AlienOne Postat 25 februari 2008 Författare Dela Postat 25 februari 2008 NiXoN vad menar du med "closed loop" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 25 februari 2008 Dela Postat 25 februari 2008 Jag hade ett rör ut ur karet till pumpen och returen gick via en SCWD, de hela var placerat utanför karet. Dvs det gick inte via nån sump utan i en sluten loop -in från karet till pumpen ut från pumpen till en scwd och tillbaka till karet..//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 25 februari 2008 Författare Dela Postat 25 februari 2008 ok då är jag med...det känns ännu mer osäkert men vist är det en märklig lösning med o-ringarna !jag drog runt ett par varav med teflon tejp och pressade ner den igen tror inte den kan lossna nu doc... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 25 februari 2008 Författare Dela Postat 25 februari 2008 Tjhoo allaTänkte visa lite bilder mitt kar som det är nu har lite måsaker kvar att göra, och ja jag vet att jag chippat hörnan på min armatur Samt om någon vänlig vill göra en ID på minna invånare skulle helt klart skrivit upp namnen när jag köpte den.Har några invånare till sak posta bilder på den i en senare post Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 4 mars 2008 Författare Dela Postat 4 mars 2008 villken acopora är detta ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 5 mars 2008 Författare Dela Postat 5 mars 2008 villket tryck det är i denna tråd svaren bara haglar in ?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 Såg att mitt PH var lite lågt så jag tog fram mina testerPH 7.77Kh 6Ca 380Mg 1170är det lite nytt saltvatten som gäller ?jag kör med Reef Chrystals Enriched Blend har för mig att jag läst någonstans att det salltet har allt som man behöver.tacksam för snabbt svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 kanske dags att starta min calsium reaktor ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 6 mars 2008 Dela Postat 6 mars 2008 Snygga bilder!Ett ordentligt vattenbyte och sen buffra upp resten med antingen reaktorn eller manuellt hade jag kört på.Vet inte namnet på Acroporan, men den ser fin ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 Tackar jens Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 6 mars 2008 Dela Postat 6 mars 2008 Ser bra ut Jens. Ja jag tror det är dags att starta din reaktor nu. Hur många clowner har du i burken, samsas de? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 4st de ser ut att komma överens och de turas om att bo i min storpolypig rör korall elle vad den heter vore tacksam om någon vänlig själ skulle villa hjälpa mig att betätta va de heter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 ok en fundering har nu kört min reaktor sedan 13.00 idag klockan är nu 18.51 den har alltså gått mer än 5 timCa som kommer ur den är 480-490 Kh är så högt att jag inte kan mäta detmen nu testa jag vattnet i karet och det har knapt höjt sig ?! är det fel eller det tar tid ?ph är nu mellan 8.0-8.2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 6 mars 2008 Författare Dela Postat 6 mars 2008 ingen ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 6 mars 2008 Dela Postat 6 mars 2008 A Guide to Using Calcium Reactors by Simon Huntington - Reefkeeping.comDu kan inte höja det på 5 timmar, höj det sakta så att inte ph:t sjunker.Sen får du balansera efter hand vad ditt kar förbrukar.Kolla länken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 7 mars 2008 Författare Dela Postat 7 mars 2008 jens jag trodde man såg effekter nästan omg. var lite nervös när inget hände Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 7 mars 2008 Författare Dela Postat 7 mars 2008 hadde lite lågt Mg så jag tänkte köpa Aquatic Nature Magnesium 300ml och pytsa i är det bra eller dåligt ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 mars 2008 Dela Postat 7 mars 2008 Är också intresserad av att veta vad folk säger om denna clownen:Kan det vara en Wideband Anemonefish, Amphiprion latezonatus? Fler bilder på den finns här.De andra skulle jag vilja ha till Amphiprion clarkii.Sen den vita fisken kan kanske vara en Sixspot Goby - Valenciennea sexguttata?Den blå-svart randiga är en putsarfisk; Cleaner Wrasse - Labroides dimidiatus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 7 mars 2008 Författare Dela Postat 7 mars 2008 tackar Laggeman Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 mars 2008 Författare Dela Postat 9 mars 2008 Ja så var Kh't sakta påväg upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 9 mars 2008 Dela Postat 9 mars 2008 Lycka till Peter! det ser väldigt bra ut måja säga. Gillar möbeln också=Dkör hårtXD Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 mars 2008 Författare Dela Postat 9 mars 2008 Tackar Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 9 mars 2008 Författare Dela Postat 9 mars 2008 Någon i skåne som sitter på någon av följande koraller som vill fragga ?Lobophytum ?StereonephtyaAcropora lutkeni Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AlienOne Postat 12 mars 2008 Författare Dela Postat 12 mars 2008 har sökt lite på forumet men inte hittat Denna fråga eller liknande har säker varit uppe innansom ni ser på denna bilden så har jag mycket partiklar i vattnet hur kan man reducera det iallafall 50% Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 12 mars 2008 Dela Postat 12 mars 2008 Mekanisk filtrering som rengjörs/byts ut ofta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.