Lasse Postat 4 juni 2006 Postat 4 juni 2006 Acrifix 116 härdar i luftenHar bara hittat det på denna länk men nån glasmästare eller reklam skylts makare kan säkert få hem det med.På jobbet köpte vi från samma ställe som jag uppgav i länken https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11552MVH Lasse
Micke_Tj Postat 6 juni 2006 Författare Postat 6 juni 2006 Nu är det provfyllning på gång förhoppningsvis så håller det tätt
Sillen Postat 16 juni 2006 Postat 16 juni 2006 Nu är det provfyllning på gång förhoppningsvis så håller det tättVad har hänt? *Nyfiken*
Micke_Tj Postat 16 juni 2006 Författare Postat 16 juni 2006 väntar just nu på att sumpen ska bli klar och komemr att starta upp det ordentligt vid midsommar helgen.. skyndar långsamt just nu tack vare det fina vädret vi haft.. men dock inget nytt ska börja limma dit stag i helgen
Sillen Postat 16 juni 2006 Postat 16 juni 2006 Det är rätt. Ta det lungt för jag tror att huvuddelen av nybörjare som misslyckas gör det på grund av att vi inte har tillräckligt lugn!Fota lite i alla fall!
Micke_Tj Postat 19 juni 2006 Författare Postat 19 juni 2006 ajaj inte kul att komma hem idag och se att det läckt ut en hel del vatten från det gamla karet... tror nog det blir till att byta golv och en hel del annat
Micke_Tj Postat 20 juni 2006 Författare Postat 20 juni 2006 Det började läcka ifrån en slang som kommer från kylaren och det resulterade i att kylar pumpen pumpade ut en massa vatten på golvet...
Micke_Tj Postat 20 juni 2006 Författare Postat 20 juni 2006 NU har skadorna blivit besiktigade och det är inte kul att hålla på med saltvattensakvarium just nu måste riva upp hela vardagsrums golvet och ev köksgolvet.... så nu har mitt kar officiellt blivit förvisat till källaren... usch nu får man kanske beställa ett annat kar som byggs på platskänns nära till hands att lägga ner hela rasket
wrang Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Nej ta dig i kragen. Alla råkar vi ut för tråkigheter förr eller senare på nått sätt. Alla vill väl och kommer med kramar men är inte alltid just det man vill höra. Har själv vart i klistret med mitt 570liters som gick i stöpetJag hoppas iallafall att du forsätter bygget på nått sätt Okey så du skall ej ha det där det var tänkt från början? Måste du ställa ner det i källaren då?
Micke_Tj Postat 20 juni 2006 Författare Postat 20 juni 2006 helst skulle jag vilja ha det där det var planerat men byggs om till ett inwall i källaren
Sillen Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 TRÅKIGT!Synd om ditt projekt som var så kul. Håller tummarna för dig att du slipper riva upp golvet i köket också!
Micke_Tj Postat 20 juni 2006 Författare Postat 20 juni 2006 Nja jag hoppas faktiskt på att det blir så eftersom golvet rest sig en bit in i köket också..får se vad Försäkringsbolaget säger..Har tömt 500liters karet nu och ska ge mej på att ta bort en karm i källaren så jag kan få in det stora och på börja det igen... jaja bara några koraller som dött än sålänge hoppas fiskarna tar det bra men min Anemon drog inte ihop sej ett dugg verkar må hur fint som helst peppar peppar...
jens karlskrona Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Man får vara tacksam för dom dagar det flyter på som det ska i burken:) Bara man får fart med nån ny lösning så glömmer man snabbt som tur är!!!!Lär sig gör man förhoppningsvis oxå på vägen.........................................
Micke_Tj Postat 21 juni 2006 Författare Postat 21 juni 2006 kommer nog att sälja sakerna och skippa saltvatten ett tag
jens karlskrona Postat 21 juni 2006 Postat 21 juni 2006 Tänk över det ett par dagar. Kände så oxå för några månader sen när mitt gamla sprack,men nu vet jag att det hade bara blivit dyrt att starta upp igen på nytt....Fundera lite innan iallafall.
acuario Postat 21 juni 2006 Postat 21 juni 2006 Sälj inte sakerna! risken är mycket stor att du ångra dig bittert efter ett litet tag och då kostar det dig ännu mer när du vill starta igen, packa ner grejorna och vänta ett tag.
Tedb Postat 21 juni 2006 Postat 21 juni 2006 hoppas de bara e en svacka Micke. Förstår dej verkligen men tänk över ditt beslut ett tag innan du säljer alla prylarna.
Micke_Tj Postat 25 juni 2006 Författare Postat 25 juni 2006 ett par dagar så här efter olyckan så känns det ganska bra och livet med akvarium lever vidare håller dock på att göra om mina planer ganska drastiskt....
Micke_Tj Postat 26 juni 2006 Författare Postat 26 juni 2006 lutar åt att det blir ett system på 1500+,800+ och 300 liters sump skall bara hitta en bra lösning på skummningen av det hela alltså ca 2600 liters system.. kanske ännu större man vet alldrig för att citera min sambo du får göra hur du vill bar akvariet är i källaren... hehe kanske skulle ta och matcha Mickegsi' s planer på 4860liter... hehe undrar om det räknas med att man kör ett sytem...
Rekommenderade inlägg