Gå till innehåll

"Det här bör man inte göra tråden"


JMAONE

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ta upp en 11cm borstmask med händerna, va lite trött och pallade inte gå och hämta nått att ta den med så jag tänkte "ähhhh va fan, det kliar väll bara lite, hur farligt kan det va"

Kan informera om att det gjorde lite mer än bara kliade:x

Nått som jag lyckades med ett 650L sötvattenskar va att missa ett ställe när jag skulle ha nytt silikon i en kant och vakna mitt i natten av ett jävla porlande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Innan ni limmar pvc rör torka rent med aceton. Fick en miroläka (på trycksidan i en skummare) som under min 3 mån vistelse utomlands lyckades sänka salthalten i mitt 3000l till 0,0015.Takvare min automatiska påfyllning av ozmosvatten.

Jag har golvbrunn och ingen såg något trots vana akvarister.

Jag viste inte att kirurger kan leva i sötvatten, dock inte något annat!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man bör inte tänka "ah va fan jag kan väl prova trots att 10 st erfarna saltisar just sagt att man inte bör göra så" snåla inte för mycket en dopp värmare kostar inte så jätte mycket, men att inte ha en och sedan köpa mhn som värmer vattnet 6 grader och natten sänker lika mycket!

det är inte alla koraller som gillar det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

- Vilja ha akvariet tänt lite längre en kväll för att det kommer lite besök, slå om timern så den är kostant påslagen, glömma det, och sedan vara hemifrån 5 dagar. Ingen höjdare.

- Råka lägga saker så ytavrinningsröret sätts igen, blött.

- Få kabelbrott på en pump i sumpen, smäller å sprakar fint, men ingen höjdare i längden.

- Vrida och krångla med ytavrinningsröret under akvariet från genomföringen och utan att se att man vrider på själva genomföringen så det börjar läcka.

- Köpa fina fiskar svindyrt som de andra fiskrna gillar som boxbollar.

- Köpa sjöborre som älskar att riva ned LS och koraller som inte sitter fast, tog en vecka innan jag ur den. Lever nu i sumpen och det värsta den åsamkar kan vara en sten puttad mot returpumpen så det skramlar lite.

- Köpa muräna och inte ha skydd så den kan smita ner genom ytavrinningen.

- Tänka "Snyggt med massa fina 100 år gamla böcker på hyllan under akvariet".

- Tänka "Att byta från 250 liter till 420 liter kan inte ta mer än 3-4 timmar, jag har ju allt jag behöver här". Det tog 15 timmar, och klockan 2 på natten kom jag på att jag såklart inte kan lyfta upp nya akvariet på plats ensam, som tur var va brorsan vaken.

- Glömma köpa slang för att fylla upp det nya 420 liters akvariet och får släpa hinkar mitt in natten.

Det är vad jag kan komma ihåg såhär på rak arm =P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samla ALDRIG alla dina kvitton för vad hobbyn har kostat på ett lättillgängligt ställe. Både för dina egna nervers skull och den dagen din fru/flickvän hittar bunten... Det gjorde min fru igår. Jag som trodde jag kunde de flesta svordomar på finska. Jag hade fel.

Därför blir det middag ute på en dyr italiensk restaurang ikväll. Där rök den där musslan jag hade tänkt köpa till akvariet #¤%#&%¤()!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samla ALDRIG alla dina kvitton för vad hobbyn har kostat på ett lätttillgängligt ställe. Både för dina egna nervers skull och den dagen din fru/flickvän hittar bunten... Det gjorde min fru igår. Jag som trodde jag kunde de flesta svordomar på finska. Jag hade fel.

Ikväll blir det middag ute på en dyr italiensk restaurang. Där rök den där musslan jag hade tänkt köpa till akvariet #¤%#&%¤()!!!

He He.. Vet en hobbybutik i stenungsund som har en egen prismärkningsapparat.. Skitsmidigt.. Man köper prylen och ber honom sätta på en ny prislapp med en summa som frugan kanske accepterar.. :).. Kanske nått att anamma inom akvaristiken med.. :)..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He He.. Vet en hobbybutik i stenungsund som har en egen prismärkningsapparat.. Skitsmidigt.. Man köper prylen och ber honom sätta på en ny prislapp med en summa som frugan kanske accepterar.. :).. Kanske nått att anamma inom akvaristiken med.. :)..

Och det säger du nu ;) Tack för ett suveränt tips. På råga på eländet åt min fru vitlök på restaurangen vilket gjorde att våran 5 månader gamla son fick ont i magen och skrek oavbrutet hela natten. Suck.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Man ska inte vakna 7 på morgonen och upptäcka att skummarkoppen är full och då istället för att smidigt ta av och tömma koppen bestämma sig för att yrvaken suga ut skiten ur skummarkoppen genom en syreslang och sedan få en kallsup på härligt skummarvatten. Smaskens!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte vakna 7 på morgonen och upptäcka att skummarkoppen är full och då istället för att smidigt ta av och tömma koppen bestämma sig för att yrvaken suga ut skiten ur skummarkoppen genom en syreslang och sedan få en kallsup på härligt skummarvatten. Smaskens!

