Gå till innehåll

J.Svärds 600L fish only - Tråd stängd


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 224
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Biltemas färg. Jag funderar på att lägga ner skiten nu för oturen grinar en i ansiktet. Jag har ju prick som har dödat fjärilen och nu så dör nog clowntryckaren också. Pwss skulle skicka en flaska stop parasites men de har gjort fel för nu säger de att den kanske inte kommer ens nästa vecka så jag planerade att åka ner till Göteborg i morgon istället men nu känns det tveksamt, det kanske är lika bra att fiskarna kolar vipen och lägga ner skiten istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Biltemas färg. Jag funderar på att lägga ner skiten nu för oturen grinar en i ansiktet. Jag har ju prick som har dödat fjärilen och nu så dör nog clowntryckaren också. Pwss skulle skicka en flaska stop parasites men de har gjort fel för nu säger de att den kanske inte kommer ens nästa vecka så jag planerade att åka ner till Göteborg i morgon istället men nu känns det tveksamt, det kanske är lika bra att fiskarna kolar vipen och lägga ner skiten istället.

Nej fan ta och gaska upp dig nu, klart du skall bota firrarna och ha kvar dett kar.. du klarar dig inte utan dina tryckare, det vet du redan :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk inte bara på vad som går fel !

Du har ju ett skitsnyggt kar som varit månadens kar med mer.

Med dina kunskaper får du ju igång det nya. Det är ju bara frågan om hur mycket otur och så vidare. Du vet ju att du kan det här.

Sträck på dig och var stolt över det klarat av hittills!

Och ta nya tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag åker till Götet idag och köper stop parasites för att försöka rädda fiskarna men funkar inte detta så har jag ingen lust att köra detta kar tomt i ett par månader bara för att försöka få karet fritt från parasiter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tog ett par halvsunkiga bilder på karet. Jag ska göra allt som går för att få ordning på allt, vattenkvalitet kontra utrotning av sjukdom. jag har bestämt mig att köra karet till våren och är allt bra då så lutar det åt att jag flyttar över de koraller jag gillar mest till detta kar och kör T5. Jag gillar den inredning som är nu, sparsam. Ytterst lite sten till ska i om jag gör detta till korallkar och 828L till FOWLR.

Belysning 2st 3x39w T5 med 1st ATI blue plus, 1st ATI Blue special, 1st Fauna Marin Duo i varje ramp.

11iu7.jpg

22no5.jpg

44qk1.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste börja med att säga att det var riktigt fint.!

Men en fråga bara...

Om du tar och räknar lite fort, (behöver inte vara så noga) men hur mycket tror du att du har lagt ut i pengar för allt du har gjort??

Akvarium, tillbehör, allt levande m.m

Bara skoj att veta på ett ungefär vad allt detta kan gå på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste börja med att säga att det var riktigt fint.!

Men en fråga bara...

Om du tar och räknar lite fort, (behöver inte vara så noga) men hur mycket tror du att du har lagt ut i pengar för allt du har gjort??

Akvarium, tillbehör, allt levande m.m

Bara skoj att veta på ett ungefär vad allt detta kan gå på!

Grundregel 1: Räkna aldrig efter hur mycket du har lagt ut. Skapar bara ångest.... :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...