Gå till innehåll

Crilles projekt - Ca 962liter hörnakvarium


crille

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja det blir nog ett snyggt akvarium detta gillar formen på det hela. Hadde varit fräkt med att punktbelysa de 3 pelare du gjort.

Vad blev det för ljus över detta kar nu då

det blir lite punktbelysning,sitter 250w mh över var revtopp,håller på att mixtra i det därför hänger lysrampen i taket,

ska få igång sumpen och uv nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint som attan Chrille, jag tror jag oxå jag får skaffa mig ett större kar nu. Ska följa ditt stora projekt, fler bilder o.s.v, en liten fråga bara? är inte det karet Pierre Pennholms gamla??

Inte troligt för hans kar sprang läck i en sliliconfog och jag tror inte att det karet är ihopsatt ännu. Jag har inte pratat med han på bra länge så jag vet inte vad statusen är på karet i nuläget

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack calle,har provkört sumpen,och allt verkar funka,fingerade ett strömavbrott,tackar för tipsen om ett litet hål i returslangen,det är ju lite tomt på koraller,men jag ska ta det lugnt denna gång,både med fisk och koraller,bättre tänka efter hur och vad man vill ha,har haft lite lätt för impulsköp ibland... nästa köp blir lite mer vacker LS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker revpelarna är en jättebra och snygg lösning för ett hörnakvarium. Jag har sett en del hörnakvarier där djupet försvinner då folk bara bygger en "mur" längs framrutan. Ska bli kul att se hur det framskrider!

Ja jag håller med. Jag har själv byggt en mur och har nu betämt mig för omstart (förmodligen till hösten) med lite förändringar. blir förmodligen att täcka bak med riffkeramikplattor http://www.akvarieudstyr.dk/images/Produkter/AC22109.JPG och minska LS kraftigt i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker revpelarna är en jättebra och snygg lösning för ett hörnakvarium. Jag har sett en del hörnakvarier där djupet försvinner då folk bara bygger en "mur" längs framrutan. Ska bli kul att se hur det framskrider!

ja g tycker man utnyttjar storleken lite bättre,och så är det kul när firarna kan simma runt,har blivit inspirerad av er här på forumet att försöka få till det,med stenen,bla ditt clownen,du har fått till en snygg lösning på ditt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag håller med. Jag har själv byggt en mur och har nu betämt mig för omstart (förmodligen till hösten) med lite förändringar. blir förmodligen att täcka bak med riffkeramikplattor http://www.akvarieudstyr.dk/images/Produkter/AC22109.JPG och minska LS kraftigt i karet.

dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser

i tyskland?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser

i tyskland?

Sen sparar man korallrev från ödeläggelse ju mindre LS och mer artificiellt material man använder. Helt rätt väg att gå tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom flesta har nog byggt murar,jag med...men det är kul att följa andra här,för folk här är ju grymma på att bygga snyggt.riffkeramik är nog det bästa komplement man kan ha,verkar som gjort för att bygga med,har du kollat priser

i tyskland?

Kollat lite... därför jag drar det till höst. platta med måtten 50*65 (b*h) kostar 110 €. Förmodligen blir det väl så att jag kör ner till Danmark och mixar med lite pilsnerköp... eller kollar om Drakfisken kan ta hem... riffkeramik alltså ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...