alexochingencarina Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Är detta bilder tagna med blixt uppfrån? Isåfall är det är svart bakgrund? Har för mig att jag såg din setup tidigare i tråden.Jag gillar allt med den där fiskbilden:)Vissa bilder är tagna med blixt. Tycker att det är svårt att ta korallbilder med blixt. Svårt att få rätt färger. Inga bilder är tagna uppifrån utan från framsidan. Bakrutan är svart. Citera
PatrikD Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Vissa bilder är tagna med blixt. Tycker att det är svårt att ta korallbilder med blixt. Svårt att få rätt färger. Inga bilder är tagna uppifrån utan från framsidan. Bakrutan är svart.Jag menar: slår du blixten uppfrån (snett)? Citera
alexochingencarina Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Jag menar: slår du blixten uppfrån (snett)?Beror lite på. Oftast hänger jag blixten på kanten med "luckan" öppen. Då blir det lite snett. Ibland håller jag i den eller monterar upp den. Problemet där är jag bara har en sladd på 1,5m. En soft box hade nog gett lite mjukare ljus, har inte blivit av att jag köp någon bara. Citera
alexochingencarina Postat 14 februari 2015 Författare Postat 14 februari 2015 Lite lördagsbilder då. Citera
bjomat Postat 14 februari 2015 Postat 14 februari 2015 Topp 3 bland mina sietsesfavoriter Helt otrolig bild!! Citera
alexochingencarina Postat 14 februari 2015 Författare Postat 14 februari 2015 Topp 3 bland mina sietsesfavoriter Helt otrolig bild!!Haha, ibland kan en blind höna få till en bild=) Citera
krille 55 Postat 14 februari 2015 Postat 14 februari 2015 Hos dej finns inga blinda höns. Du är kung på foto Citera
stigigemla Postat 15 februari 2015 Postat 15 februari 2015 Ja nu får du börja åka Sverige runt och hålla föredrag om akvariefoto.Jag kommer. Citera
alexochingencarina Postat 18 februari 2015 Författare Postat 18 februari 2015 En clown till kaffet? Citera
alexochingencarina Postat 18 februari 2015 Författare Postat 18 februari 2015 Topp 3 bland mina sietsesfavoriter Helt otrolig bild!!Så vilka är dom andra två? Citera
bjomat Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 Så vilka är dom andra två?Utan rangordning https://flic.kr/p/oxohkuhttps://flic.kr/p/muU2yz Citera
alexochingencarina Postat 19 februari 2015 Författare Postat 19 februari 2015 Utan rangordning https://flic.kr/p/oxohkuhttps://flic.kr/p/muU2yzKul attvi har samma favoriter=) Citera
alexochingencarina Postat 20 februari 2015 Författare Postat 20 februari 2015 Om någon har några frågor om hur dessa bilder är tagna eller redigerade, så svarar jag gärna! Behövs bättre bilder på guiden. Kräver dock en systemkamera. Glasrosor kan också vara vackra. Citera
blackizzz Postat 20 februari 2015 Postat 20 februari 2015 Om någon har några frågor om hur dessa bilder är tagna eller redigerade, så svarar jag gärna! Behövs bättre bilder på guiden. Kräver dock en systemkamera. Du får gärna tipsa lite! Systemkamera har jag, men det blir inte mycket bättre då! haha, fel bakom spakarna förmodligen Citera
alexochingencarina Postat 21 februari 2015 Författare Postat 21 februari 2015 Du får gärna tipsa lite! Systemkamera har jag, men det blir inte mycket bättre då! haha, fel bakom spakarna förmodligen Med tanke på att du kör mac så kör du nog också Nikon? Lite besviken på dina val av koraller hittills men det blir nog bättre:) Spakarna är allt det handlar om. Det är tacksamt och kul att redigera en bra grundbild med bra förutsättningar. Då kan man få grymma bilder. Sen är ju gluggarna mer viktiga än skälva kameran. Citera
bjomat Postat 21 februari 2015 Postat 21 februari 2015 Om någon har några frågor om hur dessa bilder är tagna eller redigerade, så svarar jag gärna! Behövs bättre bilder på guiden. Kräver dock en systemkamera. Glasrosor kan också vara vackra.Jösses vad du kan Alex Bara komma på tanken att fota en glasros.....Tråden "Alex fototips" kanske finns i framtiden /Björn Citera
Tomtom Postat 21 februari 2015 Postat 21 februari 2015 Glasrosen var riktigt fin :-) ovanligt objekt också Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.