Gå till innehåll

J.Svärds 600L fish only - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Funderar starkt på att flytta över ett par fiskar redan till nästa helg om fosfaten är 0 men låta belysningen vara av, fiskarna får nöja sig med dagsljuset ett tag till, Jag predikar alltid tålamod och lugn så jag pratar väl emot mig själv lite grann nu men karet är inte startat med ny sten och med ett par fiskar så kommer systemet mer igång om man säger så, det behövs lite kissare och bajsare så att zeoliten kommer igång också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får ju lov att säga att dina sarcophytonfraggar är enastående vackra och ser ut att vara fraggade av ett proffs, vem e det som gjort fraggningen??.... haha

Fint Svärd, respekt... Blir fint med ditt nya kar!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:censur: Tunze!! Jag börjar tröttna på dem :arg: Vilken skit de kan göra, att de inte kan göra skummare det vet de flesta men streampumparna är kanske inte de bästa heller. Det började för ett par år sedan när jag köpte en 7000L med singelkontroll den fungerade i ca 2 veckor, tillbaka med den och de gav mig en ny, för ca 3 månader sedan så pajade den så jag lämnade in den och efter 2 veckor så kom den tillbaka, Gick den nu? ja i 45minuter + att intervallet inte funka den gick bara i maxfart! tillbaka igen och 3 månader utan den så fick jag tillbaka den idag. kanon! nu då? kopplade in den och den gick utan problem i!!!......ja hela 5 timmar innan larmet tjöt. Suck! Nu så får jag skicka in den igen. jag tycker det är dåligt av en sådan stor tillverkare att de inte skickade mig en helt ny nu den senaste gången men jag får väl hoppas att de gör det den här gången. Jag kommer personligen ringa Gibbon i morgon.

Skönt att avreagera sig lite.:jävul:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pratade med gibbon idag och han skulle kolla upp med Tunze om det var okey att skicka mig en ny pump men han hörde inte av sig innan han gick hem så jag får vänta tills efter helgen, jag satte tillbaka aqua bee 3000l pumpen igen och så gick jag upp med en håv till 222L karet och fångade upp picasson och nigertryckaren och släppte ner dem i karet så nu är det befolkat med 2 st tryckare som får kissa och bajsa in karet, de fick torgskräck men efter ett par timmar så började de utforska sitt nya hem. Fosfaten är fortfarande 0,03 så ljuset får vänta lite till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt J.Svärd! Tycker MYCKET om din Picasso tryckare. Såg den för första gången när jag snorklade på Maldiverna; ur läckra var dem! I vilken typ av kar hade du den tidigare? Dem skall ju väl äta allt o annat (även LS :)) har jag läst, så att ha dem i ett revsakvarium verkar livsfarligt... Skriv gärna dina erfarenheter med den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vet inte om det står nånstans men ska du köra med 400 wattarna över 600 karet sedan eller?

det blir fint iaf! du har en tendens att lyckas med ljuset. precis min smak!

Nej de ska avyttras för detta kar kommer att bli ett korallkar i vinter med T5 belysning över och de lysören som hänger över karet nu ska flyttas över till 828L karet så jag ska skifta akvarium och ha fiskarna i det största karet så den här tråden får då döpas om till J.svärd's 600L revakvarium och det andra till J.Svärd's 828L fish only. hoppas att du hängde med i svängarna. Jag kör som det är nu tills jag får loss pengar till att köpa T5 ramper.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej de ska avyttras för detta kar kommer att bli ett korallkar i vinter med T5 belysning över och de lysören som hänger över karet nu ska flyttas över till 828L karet så jag ska skifta akvarium och ha fiskarna i det största karet så den här tråden får då döpas om till J.svärd's 600L revakvarium och det andra till J.Svärd's 828L fish only. hoppas att du hängde med i svängarna. Jag kör som det är nu tills jag får loss pengar till att köpa T5 ramper.

ok, jo så långt är jag med att du skulle skifta kar. men trodde inte du skulle lägga ner 400wattarna.. med risk för abstinens sen då när MH:n försvinner? hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...