Gå till innehåll

Crilles projekt - Ca 962liter hörnakvarium


crille

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja drakbilden är arash som tagit,han har en avancerad kamera,han jobbar som frilansfotograf,alla andra är tagna med

en sony dsc-v1,tycker ändå det blir hyfsat bra foto ,med min kamera.

Jag tycker du är lite väl blyg nu. Jag tycker bilderna är riktigt bra. Visst är min favorit drakfisken men det har säkert med motivet att göra också då jag tycker det är en riktigt häftig fisk!:cool:

Hoppas få se fler bra bilder framöver!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

lite uppdatering,karet är på ca 1000l, sump på 200l med tre fack fack i kommer avrinningsvattnet ner,och passerar en behållare med zeovit och en bag med kol,fack 2 dsb,levande sten caulerpa,sista facket returpump och skummare,körde länge med fosfatremover,men plockade bort detta när jag började med zeovit-metoden,jag har haft problem med cyano en längre tid men nu är det borta,började försvinna när jag började med zeoviten,vattnet har även blivit klarare,jag har ganska sparsamt med koraller,men på mina favior märks stor skillnad,acropora har jag bara fraggar av så det är lite svårt att se,men dom ser friskare ut och har fått lyster,är inne på tredje veckan med zeo nu

och bara positivt än så länge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack wrang,det tar sig men jag försöker gå långsamt fram,ska så småningom ha mer sten bakom topparna,men har inte kunnat bestämma om det blir riffkeramik eller vanlig ls,tanken är oxå att sätta i fraggar som får växa till sig,istället för stora koraller,det lär vara fraggar på gång till sverige,vilket jag tycker är kanon,hoppaqs våra handlare tar detta till sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...