nike83 Postat 1 november 2017 Postat 1 november 2017 det är väldigt märkligt detta! du hade ju problem förut, men det verkade som att du klarade av den vågen. men nu är det helt kört... hmm någon form av förgiftning känns det som. bara att kämpa på! Citera
Moose Postat 2 november 2017 Författare Postat 2 november 2017 Dag 2 och det mesta är klart. Lite finjusteringar kvar bara. 9 Citera
wrang Postat 2 november 2017 Postat 2 november 2017 Tråkigt Henrik. Hoppas det går bra efter detta. Fattar skälv inte varför det ska vara så svårt att det ska funka, känner själv att dessa problem vi brottas med idag hadde jag själv inte problem med för 10år sedan. Vi har ju så bra saker i karet idag å tekniken med oss men ändå funkar det inte....Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
ballsam Postat 2 november 2017 Postat 2 november 2017 Dag 2 och det mesta är klart. Lite finjusteringar kvar bara. Ingen kul läsning det här.. Ser ut att va en hel del koraller kvar trots allt..? Har dom negativa processerna avstannat? /SamuelSkickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Moose Postat 14 november 2017 Författare Postat 14 november 2017 Allt fortsätter att dö. Jag kommer lägga ner hobbyn nu. Har ingen ork eller motivation att fortsätta. Kanske börjar i framtiden igen. Men då med ett betydligt mindre kar. Citera
Slanten Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 Usch, vad tråkigt. Lider med dig. Hoppas att du snart får tillbaka energin och intresset. Citera
danne031 Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 Mycket tråkigt att höra, är glad att jag fick se det live när det fortfarande mådde relativt bra. 1 Citera
ikola Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 Tråkigt, lider med dig. Köpte ju en SPS av dig på senaste korallträffen, får försöka vårda den lite extra. Citera
Niklasberglund Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 Beklagar @Moose hoppas du hittar lusten och kommer tillbaka med nya tag! Citera
ballsam Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 Instämmer i klagokören Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
nike83 Postat 14 november 2017 Postat 14 november 2017 riktigt tråkigt! hoppas du hittar tillbaka med ett litet kar i framtiden. Citera
irwin_fletch Postat 16 november 2017 Postat 16 november 2017 Så jäkla tråkigt =( Förstår om intresset för hobbyn inte är på topp nu men snälla, sluta inte. Ta en paus, fundera ut något spännande projekt sen är du igång igen =). 1 Citera
Stefan molin Postat 16 november 2017 Postat 16 november 2017 Hej Henrik , tråkigt när det blir så här motigt , man vill inte se åt skiten ens , men låt det bara stå några månader det det kräver ju inte mer än att fylla på avdunstat vatten , du har ju bevisligen inte haft problem med fisk i karet , 15-20 achilles eller någon annan favoritfisk , det finns säker en del som har moraliska frågor om detta , men det är inte konstigare än att vi äter rödspätta ,http://www.pictame.com/tag/Pakakui ,de är ju mat fisk på vissa ställen , jag har aldrig varit någon korall människa ,har inte det tålamodet längre , men när jag hade mitt stora kar så hade jag 10 st xanthurum , och det var rätt kul att se dom på kvällarna när dom lekte , det blev inga yngel men det var rätt kul ändå , fördelen med denna hobby är ju att den är oändlig , det är ju bara plånboken och fantasin som sätter gränserna , mvh stefan 2 Citera
Ouscazz Postat 16 november 2017 Postat 16 november 2017 Riktigt tråkigt att läsa Henrik. Ett av mina absoluta favoritkar. En paus från hobbyn kanske är ett klokt beslut när det går riktigt åt pipan. Citera
Moose Postat 4 december 2017 Författare Postat 4 december 2017 Nu står karet tomt och skämms. Jag håller på att gör om vissa saker. Som jag inte var nöjd med tidigare. Karet kommer startas om under vintern/våren. Men med inriktning mixed reef. Mkt lps. Även mjukt. Så jag e snart tillbaka 21 Citera
MattiasN Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Ja jösses så rent det ser ut Härligt att du siktar på omstart!Skickat från min SM-G920F via Tapatalk 1 Citera
Lasse Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Just det - bryt ihop och kom igen Kul att du inte ger upp - det finns mycket mer här i världen än färgglada pinnar Jag tror att jag av någon anledning har två av din montipora - tror David kom ihåg fel. Inte omöjligt att du kan få en frag eller liknande av den när du kommer igång igen. MVH Lasse 1 Citera
Lasse Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 @MooseHar du någon aning om dit kaliumvärde när fiskarna började dö? MVH Lasse Citera
Moose Postat 4 december 2017 Författare Postat 4 december 2017 20 minuter sedan, Lasse sa: @MooseHar du någon aning om dit kaliumvärde när fiskarna började dö? MVH Lasse enligt triton 390 ppm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.