wizz Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Köp och sälj? Tror det finns möjlighet att ange var i landet användaren är belägen om man angett det i sina inställningar. Så att det kommer upp i köp och sälj delen. Sedan vore det bra om sålda annonser även markeras som sålda på rätt sätt och inte som det tidigare varit att säljare kompletterar sitt inlägg med såld utan så som det skulle funger i det gamla forumet men ingen använde då beskrivningen kanske inte var tydlig nog. https://saltvattensguiden.se/index.php?/topic/26825-tips-n%C3%A4r-ni-l%C3%A4gger-ut-en-annons-i-k%C3%B6p-s%C3%A4lj/ 2 Citera
Linnex Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 (ändrat) När man gör en sökning så sorteras inte inläggen i datumordning efter senaste inlägg. Trots inställning på fallande eller stigande ordning. Edit:Förtydling.Till vänster så ser man information om senaste inlägg medan till höger så ser man någon annan tid som systemet sorterar efter. Edit 2:Inte blev bilden stor men klickar man på det så går det att läsa. Ändrat 9 november 2015 av Linnex Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Jag har SG ikonen på mitt bokmärke i chrome. Jag har den även uppe i adressfältet.Så är det inte i FF 42 så en punkt att fixa Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 När man gör en sökning så sorteras inte inläggen i datumordning efter senaste inlägg. Trots inställning på fallande eller stigande ordning. Edit:Förtydling.Till vänster så ser man information om senaste inlägg medan till höger så ser man någon annan tid som systemet sorterar efter.Skärmavbild 2015-11-09 kl. 10.22.57.png Edit 2:Inte blev bilden stor men klickar man på det så går det att läsa.Håller medVore kanon om detta fixas så att den bifogade bilden ser större ut Citera
Yodelking Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Så är det inte i FF 42 så en punkt att fixa Jodå, det funkar även i Firefox v42.Du kan ju testa att radera dit bokmärke och göra ett nytt och se om det lossnar. Citera
phrusher Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Vi har ändrat till en plattare forumstruktur dels för att få mer liv i trådarna men även för att vi har börjat med prefix och taggar. Taggar man sina inlägg så kommer det att bli enklare att hitta.Jag kanske inte riktigt förstår hur det är tänkt men jag får inte prefix-systemet att fungera. Tex under "Mitt akvarium", klickar jag på tex "151-720 liter" så får jag inga träffar alls. "RSM" och "Nano" ger dock ett fåtal träffar. Så är det inte i FF 42 så en punkt att fixaTesta Ctrl + F5, refresh utan att gå mot lokala cachen. Det kan lösa sådana problem med lite tur. Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Tapatalk problem!Eftersom ni flyttat mappen för forumet så funkar inte någon av de prenumeration på de trådar som är intressanta./Christian Citera
ormet Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Det blev väldigt olyckligt med tapatalk och jag får nog ta på mig det. Vi kan tyvärr inte backa det som gjorts utan det är bara att leva med. 1 Citera
Tribiani Postat 9 november 2015 Författare Postat 9 november 2015 Jag kanske inte riktigt förstår hur det är tänkt men jag får inte prefix-systemet att fungera. Tex under "Mitt akvarium", klickar jag på tex "151-720 liter" så får jag inga träffar alls. "RSM" och "Nano" ger dock ett fåtal träffar. Vi jobbar för fullt med att finjustera forumet så det kan ta ett tag till innan allt är på plats. Tanken är att man ska tagga sina nya trådar så att de blir lättare att hitta.Klickar jag på "151-720 Liter" får jag upp 8 sidor med inlägg så vi får ta en titt på det. Citera
wrang Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Alla får redigera sina signaturer med länkar till sina byggen för länkarna stämmer inte Citera
