Jim_J Postat 2 juli 2013 Postat 2 juli 2013 Håller med dig dahlgren att de hörs när de varvar upp / ner. Jag har två stycken i mitt kar, och visst låter de, men i mitt fall blir de "överröstade" av returpumpen Angående draget så förväntade jag mig mer när jag läste alla recensioner innan. Mycket sällan jag kör de på lägre än 100% styrka. Citera
timmpa Postat 8 juli 2013 Postat 8 juli 2013 Fick hem min wp25 i dag....inte tycker jag den låter något nämnvärt mycket....stör mej mera på returen.Ganska bra kraft i den med tanke på att den är stor som en ärta ha ha ha.Men inte är jag besviken tycker man fick det man betalade för Nästa gång blir det en wp40 eller två.Ni som kör två wp25/40..går dom att synka så dom jobbar lika eller börjar dom gå i otakt efter en stund?? Citera
JonasW Postat 10 juli 2013 Postat 10 juli 2013 Beställde en WP-25 för att se om jag kan ersätta min Tunze 6025. Är väldigt petig gällande ljudnivån och där är ju inte Tunzen något att gnälla över . Hur lång leveranstid får man räkna med från Asien om den skickades idag? 2 veckor? Citera
freddi36 Postat 14 juli 2013 Postat 14 juli 2013 Ni som handlat dessa pumpar, hur lång var leveranstiden? Citera
dahlgren Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Jag betalade inte tull eller moms. däremot kommer jag att sälja min och köpa en tunze. låter för mycket för vardagsrummet. Citera
Morot Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Jag betalade inte tull eller moms. däremot kommer jag att sälja min och köpa en tunze. låter för mycket för vardagsrummet.Lugna dig några dagar.Tyckte min 40a lät mycket de första dagarna men nu är den helt tyst. Klart tystare än mina Vortech och lika tyst som tunze. Citera
dahlgren Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 Lugna dig några dagar.Tyckte min 40a lät mycket de första dagarna men nu är den helt tyst. Klart tystare än mina Vortech och lika tyst som tunze.Har kört den i tre veckor nu, hoppades på att den skulle gå in sig men det verkar inte ske. Eller man kanske behöver vänta längre? Citera
Lasse Postat 16 juli 2013 Postat 16 juli 2013 I vad består oljudet - är det när den varvar upp som det hörs?MVH Lasse Citera
Blåbert Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 I vad består oljudet - är det när den varvar upp som det hörs?MVH LasseSå var det för mig. Misstänker att de inte håller samma tighta toleranser som tunze så man måste ha tur och få ett exemplar med bra passform mellan rotor och stator, annars kan det nog bli kavitationer där. Citera
dahlgren Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Ja det låter mycket på våg läge när den varvar upp. Citera
adddo Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Synd, jag har 2 st tunze 6095or och en WP40 och det är ingen skillnad alls på mina ljudmässigt. Citera
dahlgren Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Kanske är ett måndagsex . ska testa med lite extra gummi mellan pump och glas. tror att det kan hjälpa, låter som det är resonanns Citera
Lasse Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Jag kan minska mitt ljud ordentligt genom att vrida på pumpkroppen i bygeln. Har haft tunzee som gjort exakt likadant. Finns tydligen nya impellrar att köpa från fish Street nu.MVH Lasse Citera
Blåbert Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Jag tror det är för mycketavatånd mellan rotor och stator så att det k kterae där när det varvar upp. Tunze bygger ju på egen vattensmord lagring och har därmed mucket högre krav på toleranser.Wp40 märkte jag på min att rotorn inte var helt slät heller, kan vara det som förstör bärigheten i smörjfilmen. Citera
aejohansson Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Det märkliga är att jag har blåberts gamla i det här random-läget och jag upplever inte att den låter mycket. Den som jonasw lyssnat på också. Har lyssnat på tunze som låter mer. Citera
Blåbert Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Kan ju vara vinkeln i hållaren som lasse säger också. Min satt rätt vinklat...Eller så har den gått till sig. Jag putsade öven av rotorn på den med scotch brite innan jag packade ned deb, kan ju vara nåt att prova för er andra Citera
JonasW Postat 17 juli 2013 Postat 17 juli 2013 Fick min WP-25 nu, 6 dagar efter att den skickats från Hong-Kong. Riktigt tyst och lämnar fruktansvärt mycket flöde för pengarna! Betydligt tystare än en Vortech MP10es. Citera
freddi36 Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 På FS hemsida står det att dom har ett lager i London och att dom som handlar inom EU får sina saker skickade därifrån. Men sen finns det ju ett fraktalternativ som heter "hong kong nånting". Om man väljer det fraktalternativet, skickas det då ifrån HK? Om man väljer det andra (dyrare), skickas det då ifrån London? Frakttiden är ju typ den samma, men det ena är dubbelt så dyrt. Citera
JonasW Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 (ändrat) Moderator's upplysning: 3.9 Locka inte till lagbrott - Vi tillåter inte inlägg eller länkar som uppmanar till eller på annat sätt leder till information som direkt eller indirekt uppmanar till att begå lagbrott. Detta gäller oavsett vem som begår lagbrottet. Om någon form av lagbrott som du själv eller någon i din bekantskapskrets är skyldig till skulle ligga bakom nyttjandet av en viss produkt eller möjliggörandet av en viss händelse som diskuteras så får man inte berätta om detta lagbrott i inlägget Ändrat 23 juli 2013 av Wiking Citera
freddi36 Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Att man inte fattade det INNAN man la beställningen! Jaja, den lämnade HK idag iallafall Citera
Laggeman Postat 23 juli 2013 Postat 23 juli 2013 Moms betalas enbart på paket som överstiger ett värde av 1400SEK. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.