Gå till innehåll

Ländströms


Ländström

Rekommenderade inlägg

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kan du tabelaturen till "det är inte lätt att va ödmjuk" på guitarr Jörgen????

Jag menade att det var 18 bilder.. -4 så blir det 12 månader o en ny kalender, men man skulle kunna släppa en på ditt med förstås... :)

Jens,

Antingen har det blivit ett par..............rätt många drinkar ikväll eller också måste du ha missat måånga mattelektioner i skolan. :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du tabelaturen till "det är inte lätt att va ödmjuk" på guitarr Jörgen????

Jag menade att det var 18 bilder.. -4 så blir det 12 månader o en ny kalender, men man skulle kunna släppa en på ditt med förstås... :)

Jag är ödmjuk och låter Tomas få 4 bilder ju utan att förlänga nästa år med 4 månader till. Jag kan faktiskt inte den låten men texten är ju desto bättre. Jag kan i alla fall Stormwind med Europe och den passar ju här på vissa trådar eftersom det lätt blir storm i ett nanokar här inne. (Skrattar så jag nästan dör)

P.s

Obs!! Jag skojade bara i mina 2 senaste inlägg och hoppas att jag inte har rört upp för många känslor och att berörda personer kan återgå till Lördagsgroggen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tack för alla positiva kommentarer.

Stefan, jag har en Ixus 800 IS med undervattenshus, inställt på undervattensläge och macroläge.

Tommy, vad skönt med förstående medmänniskor, jag vågade inte fråga om du kunde ta han om korallerna...

Skämt åsido, många av korallerna kommer som fraggar från dig så är det något du saknar så är det bara att säga till.

Christian, riccordeorna växer hyggligt med hjälp av aminosyror och annan mat, men så snabbt som andra skivanemoner växer kommer jag inte upp i. Som vanligt så styrs priset av tillgång och efterfrågan.

//Tomas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jens,

Antingen har det blivit ett par..............rätt många drinkar ikväll eller också måste du ha missat måånga mattelektioner i skolan. :snurrig:

Underbart!! 18-4 =??, ja ja jag bjussar på den, kan tyvärr inte skylla på drinkar heller!

Thomas ditt kar är riktigt tjusigt och jag kikar gärna förbi när jag är in the hoods..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De ser ju ut att må bra alla dina koraller Tomas. Förlåt jag kunde inte låta bli att retas lite. ;)

Den översta bilden i sista serien, är det den som var vit då du satte i den tidigare i höst? I så fall har den fått en lite annorlunda färg, kul!

Har du börjat se hur tillväxten påverkas av ljuset. Jag tänkte om korallerna blir belysta mer runt om så borde de växa buskigare. Ser det ut som det skulle kunna bli så?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Tommy

Nej det är det inte, men jag lägger in två bilder på den (1+2). Som du kan se på bilderna 3 till 5 så ser du att den senaste tillväxten ser betydligt buskigare, tätare, mer förgrenad ut. Det är en klar skillnad i växtsätt och tillväxttakt.

Samtidigt kan jag säga att vissa styloporor, blastomussor, seriatoporor har fått för mycket ljus, eller en för snabb växling mellan de olika ljuskällorna. Med andra ord jag kommer och fraggar lite nya hysterix....

//Tomas.

De ser ju ut att må bra alla dina koraller Tomas. Förlåt jag kunde inte låta bli att retas lite. ;)

Den översta bilden i sista serien, är det den som var vit då du satte i den tidigare i höst? I så fall har den fått en lite annorlunda färg, kul!

Har du börjat se hur tillväxten påverkas av ljuset. Jag tänkte om korallerna blir belysta mer runt om så borde de växa buskigare. Ser det ut som det skulle kunna bli så?

post-1338-14468913428859_thumb.jpg

post-1338-14468913429077_thumb.jpg

post-1338-14468913429276_thumb.jpg

post-1338-14468913429431_thumb.jpg

post-1338-1446891342963_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som du kan se på bilderna 3 till 5 så ser du att den senaste tillväxten ser betydligt buskigare, tätare, mer förgrenad ut. Det är en klar skillnad i växtsätt och tillväxttakt.

//Tomas.

Ja det stämmer med uppfattningen de flesta har med T5 i förhållande till MH.

Underbara bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tack för titten förra veckan tomas!

Fraggarna mår fint vad jag kan se, förutom att min elaka eremitkräfa har härjat med 2 små så att dom ser lite taskiga ut, vi får se hur det går.

Nu bor eremiten i en hink med en pump och lite grus.

Detta kar är snyggare än vad jag trodde va möjligt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som vanligt står kaffet och puttrar för den som vill komma och kolla på det lajv, välkomna.

//Tomas.

Gäller detta fortfarande, trots att det gått en tid?

Fattar inte hur jag kunnat missa detta kar!!

Ja ja, vad är ett saltkar, tråkigt och färglöst och alldeles.... alldeles underbart.

Grymt jobbat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...