 26 augusti 2013 Idag blev det en tubastrea från leasingen. Mycket trevlig korall "nöjd"!All cyano är nu mystiskt borta. Kan vara att jag stängt av alla röda leds. Kan också vara att mitt nitrat gått ner till 1ppm. Eller något helt annat. Borta är den=) Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 All cyano är nu mystiskt borta. Kan vara att jag stängt av alla röda leds.Det där har jag hört på annat håll också, så inte helt omöjligt att det har ett samband. Citera
alexochingencarina Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 Ja om det stämmer är det ju väldigt inntessant. Hade rätt mycket cyano som jag troratt jag fick vid ändring av mitt radio program. Ca två veckor efter att jag stängt av alla röda leda så va cyanon borta. Så vi får se om den håller sej borta nu. Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Hade rätt mycket cyano som jag troratt jag fick vid ändring av mitt radio program. Misstänker att du fick in P1 eller P2 då? Sorry, kunde inte låta bli! Citera
Jim_J Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Alex, visst har du ganska nyligen gått över från kranvatten till osmos också? Kanske också har ett samband? Citera
adddo Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Snygga koraller Kul att du blivit av med Cyanon, har själv nyligen vunnit ett krig mot dem så vet hur det känns Citera
alexochingencarina Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 Alex, visst har du ganska nyligen gått över från kranvatten till osmos också? Kanske också har ett samband?Jo det har du helt rätt i! Men cyanon var nästan helt borta när jag installerat min osmos, så jag tror mycket på ledsen. Men som alltid med cyano så känns det svår att sätta fingret på vad problemet är. Som du säger så hjälpte säkert en tillförsel av renare vatten till!Snygga koraller Kul att du blivit av med Cyanon, har själv nyligen vunnit ett krig mot dem så vet hur det känns Tack=) Ja det är rätt fullt på botten nu. Mer spser uppepå revet så är det nog fullproppat om ett halvår eller så. Att vinna över cyano är alltid värt en medalj=) Citera
freddi36 Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Är det en helröd eldräka du har där?Väldigt fina bilder Citera
StoffeSwe Postat 28 augusti 2013 Postat 28 augusti 2013 Fina bilder, speciellet på knapparna, den var grym. MEN varför ingen hel bild? Skulle gärna se helheten Citera
alexochingencarina Postat 28 augusti 2013 Författare Postat 28 augusti 2013 Är det en helröd eldräka du har där?Väldigt fina bilder Nä, det är en Lysmata wurdemanni.Men det ser faktiskt lite ut som en eldräka på bilden.Fina bilder, speciellet på knapparna, den var grym. MEN varför ingen hel bild? Skulle gärna se helheten Solen ligger på hela dan här så det blir så j..la svårt att få det snyggt. Men snart är det vinter och mörk! Citera
alexochingencarina Postat 28 augusti 2013 Författare Postat 28 augusti 2013 Nice bilder, det där med att fota kan du.Men det går några bilder på varje bild som hamnar här:ler: Citera
alexochingencarina Postat 29 augusti 2013 Författare Postat 29 augusti 2013 Vaknade av en otrevlig överraskning i natt. Min Tunze osmolator fick spel och hade hunnit pumpa upp ca 12 liter och det var nästan ytspänning i karet. Typiskt när man ska åka på semester om två veckor. Ingenting verkar ha tagit någon skada som tur är! Citera
JonasW Postat 29 augusti 2013 Postat 29 augusti 2013 Har du 3155 versionen med flottör? Den ska ju bryta om optiska sensorn felar.Eller är det nano-varianten? Vet inte hur den fungerar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.