Gå till innehåll

J.Svärds 600L fish only - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 veckor senare...

Jaha då har men gjort ett egentligen korkat köp men ibland så blir det impulsköp. Jag ångrade mig redan lite när jag satt i bilen på väg hem men köpt är köpt och den är bara så vacker och enormt stor. Vad är det för fisk? Ja bilder kommer ikväll, jag passade på att köpa en fisk till men den var planerad i alla fall och 828L karet fick också en ny innevånare.

Vattenvärderna börjar bli bra också, Nitraten har gått ner till ca 5 och fosfat är omätbart. Kalcium var 410 vid senaste mätning och kh 7,5 och magnesium 1410. Lite brunalger finns det kvar och jag chansade och flyttade över 7st snäckor som äter på bra och tryckarna bryr sig inte om dem än så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den tog upp en hel del fosfat men det var så mycket så att jag fick komplettera med några dl aquaphos och jag la även i coralife's fosfatremover och då försvann fosfaten på ett par dagar.

men dom är nog bra när man kommit ner,har beställt ett paket,borde ju funka fint i avrinningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vodka nej så länge jag kör skummarlöst. Just nu har jag inte planerat något mer men man ska aldrig säga aldrig för rätt som det är så kommer man hem med ytterligare ett impulsköp hehe.. Jag ska låta karet gå så här till våren då jag kommer att göra det till ett korallkar och 828L till ett rent fiskkar istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2st mindre kolonier (storlek som en öppen hand ungefär) och en stor

De små 150:- st

den stora 350:-

De är otroligt dekorativa och mycket vackra men i detta kar så är fjärilen på dem och i 828L är det dvärgkejsarna som pickar på dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...