Dave Postat 21 april 2007 Postat 21 april 2007 Wow, ser ju hur coolt som helst ut! Tänkte på en sak bara: skär du koraller med dremel? då blir det varmt och korallen skadas, bara en tanke!Dave
Forsberg Postat 21 april 2007 Postat 21 april 2007 Super nice , Jag älskar Anthias hur många Pleurotaenia har du. Har du du mer än en hane.MvhMagnus
jens karlskrona Postat 23 april 2007 Författare Postat 23 april 2007 Jösses vad svar Tack ska ni ha..Svarar på dom frågor jag kommer ihåg:Nu blir det mera sps främst acroporor som växer från bakgrunden in mot karet, ska även satsa på lite färgglada ex, trachphyllia till sandytan jag fått efter ommöbleringen.Dremmel är strålande om man vill dela stenar och köra snabba snitt över nått.Har inte vågat ge mig på någon större montipora just pga värmeutvecklingen.Men ANVÄND SKYDDSGLAS för korall i ögat är värdelöst...Baminoff: Plåten som jag och din dotter fick med oss under pepparkakshuset råkade bli fraggverkstad och majanoutrotnings terminal, så eh förlåt..... Jag hade två vildfångade Anthias, honan var kinkig från början och matvägrade till slut.Hanen hade jag rätt många månader, men klarade tyvärr inte ommöbleringen nu tillsammans med ett par gröna chromis som fick lämna in tyvärr, väldigt tråkigt.Så litet stimm av något står högt på listan nu, blir väl några till Chromis då jag gillar dom och kanske några lätta Anthias om jag kommer över nått i bra kondition.Bilder får vänta tills jag känner att jag fått ordning på allt.Tack för visat intresse:)
Hultis Postat 23 april 2007 Postat 23 april 2007 blir nog kanon bra med den bakgrunden! och ls upplägget ser maffigt ut säger som Vargklo - häftigt djup i karet! så ös på med bilder! vi är inte kinkiga
BAminoff Postat 23 april 2007 Postat 23 april 2007 Bra sätt att använda en plåt.Jag hade förmånen att få titta på karet idag sååå fint.MVH BA
jens karlskrona Postat 9 maj 2007 Författare Postat 9 maj 2007 http://www.youtube.com/watch?v=ij7gt6txK7sPrövar en video med lite blåljus på.Man ser inga roliga färger eller en del av korallerna tyvärr.Får la lägga upp en med mer ljus sen så man ser hur revet blev o så.
petrol Postat 10 maj 2007 Postat 10 maj 2007 Vilket härlig djupkänsla du fått i burken.Jag såg burken tom hos Vitamin och vet att den är djup..Men ett sådant otroligt djup du fått till
Jepppe Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 Denna tråden har jag missat helt! Grym balja du har jens riktigt schysst, hade gärna kommit förbi ngn dag o sett det live! Tycker det är fett med djupa akvarium!!!Keep up the good work!
jens karlskrona Postat 17 juni 2007 Författare Postat 17 juni 2007 Hej & tack Jesper!!Visst är du välkommen bort på besök.Dra iväg ett pm så styr vi upp en tid.// J.
jens karlskrona Postat 12 augusti 2007 Författare Postat 12 augusti 2007 Ett tag sen sist, tycker att det snurrar på rätt ok, här är ett par smått otroligt sura kvällsbilder. Jag & kameror e´väl ingen vidare kombination helt enkelt:)!!Mvh Jens.
Aqua_Max Postat 13 augusti 2007 Postat 13 augusti 2007 Augustibild nr 02 är en riktigt mysig bild tycker jag. Blir sugen på att ta en fotoresa till dig under hösten.
jens karlskrona Postat 13 augusti 2007 Författare Postat 13 augusti 2007 Thanx...Hade varit skojj att fara förbi dig o kolla ditt monstersystem Petter när jag är neråt dom trakterna.Kul att se dig lite aktiv här Max, klart du ska komma på fotoresa, jag behöver all hjälp jag kan få ha ha.
crille Postat 13 augusti 2007 Postat 13 augusti 2007 snyggt jens, jag kommer snart att lägga ut bilder oxå
jens karlskrona Postat 16 september 2007 Författare Postat 16 september 2007 Tog ett par kvällsbilder, såg så trevligt ut när jag kom hem från jobbet.Sen när jag + kameran misshandlat det fina blir allt bara blått & suddigt..! Vad håller min eremit på med??Brukar hänga på min ormsjöstjärna, skadar den inte på något vis, stjärnan störs inte heller av att eremiten brukar sitta på den!!!???
adddo Postat 16 september 2007 Postat 16 september 2007 Jäkligt mysigt, Mmm karet e nästan finast att se på på kvällarna.
aerie Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 Köpte ny kamera nyligen, vi kan göra ett försök med den någon gång framöver Ser ganska fullt ut nu i karet tycker jag!
Clownen Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 Härligt kar du har. Vad är det för höjd och längd på det?Mvh Peter
jens karlskrona Postat 17 september 2007 Författare Postat 17 september 2007 Jäkligt mysigt, Mmm karet e nästan finast att se på på kvällarna.Tack tack, jag gillar absolut kvällsljuset bäst.Köpte ny kamera nyligen, vi kan göra ett försök med den någon gång framöver Ser ganska fullt ut nu i karet tycker jag!Det e´bara att kika bort Samme, jo det får inte plats så mycket mera snart i korallväg..Härligt kar du har. Vad är det för höjd och längd på det?Mvh PeterTack Peter, Höjden e´55cm längden 170cm & djupet är 100cm.Svårt att få till så det syns på fotona men djupet gör att jag kunnat bygga ett lite speciellt rev som jag gillar.
crille Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 snyggt jens! ser att du oxå gillar mycket fisk!
Clownen Postat 17 september 2007 Postat 17 september 2007 Fin film, nu kom djupet i karet fram på ett helt annat sätt.
Rekommenderade inlägg