Ländström Postat 22 juni 2008 Författare Dela Postat 22 juni 2008 Hej o tack DanielJag tror det är en haddoni. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Vid min svans! Kan bara stämma upp i kör med DaTrucka och hålla med om att ett sånt kar ska jag ha när jag blir stor.Den där illgröna härligheten som syns lite här och var, vad är det för nåt skoj, och vad kräver den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 22 juni 2008 Författare Dela Postat 22 juni 2008 Hej NiclasDet är en grön caulastrea, och har samma krav som sps mm. Gillar även lite mat den mörka delen av dygnet men jag orkar inte mata så mycket som man kanske borde.//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 jag instämmer med de andra, vilka snygga färger du har i ditt kar !!!!Det får en nästan att vilja byta ut Mh:n direkt mot lysrör.Grymt fint akvarium!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Det där karet har du inte hittat på Blocket. Kan bara skapas av en mycket duktig Saltvattensakvarist. Mycket vackert! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
garfish Postat 22 juni 2008 Dela Postat 22 juni 2008 Otroligt fint kar du har Tomas! Fina färger på korallerna och kombinationer på dem... /Gustaf Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Helt otroligt vackert Tomas! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 kan bara holla med de andra. karet är i en klass för sej! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Underbart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 -kung The king of saltWow Tomas. Har nu känt dig sedan många många år å måste säga detta. Du är en otrolig duktig akvarist som verkligen kan balansera karets innehåll och din kunskap inom området är väldigt imponerande.Viss obalans försekommer hos alla men du ligger på topp hela tiden.Karet håller sin topp kvalite år efter år. -kung Hoppas att även jag kan komma på besök snart igen.Har du lust att berätta mer vad du kör för upplägg idag så som skummare, pumpar, etc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
OskarW Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 -respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respekt-respektsåå snyggt kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Wow.. Underbart kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 helt en klass för sig! färgerna var som godis för ögat Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 grymt kar! respekt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 23 juni 2008 Författare Dela Postat 23 juni 2008 Hej AllaTack för alla glada kommentarer.Skummaren är ett hemmabygge med en ATI-pump och vissa delar från en turboflotor, mest för en färdig inte får plats i min sump.Jag kör med 2 nanostream med varsin singelcontroler.Annars är det inga hemligheter. //Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Hej AllaTack för alla glada kommentarer.Skummaren är ett hemmabygge med en ATI-pump och vissa delar från en turboflotor, mest för en färdig inte får plats i min sump.Jag kör med 2 nanostream med varsin singelcontroler.Annars är det inga hemligheter. //Tomas.Har du skrotat squidden på returen? Tänkte bara eftersom du har nanostremers, det hade du väl inte förut? Hur håller du Ca å sånt på nivå? Bara vattenbyten? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Annars är det inga hemligheter. //Tomas.Imponerande burk som så många andra sagt. Den väl kända hemligheten är att du är en grymt skicklig akvarist. Otroligt väl utfärgade och friska koraller! Man bugar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 Hej AllaTack för alla glada kommentarer.Skummaren är ett hemmabygge med en ATI-pump och vissa delar från en turboflotor, mest för en färdig inte får plats i min sump.Jag kör med 2 nanostream med varsin singelcontroler.Annars är det inga hemligheter. //Tomas.inget meckande alls ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 23 juni 2008 Dela Postat 23 juni 2008 härligt! du måste ha extremt "salta" fingrar eller vad man säger:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wotan Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Jäklar, har sökt en blå Haddoni i flera år nu... Är riktigt, riktigt avundsjuk, den var grymt fin... Hur fick du tag i din, en tillfällighet eller ihärdigt sökande? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Magnus Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Vad ska man säga... GRYMT! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wassberg Postat 24 juni 2008 Dela Postat 24 juni 2008 Ser mycket vackert och välmående ut. Tycker också att du har fina kombinationer av färger och former. Sommaren kommer, och jag ska ner till stugan i Vita Sannar. Jag slår gärna en signal för ett besök nån regnig dag.MvhErik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 27 juni 2008 Författare Dela Postat 27 juni 2008 Då ska vi se om det går att få styr på alla svar.Marco, du har rätt jag har skrotat squidden och kör numera med 2 nanostreamers. Jag har min hemmabyggda kalkreaktor, se tidigare inlägg.Capote, tackar för de fina orden.Manne, jag gör vattenbyten kör i lite organic och amino, ibland kan det bli lite ultramin f och spongespower också.Crille, tackar, jag tror att alla kan uppnå minst samma resultat om man bara läser på ordentligt och har tålamod.Wotan, det var ett impulsköp hos ciklidhuset, kolla med Göran om han kan få tag i fler.Magnus, tackar. Ser fram emot när du får ordning på nybyggena!Erik, tackar. Hör av dig så hittar vi säkert en dag som passar, välkommen!//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 27 juni 2008 Dela Postat 27 juni 2008 Hej TomasVackert som vanligt. Har du ev tid i helgen för besök av mig och Thore? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ländström Postat 28 juni 2008 Författare Dela Postat 28 juni 2008 Hej JörgenSöndag vid 17-tiden passar för mig.Finns det andra som är sugna på lite kaffe och akvariesnack så ni också välkomna!Skicka gärna ett pm så jag vet hur mycket bullar jag ska baka!//Tomas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.