Fabhellmyrs Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Nu har jag fått den! Men jag har Windows 8 på min dator och när jag hämtar hem filerna så blir det bara en bin- fil som skickar en tillbaka till hemsidan... Nån som vet vad jag gör för fel? Citera
Yodelking Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Bin-filen är bara en firmware. Du måste installera mjukvaran först.Ladda hem den senaste här:http://www.pacific-sun.eu/download/kore1.4e.rarPacka upp med winrar till en mapp, kör setup och installera.Sök upp enheten med bluetooth, koppla ihop med kod 1234 och välj den porten som windows tilldelar pumpen i mjukvaran och ta connect.Gå sedan till service-tabben och välj firmware upgrade och välj BIN-filen som var med i RAR-dokumentet.Efter den är klar kör en "Default settings" för att nolla alla värden. Sen kan du börja att ställa in och kalibrera.Se till att köra en extern bluetooth-adapter så att den inte tappar kontakt med enheten, speciellt vid firmware-uppdatering. Citera
Fabhellmyrs Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 hej jag lyckas ändå inte hur packar man upp med winrar? Citera
Henric Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 Sök på how to... Winrar på typ Google, eller tryck på hjälp i programmet.Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Yodelking Postat 7 november 2014 Postat 7 november 2014 www.7-zip.org har du en gratis uppackare. Citera
Fabhellmyrs Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Nu fick jag äntligen till det! Tack för hjälpen Citera
Fabhellmyrs Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Hej! Jag får inte igång Ato:n hur jag än gör! Jag försöker att lägga in och spara men det fungerar inte! Sen så står det att jag skall firmware uppdatering men när jag gör det så säger den att det är klart och då går jag ut ur programmet och sedan när jag kommer in igen säger den att jag måste uppdatera, skall man spara på nått sätt? Citera
Yodelking Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Som jag svarade på Facebook: Klicka i "ATO Enabled" och strunta i att den säger att det KAN finnas ny firmware... Citera
Fabhellmyrs Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Japp, postade detta samtidigt som på fb men när ATO:n hade varit igång ett tag så börja den fylla vatten, det var tur att jag upptäckte det för annars hade det blivit översvämmning... Vad är det som kan vara fel? Jag körde bara med den optiska sensorn Citera
PatrikD Postat 19 januari 2015 Postat 19 januari 2015 Jag funderar på att köpa Kore 5th. Nu har den funnits ett tag. Ni som haft den, vad har ni för erfarenheter? Bra och dåligt? Citera
alexochingencarina Postat 19 januari 2015 Postat 19 januari 2015 Jag funderar på att köpa Kore 5th. Nu har den funnits ett tag. Ni som haft den, vad har ni för erfarenheter? Bra och dåligt?Min har gått sönder nu efter tre månader. Citera
alexochingencarina Postat 19 januari 2015 Postat 19 januari 2015 Hur har den gått sönder alex?Den flippade ur en natt och tömde osmosdunken. Pumpen bara gick och gick. Displayen bara blinkar och jag kan inte få kontak med den via datorn. Citera
kiwi11 Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Är ni nöjda med ATOn?Ni som använder den kör ni vanliga eller pro modellen?Försvinner ett pumphuvud av de 5 eller går det via egen kanal? Citera
_Manne_ Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Är ni nöjda med ATOn?Ni som använder den kör ni vanliga eller pro modellen?Försvinner ett pumphuvud av de 5 eller går det via egen kanal?Egen kanal med liten pump.. Kör med flottören som finns med i båda modellerna..Funkar kanon för mig Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JonasW Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Min går som tåget. Doserar 24ggr/dygn och den har inte behövt omkalibreras något.Smidigt med inbyggda tempsensorn med samt larmfunktionen för låga nivåer i dunkar samt temp! Citera
odel68 Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Den flippade ur en natt och tömde osmosdunken. Pumpen bara gick och gick. Displayen bara blinkar och jag kan inte få kontak med den via datorn.Min gjorde också så Alex fast med Ca dunken 3,2 l rätt i karet och displayen bestod av heroglyfer fick låta den vara utan ström ett tag sedan funka den igen men min temp visar vad den vill i högsta och lägsta men visar rätt aktuell temp iofs larmar hela tiden om jag har templarmet på annars funkar den bra mvh Ola. . Citera
blackizzz Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Kontakta Pacific Sun R&D på PS's forumdel på ReefCentral, han fixar de flesta problem mycket snabbt Citera
JonasW Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Just problemet med heroglyfer osv så har det varit strömförsörjningen som varit boven i dramat, de få gånger jag läst om det. Att belysningen eller doserpumpen suttit på en grendosa där något stör ut den.När folk har fixat detta så brukar problemet försvinna. Citera
odel68 Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Tack för tipset Jonas kontakten sitter rätt i vägguttaget och egen elcentral dragen i vinterträdgården jag har karet i är ngt annat här tyvärr mvh Ola. Citera
JonasW Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Okej, värt ett försök. Men som sagt, kontakta PS. De är väldigt snabba på att svara och hjälpsamma. Citera
odel68 Postat 21 januari 2015 Postat 21 januari 2015 Jadå Jonas alla tips välkommna det kan ju hjälpa ngn annan kanske :smiley20:Yodel är också beredd mvh Ola. Citera
blackizzz Postat 22 januari 2015 Postat 22 januari 2015 Så såg det ut i dag [ATTACH=CONFIG]124191[/ATTACH]Mvh Ola. .Konstigt, riktigt udda. Har du kollat med Pacific Sun RD på RC? Han svarade mig inom några timmar http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?f=680Kan meddela att programvaran för Mac OS X förmodligen kommer att släppas inom en vecka Citera
alexochingencarina Postat 22 januari 2015 Postat 22 januari 2015 Man kan ju tycka att en pryl för 5lax+ borde funka bättre? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.