Gå till innehåll

Blackizzz comeback?


blackizzz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 698
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

:) Du tänker på allt. Du tänker möjligtvis inte använda mac till din Kore 5th?

Tyvärr har de ju inte kommit ut med Programvaran för Mac än :/ Har dock Virtualbox installerad på en alternativ mac (macfrälst haha) och kan köra programmet i windows 7 därifrån :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hemma har vi bara mac. Lite trist att behöva köra bootcamp.

Samma sak här, jag körde först alla PC programmen jag behövde via Crossover, men Virtualbox fungerar mycket bättre enligt mig

Bootcamp är ett alternativ, men då måste man lägga undan utrymme på datorn för Windows, vilket är lite jobbigt :P Det slipper man med VirtualBox :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak här, jag körde först alla PC programmen jag behövde via Crossover, men Virtualbox fungerar mycket bättre enligt mig

Bootcamp är ett alternativ, men då måste man lägga undan utrymme på datorn för Windows, vilket är lite jobbigt :P Det slipper man med VirtualBox :)

Kollade på virtualbox.org. Gratis! Är det något speciellt att tänka på vid installation?

Förresten, hur mycket sticker kontakterna ut på Kore5th? Har trångt så jag gillar att Kore5th är smal. Men vi har ju kontakter och pumphuvuden också. Mellan sump och vägg har jag 17 cm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boxen blev ju riktigt fin! Print3r är riktigt bra att göra med.

PatrikD, jag har inte ATO:n inkopplad men med strömförsörjning, tempsensorn och antennen inkopplad så behöver du ~18cm fritt på bredden för att pumphuvudena och kontakterna på baksidan ska gå fria.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boxen blev ju riktigt fin! Print3r är riktigt bra att göra med.

PatrikD, jag har inte ATO:n inkopplad men med strömförsörjning, tempsensorn och antennen inkopplad så behöver du ~18cm fritt på bredden för att pumphuvudena och kontakterna på baksidan ska gå fria.

Ok då kommer pumphuvudena att hänga ut 1 cm över sumpkanten. Kanske bara bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade på virtualbox.org. Gratis! Är det något speciellt att tänka på vid installation?

Förresten, hur mycket sticker kontakterna ut på Kore5th? Har trångt så jag gillar att Kore5th är smal. Men vi har ju kontakter och pumphuvuden också. Mellan sump och vägg har jag 17 cm.

Egentligen inte, bara att ha en kopia av Windows till hands för installation :) Väldigt självförklarande :)

Jag har ATO'n inkopplad, kan kolla om den tar extra plats utöver de 18cm som Jonas säger :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen inte, bara att ha en kopia av Windows till hands för installation :) Väldigt självförklarande :)

Jag har ATO'n inkopplad, kan kolla om den tar extra plats utöver de 18cm som Jonas säger :)

ATO sladden sticker ut ytterligare 2-2.5cm, men man kanske kan böja den lite om det är svårt att få plats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oscar, den där detaljen med att kammen är solid där du skruvar in returen ... sjukt snyggt.

Men Loc-Line finns ju att köpa i 1/2", det måste vara mindre? Tex:

http://www.ebay.com/itm/One-Pair-of-1-2-Loc-Line-Aquarium-Sump-Return-Flexible-Pumping-piping-/261579870222?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ce760100e

Jo, jag letade faktiskt efter Loc-line :P Men hittade inget då (kollade på ebay, men fanns bara i större paket)

Den här är 20mm, så ganska mycket större, men den borde fungera helt okej, borde inte lägga märke till den så mycket i slutändan ;) Stör jag mig på den så byts den ut :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gällande locline drar den väl ändå ner en storlek verkar det som?

Jag funderar nämligen på att koppla min 32 retur direkt ut i akvariet, men helst skulle jag vilja ha en eductor, men du har inte kollat om det finns en bra lösning för att ha samma storlek hela vägen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gällande locline drar den väl ändå ner en storlek verkar det som?

Jag funderar nämligen på att koppla min 32 retur direkt ut i akvariet, men helst skulle jag vilja ha en eductor, men du har inte kollat om det finns en bra lösning för att ha samma storlek hela vägen?

Den här jag använder kör samma storlek hela vägen :) Vet dock inte om den finns i 32mm dock, men du kan ju kolla på Fish-street? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...