phrusher Postat 9 november 2015 Postat 9 november 2015 Vi jobbar för fullt med att finjustera forumet så det kan ta ett tag till innan allt är på plats. Tanken är att man ska tagga sina nya trådar så att de blir lättare att hitta.Klickar jag på "151-720 Liter" får jag upp 8 sidor med inlägg så vi får ta en titt på det.Ja nu är det något som har hänt för nu får jag också 8 sidor med inlägg för det prefixet. Bra jobbat! 2 Citera
Slanten Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 (ändrat) Först vill jag säga att det är imponerade med all tid och engagemang ni lägger ner! Tack ska ni ha! Sen undrar jag var alla artiklar tagit vägen?Har inte Wrangs "Hedersmedlem" under avataren försvunnit? Ändrat 10 november 2015 av Slanten Citera
Moose Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Artiklar jobbar stigigemla på. Kommer komma upp nytt material där så småningom. Citera
Tribiani Postat 10 november 2015 Författare Postat 10 november 2015 Tack så mycket.Artiklarna kommer. Vi ska bara få ordning på dem så att de presenteras på rätt sätt. Allas "team badge" ska fixas till, det är inte bara Wrangs och Lasses. En del är dock redan klara. Citera
wrang Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Finns inte funktionen Gilla/tack i mobilversionen?/Christian 1 Citera
bliper Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Gamla länkar funkar ej.Tex en länk från Google till saltvattensguiden. Citera
freguz Postat 10 november 2015 Postat 10 november 2015 Gamla länkar funkar ej.Tex en länk från Google till saltvattensguiden. Så är det tyvärr, finns inget smidigt sätt att skriva om (rewrite url) gamla url:ar till trådarna, det kommer ta ett tag innan Google indexerats om med rätt länkar, några dagar eller nån vecka kanske 1 Citera
wrang Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 (ändrat) Fick detta felet med Tapatalk då jag skulle bifoga en fil i ett inlägg /Christian ps så kom detta upp. Du får inte använda det bildformatet i detta forum. Ett giltigt format är: http://www.domän.se/bild.gif,ett ogiltigt format är: http://www.domän.se/bild.ett.gif har ni stramat åt mer saker å kan ej ladda upp JPG eller PNG filer? eller måste man lägga upp allt i ett galleri nu? Ändrat 11 november 2015 av wrang Citera
Linnex Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 Hur justerar man sin profil? Jag hittar knappen "redigera min profil" Men inte fälten med uppgifterna som visas under profilen med tex akvariestorlek, sump, ozon etc. Citera
Conjor Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 Saltvattenskemi för dummies PDF en kommer man inte åt Citera
Larsson Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 (ändrat) Länken till "saltvattenskemi för dummies" som finns fastnålad under kemi och vatten fungerar ej. När man trycker på länken kommer man till startsidan på SG haha okej såg att nån hann före mig . Ändrat 11 november 2015 av Larsson Citera
Slanten Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 Artiklar jobbar stigigemla på. Kommer komma upp nytt material där så småningom. Länken till "saltvattenskemi för dummies" som finns fastnålad under kemi och vatten fungerar ej. När man trycker på länken kommer man till startsidan på SG haha okej såg att nån hann före mig . Det är tydligen på gång... 1 Citera
Tribiani Postat 11 november 2015 Författare Postat 11 november 2015 Saltvattenskemi för dummies PDF en kommer man inte åt Jag la upp en ny tråd som ska funka. Prova gärna Citera
ormet Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 Det gamla inläggets länk fungerar med nu. Citera
ormet Postat 11 november 2015 Postat 11 november 2015 Fick detta felet med Tapatalk då jag skulle bifoga en fil i ett inlägg /Christian ps så kom detta upp. har ni stramat åt mer saker å kan ej ladda upp JPG eller PNG filer? eller måste man lägga upp allt i ett galleri nu?Vi har ökat gränserna till betydligt mer generösa nivåer än någonsin. Jag har dock ingen aning om hur Tapatalk fungerar. Det är ju inte "vårt" forum utan Tapatalk som parsar vårat forum och presenterar det i sin app. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.