Richard_22 Postat 31 januari 2016 Författare Postat 31 januari 2016 Lite nyfiken på vad detta är för snäcka. Är det en ny generation av turbosniglarna eller är det en annan snigel av något slag? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
PeterG Postat 1 februari 2016 Postat 1 februari 2016 Hej Visst är det kul när man hittar nya djur i burken! En annan sorts snigel, har massor av dem ,de verkar föröka sig rätt bra för jag tycker de blir fler och fler. Tyvärr minns jag inte vad de heter kolla på Reflex www.se.reeflex.net Hälsningar PeterG Citera
Richard_22 Postat 2 februari 2016 Författare Postat 2 februari 2016 Hej Visst är det kul när man hittar nya djur i burken! En annan sorts snigel, har massor av dem ,de verkar föröka sig rätt bra för jag tycker de blir fler och fler. Tyvärr minns jag inte vad de heter kolla på Reflex www.se.reeflex.net Hälsningar PeterG Ja det är spännande Ska kolla på det, tack för infon! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 2 februari 2016 Författare Postat 2 februari 2016 Nystädat. Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
PeterG Postat 2 februari 2016 Postat 2 februari 2016 Snyggt .Clowner gör sig verkligen i alla lägen. mvh PeterG Citera
Richard_22 Postat 3 februari 2016 Författare Postat 3 februari 2016 Inte riktigt. Det är fortfarande lite kiselalger och det här bruna slemmet på sanden. Är väl bara att vänta antar jag. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 3 februari 2016 Författare Postat 3 februari 2016 Snyggt .Clowner gör sig verkligen i alla lägen. mvh PeterG Ja, clownerna hör liksom till! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 4 februari 2016 Författare Postat 4 februari 2016 Den "bruna geggan" i sanden vill inte ge med sig, vad det nu är. Ni får gärna komma med tips på vad jag kan göra för att bekämpa det. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 13 februari 2016 Författare Postat 13 februari 2016 Tänkte höra med er vad mina koraller kan tänkas gilla för nåt? Jag har aldrig matat korallerna eller anemonen. Äter dem artermia? Tänkte testa att mata lite grann. Kan man mata protopalythoa med något? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Ouscazz Postat 13 februari 2016 Postat 13 februari 2016 Vad är det för koraller du har? Jag matar mina koraller (och småfisk, eremiter, räka et.c.) med D-D Reef Paste. Protopalythoa kan väl tänkas ta en artemia eller liknande, men klarar sig bra med bara ljus. Sug ut den bruna alg-geggan med en hävert. Kolla över cirkulationen så det inte är stillastående vatten just där geggan bygger på. Citera
Richard_22 Postat 13 februari 2016 Författare Postat 13 februari 2016 Kan ju inte alls namnen men jag ska försöka rabbla upp dem jag vet... BTA, Euphyllia glabrescens, gorgonia, protopalythoa, hammer coral (Euphyllia någonting), sarcophyton, en till Euphyllia och nånting som jag inte vet vad det är. Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 14 februari 2016 Författare Postat 14 februari 2016 Ingen som kan ge några tips? Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 Tänkte det var dags för lite bilder. Lysmata amboinensis Amphiprion ocellaris Xenia Protopalythoa Euphyllia glabrescens Euphyllia Pseudocheilinus hexataenia Euphyllia Acropora Skickat från min iPad med Tapatalk 1 Citera
Richard_22 Postat 8 mars 2016 Författare Postat 8 mars 2016 Uppdatering. Karet rullar på hyfsat bra. Algerna är kvar än så länge men inte alls så illa som det var i början. Korallerna växer och alla fiskar mår bra. Idag flyttade 3st eremiter och en eldräka in. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
peterj66 Postat 9 mars 2016 Postat 9 mars 2016 Algerna brukar tröttna efter ett tag. Jag hade en hel del i början men det är inte mycket kvar nu. Citera
Richard_22 Postat 11 mars 2016 Författare Postat 11 mars 2016 Ja, det är bara att hålla ut. Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 15 mars 2016 Författare Postat 15 mars 2016 Vattenbyte och lite ommöblering stod på listan idag. 1 Citera
Richard_22 Postat 23 mars 2016 Författare Postat 23 mars 2016 Nu har jag fått tag i en sjöhare, tack för det@papi! Nu får vi se vad han kan göra i kampen mot algerna! Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Citera
Richard_22 Postat 31 mars 2016 Författare Postat 31 mars 2016 Kvällsbild! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Richard_22 Postat 5 april 2016 Författare Postat 5 april 2016 Första dödsfallet, sjöharen har dött. Hittade honom liggandes upp och ner imorse. Om det är någon som har en sjöhare att låna/sälja i centrala Stockholm så hojta till! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Vidofner Postat 5 april 2016 Postat 5 april 2016 Sjöharar dör bara man tittar lite snett på dem Citera
Richard_22 Postat 13 april 2016 Författare Postat 13 april 2016 Blev ett urval av mätningar idag. Salthalt: 1,026 pH: 8,2 Temperatur: 25,5 Ammonium/Ammoniak: 0,01 Nitrit: 0 mg/l Nitrat: 1 mg/l Fosfat: 0 Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.