pwin Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Oj då jag kör 3-10 volt på mina pumpar, kanska är för mycket kräm.Jag får kolla mer på detta till helgen, nu skall jag bort två dagar med jobbet Citera
wrang Postat 12 juli 2009 Författare Postat 12 juli 2009 Är det någon som har kvar PC programmet för ProfiLuxControl II, Version 4.0.6.0 på deras hemsida så finns bara nyare versioner Citera
Johan2x Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Kan man med GHL'en räka antalet timmar belysningen varit tänd. Alltså den totalta brinntiden? Kunde ju vara smart vid tex. lampbyte./Johan Citera
pwin Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Kan man med GHL'en räka antalet timmar belysningen varit tänd. Alltså den totalta brinntiden? Kunde ju vara smart vid tex. lampbyte./JohanJa det kan man. Citera
Johan2x Postat 28 augusti 2009 Postat 28 augusti 2009 Ja det kan man.Ännu en orsak till att ha en.Kan man även få larm/info när det är dax? Man ställer ett visst antal h innan byte?/Johan Citera
wrang Postat 28 augusti 2009 Författare Postat 28 augusti 2009 Ännu en orsak till att ha en.Kan man även få larm/info när det är dax? Man ställer ett visst antal h innan byte?/JohanJapp man ställer in detta som en påminnelsedå denna tid är framme så sätter man en text som dyker upp i displayenHar läst att de nu lagt till en ny funktion för nivåbrytare i version 4.0.8Return pump. As soon as sensor 1 (resp. 2 or 3) registers a high level, the switchable socket with the function Water 1(resp. Water 2 or Water 3) is switched on. When the level falls below, it is switched off again. Citera
conny737 Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Vet inte om någon har upplevt det samma som mig, har en Profilux IIeX som fungerar utmärkt, med ett undantag.Att sätta statisk IP.Har fösökt att få ett vettigt svar via Profiluxforumet, men får inget. Mitt problem är att när jag försöker sätta statisk IP på enheten, så tar den inte denna utan återgår till DCHP (och tilldelas då en adress av routern). Har provat att ställa in via RS 232, nätverkskabel, USB kabel, Lantronix web gränsssnitt och direkt via Profiluxens display. Funkar inte. Jag tror att det är något galet med firmware eller LAN kort, men det verkar inte GHL vara överens om.Nätverkskommunikationen fungerar med Profiluxen, så i och för sig kan jag använda DCHP, men eftersom jag vill ha tillgång via Internet så vill jag inte att IP adressen för Profiluxen ändras vid till exempel strömavbrott.För övrigt så hade jag ett WLAN kort tidigare, krångligt att sätta upp. Hade en hel del problem med uppkopplingen eftersom det i 50% av fallen blev timeout när man skulle starta programmet. Man har ingen indikation på signalstyrkan så det gäller att vara säker på att man har bra signal. Mitt kort hade antagligen en taskig antennfunktion eftersom den inte kopplade upp när man var mer än fem meter från routern..Profiluxen är en fin låda, men det verkar som dator/nätverksuppkoppling gett många användare gråa hår. Varför man inte kan se IPadress (och WLAN signalstyrka) i enhetens software är för mig obegripligt. Citera
Johan2x Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Vet inte om någon har upplevt det samma som mig, har en Profilux IIeX som fungerar utmärkt, med ett undantag.Att sätta statisk IP.Har fösökt att få ett vettigt svar via Profiluxforumet, men får inget. Mitt problem är att när jag försöker sätta statisk IP på enheten, så tar den inte denna utan återgår till DCHP (och tilldelas då en adress av routern). Har provat att ställa in via RS 232, nätverkskabel, USB kabel, Lantronix web gränsssnitt och direkt via Profiluxens display. Funkar inte. Jag tror att det är något galet med firmware eller LAN kort, men det verkar inte GHL vara överens om.Nätverkskommunikationen fungerar med Profiluxen, så i och för sig kan jag använda DCHP, men eftersom jag vill ha tillgång via Internet så vill jag inte att IP adressen för Profiluxen ändras vid till exempel strömavbrott.För övrigt så hade jag ett WLAN kort tidigare, krångligt att sätta upp. Hade en hel del problem med uppkopplingen eftersom det i 50% av fallen blev timeout när man skulle starta programmet. Man har ingen indikation på signalstyrkan så det gäller att vara säker på att man har bra signal. Mitt kort hade antagligen en taskig antennfunktion eftersom den inte kopplade upp när man var mer än fem meter från routern..Profiluxen är en fin låda, men det verkar som dator/nätverksuppkoppling gett många användare gråa hår. Varför man inte kan se IPadress (och WLAN signalstyrka) i enhetens software är för mig obegripligt.Hej ConnyHar du provat maila tillverkarna?Vad jag förstått är det hyvens killar.Lycka till/Johan Citera
conny737 Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 Jag fick svar på forumet av Matthias, men det var lite grann som goddag yxskaft. "the IP is stored correctly, it just can't be displayed. Please read corresponding hint in ProfiLuxControl."Jag påpekade att IP inte kan vara "stored correctly" eftersom den gamla IP´n är kvar i DCHP poolen även sedan enhetens IP ändrats till en statisk. Har inte hört något sedan dess. Men kan ju prova igen. Tänkte mest om någon annan upplevt samma problem. I så fall kan man ju tänka sig programbugg. Citera