Oh fy f****n vad vidrigt. Det låter lite infektionsrisk oxå??!!Laga inte julbordet i år Jaken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den här historien är nästan för bra för att vara sann :död: (och utspelade sig för ungefär 1 timme sen.

Har gått o väntat 3 veckor på min MH som jag beställt. Polaren ringde idag o sa att den kommit... ÄNTLIGEN, fan va man gått o längtat :smiley17:

Vi sitter o testar o är så jävla impade av skimmret, vilket jäääävla lyse! Asnöjd (jämfört med 2 t8 rör). Allt frid o fröd o allt är på topp. VAD HÄNDER DÅ!!!

PLUMS :smiley23: :smiley23: :smiley23: Hela jävla armaturen åker i plurret med vad allt de innbär...

Nu har jag sköljt av den i badkaret o torkat med hårtork och haft den i bastun... Testade... o ta mig fan, den funkar :)

Men det ni inte bör göra är att ha era armaturer o bara testa lite medans den ligger på kanten av akvariet, sååååå jävla klantigt :stjärna:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Innan ni limmar pvc rör torka rent med aceton. Fick en miroläka (på trycksidan i en skummare) som under min 3 mån vistelse utomlands lyckades sänka salthalten i mitt 3000l till 0,0015.Takvare min automatiska påfyllning av ozmosvatten.

Jag har golvbrunn och ingen såg något trots vana akvarister.

Jag viste inte att kirurger kan leva i sötvatten, dock inte något annat!

Låter ju knepigt, om koraller dör och karet blir sötare och sötare borde ju akvaristerna ha fattat vad som höll på hända..:snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den här historien är nästan för bra för att vara sann :död: (och utspelade sig för ungefär 1 timme sen.

Har gått o väntat 3 veckor på min MH som jag beställt. Polaren ringde idag o sa att den kommit... ÄNTLIGEN, fan va man gått o längtat :smiley17:

Vi sitter o testar o är så jävla impade av skimmret, vilket jäääävla lyse! Asnöjd (jämfört med 2 t8 rör). Allt frid o fröd o allt är på topp. VAD HÄNDER DÅ!!!

PLUMS :smiley23: :smiley23: :smiley23: Hela jävla armaturen åker i plurret med vad allt de innbär...

Nu har jag sköljt av den i badkaret o torkat med hårtork och haft den i bastun... Testade... o ta mig fan, den funkar :)

Men det ni inte bör göra är att ha era armaturer o bara testa lite medans den ligger på kanten av akvariet, sååååå jävla klantigt :stjärna:

LÅTER FARLIGT!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Utveckla... farligt för proppskåpet framåt i tiden eller?

Glömde säga att armaturen inte var igång när den trillade i plurret, fan det känns inte alls kul dock ... jävlar vilken panik man fick.

Aha jag trodde att den var i full gång!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju knepigt, om koraller dör och karet blir sötare och sötare borde ju akvaristerna ha fattat vad som höll på hända..:snurrig:

Det var sötvatten akvarister och de förstog inte vad som hände. Först dog alla lägre djur men fiskarna stortrivdes. Även jag kontatad på mobil förstod ingen ting. Av 54 fiskar så dog bara 4 st. Jag viste inte att korallrevsfisk kunde anpassa sig så, ny kunskap!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lämna aldrig spannen med fisken utan koll under inkoppningen

När du har en nyfiken hund

Höll på att kosta mej en grann liten kejsare...

och en hund mindre hade det blivit.........:snurrig:

Hunden kom ner för trappan och smaskade med saltvatten droppandes från munnen..........

Kom upp och såg fisken liggandes på golvet

Men hunden fick sitt straff spydde efter ett tag :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
- Vilja ha akvariet tänt lite längre en kväll för att det kommer lite besök, slå om timern så den är kostant påslagen, glömma det, och sedan vara hemifrån 5 dagar. Ingen höjdare.

Det lyckades jag med i helgen... fick besök tidigt på fredags morgon, tänker "äh, firrarna kan vakna lite tidigare idag så att man får visa upp dom".. på söndag kväll när jag kommer hem 23:30 lyser akvariet för fullt, "hmm.. lyset ska ju slås av vid 22:00". ingenting verkar iaf ha tagit skada..

sen har jag vid otaliga tillfällen fått vatten över golvet när man gjort ett vattenbyte och telefonen ringer..

"jag svarar snabbt och säger att jag ringer upp" jojo, ringer upp efter man svabbat upp vatten i hela vardagsrummet.. :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...