mr cheezy Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Hej behöver panik hjälp får inte igång mitt auto topp off.. Ska åka bort en vecka från och med i morgon så behöver ha igång den i kväll.Kan nån skriva en liten guide. Citera
niklas_r Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Conny737,Kan du inte lösa det genom att i din router ändra inställningarna för DHCP?Jag kör med DHCP (ett ip intervall) i routern, men till alla datorer och tv-spel som vi har hemma så har jag ställt in att deras MAC adresser skall få en statisk ip varje gång. Det gör att filservern får sin IP varje gång och e-post servern får sin osv.Detta brukar man kunna göra på de flesta Netgear/D-link routrarKanske lite krånligt skrivet, har du frågor kan du skicka ett pm./Niklas Citera
blackizzz Postat 30 januari 2010 Postat 30 januari 2010 kan man med stormfunktionen styra alla sorters pumpar eller är det bara tunzes? funderar på att köpa en profilux light och en Vortech 20w kommer det gå åt skogen? Citera
wrang Postat 30 januari 2010 Författare Postat 30 januari 2010 Ghl jobbar med en modul för just vortec pumparna så just nu är det bara tunze pumpar som kan styras direkt med ghl datorn. Citera
blackizzz Postat 1 februari 2010 Postat 1 februari 2010 Wrang: har du någon aning om när de kommer släppas, eller är dom bara i utvecklingsstadiet?eller man kanske kan köpa denna "modul" redan nu? Citera
dacke Postat 25 februari 2010 Postat 25 februari 2010 Hej har fått lite problem med att få min ghl-dator att timerstyra min co2 till kalkreaktorn.Tanken är att vattnet in i reaktorn skall matas med en GroTech sp 4800 doseringspump som jag kan reglera flödet med,sedan styrs ph med ghl-datorn och magnetventilen via ghl-ens reglerbara sockel. Vill börja med att köra någon timma mitt på dagen för att prova mig fram till rätt doseringsmängd.Har en ghl Profilux II EX med frimware 4.0.6.3 men har inte lyckats att blokera uttaget så att det bara går någon timma mitt på dagen.Mina inställningar:ph fiken-control Nominal vlue-6,5ph Hyseres 0,2-Operation hours prob-Twopostion controlersocket functions-har valt s3 sedan ph-value 1 och bockat i Decrease.Kanske man inte kan styra uttaget så att ph och tid går att köra på samma sockelutag så att man måste lägga ett tidur mellan uttaget och magnetventilen? Citera
Johan2x Postat 10 juli 2010 Postat 10 juli 2010 Hej har fått lite problem med att få min ghl-dator att timerstyra min co2 till kalkreaktorn.Tanken är att vattnet in i reaktorn skall matas med en GroTech sp 4800 doseringspump som jag kan reglera flödet med,sedan styrs ph med ghl-datorn och magnetventilen via ghl-ens reglerbara sockel. Vill börja med att köra någon timma mitt på dagen för att prova mig fram till rätt doseringsmängd.Har en ghl Profilux II EX med frimware 4.0.6.3 men har inte lyckats att blokera uttaget så att det bara går någon timma mitt på dagen.Mina inställningar:ph fiken-control Nominal vlue-6,5ph Hyseres 0,2-Operation hours prob-Twopostion controlersocket functions-har valt s3 sedan ph-value 1 och bockat i Decrease.Kanske man inte kan styra uttaget så att ph och tid går att köra på samma sockelutag så att man måste lägga ett tidur mellan uttaget och magnetventilen?Har du fått rätt på det? Finns ju logiska uttryck man kan göra, som man sen kopplar till uttaget./Johan Citera
Mejsel Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Ska koppla min profilux till datorn och köpte en seriel till usb adapter.Kopplar in den och det händer ingenting?Nån som vet vad det är för fel på skiten? Citera
turboadde Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Ska koppla min profilux till datorn och köpte en seriel till usb adapter.Kopplar in den och det händer ingenting?Nån som vet vad det är för fel på skiten?Kanske inte drivrutirnerna till sladden är korrekt installerade?/Andreas Citera
Mejsel Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 håller på och letar drivrutiner men hittar inga som funkar.rs232 till usb är det.Fattar inte varför datorer suger fetballe hela tiden. Citera
turboadde Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Pröva den här sidan om du hittar nått. hade själv problem att få den funka. Höll på massa och sen bara funka den så vet inte riktigt vad jag gjorde . Citera
Mejsel Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Det var med en cd för installation men det funka inte med den heller. Citera
_Manne_ Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 finns det inget på själva cden eller den "startar" inte ? har själv ett LAN kort i min profilux.. så det är inte lätt o hjälpa.mvh manne Citera
Mejsel Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Har bara profilux 11 ex. Kan man bygga ut den oxå med lan?Hur ändrar man till engelska på displayen? Citera
_Manne_ Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 det bör gå.. jag har modellen "GHL Profilux 2 Ex". kanske samma ? har ett LAN kort samt extra 1-10V kort i den.mvh manne Citera
NiXoN Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 När du startar programmet på datorn och trycker på connect, vad får du för meddelande då?Det finns en äldre firmware som inte funkar ihop med den nya programvaran till datorn...//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.