petrol Postat 2 november 2006 Författare Postat 2 november 2006 Tack för alla glada tillrop:skal varför döljer du den del som ej är nått akvarium man kan ju tro att det är ett ända långt akvarium Blir snyggt iallafall med allt tapeter som storlek!Jag drömmer om ett längre:nöjd: Får ta bilen så länge hehe
petrol Postat 2 november 2006 Författare Postat 2 november 2006 Allvarligt så funderade jag på att beställa ett längre (fy vad dyrt det hade blivit), men det blir faktiskt bättre så här.Nu kan jag ha drakfiskar i det ena medans clownerna går säkra i det andra."lilla karet"Drakar, muränor, tryckare (så länge de inte är fenbitare) mm"Stora karet" Kirurger, clowner, musslor, koraller.Så är tankarna.
Hultis Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 En orgelfisk![/quotehögst upp till vänster? det röda och vita? eller är det fisk med på den bilden som jag missat kanske?
Tedb Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Massivt Petrol riktigt maffigt.Hultis de e en korall som heter tubipora musica.
Hultis Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Massivt Petrol riktigt maffigt.Hultis de e en korall som heter tubipora musica.oki, tack Ted!
Niclas Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Riktigt brutalt häftigt! Tummen upp! Mer bilder kan aldrig skada!
nelson Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Hejsan!Man blir ju väldigt avis på detta bygge, man kanske kan komma och se hur det ser ut i verkligheten?Nelson
stigigemla Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Jag försökte bara skoja litet med Petrol.Han skrev "fiskbilder" Och jag skrev "orgelfisk" i stället för orgelkorall.Ledsen om jag snurrade till det för dig Hultis.
diskustok Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 nice skönt att det går bra för dig hur går det med drakfisken för dig ?lycka till med stora framsteg
Hultis Postat 2 november 2006 Postat 2 november 2006 Jag försökte bara skoja litet med Petrol.Han skrev "fiskbilder" Och jag skrev "orgelfisk" i stället för orgelkorall.Ledsen om jag snurrade till det för dig Hultis.hehe.. det är lugnt, jag började fatta galoppen när Ted skrev vad korallen hette "musica" trodde först jag blev missuppfattad på vilken bild jag menade?? så jag trodde ett tag att det var den andra bilden med någon konstig fisk som jag inte visste namnet på som du skrev "orgelfisk" till.
petrol Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 Här kommer ett par bilder på mina drakar som går i det lilla karet.
Laggeman Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Jag hoppas du har skrivit "kamera" överst på önskelistan Petter. Fina fiskar!
petrol Postat 18 december 2006 Författare Postat 18 december 2006 Jag hoppas du har skrivit "kamera" överst på önskelistan Petter. Fina fiskar!Hehe:smiley9: Kamera ja..Kom förbi med din kamera så bjuder jag på kaffe!
Laggeman Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Får bli efter nyår, men jag tar den inviten på fullaste allvar. Du vet att min digitalkamera med UV-hus fortfarande är till salu va? Säljes relativt billigt, och då kan du filma innifrån burken.
petrol Postat 13 februari 2007 Författare Postat 13 februari 2007 Funderar på en fiskpassage mellan burkarna.Har riten en konstnärlig teckning som förklarar hur jag menar.Vilken storlek på PVC rören ska jag välja?Händer det något om vattenlåset/häverten försvinner (troligen inte)?Hur ordnar jag så att det inte blir stillastående vatten i röret?Välkomnar spontana funderinger/ideer om bygget.
Bobbafett Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Sätter du en liten pump som pumpar mellan karen borde det ju rinna andra hållet genom övergången. Då får passagen inte gå torrt för då försvinner häverteffekten och det kommer bli väldigt mycket vatten i det ena karet. /Peter
Sillen Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 WOW Petter!Det var länge sen jag kollade din tråd. Blev mäkta imponerad av ditt bygge.Förut ville du ha 2 burkar för att kunna ha olika teman på burkarna. Jag fattade inte vad det var som fick dig att ändra dig?
petrol Postat 13 februari 2007 Författare Postat 13 februari 2007 Förut ville du ha 2 burkar för att kunna ha olika teman på burkarna. Jag fattade inte vad det var som fick dig att ändra dig?Blir lite tråkigt med 2 drakar, en muräna och lite små kirurger i det lilla karet.Kan fiskarna simma fram och tillbaka mellan burkarna så vore det spännande.Tröttnar jag (eller börjar bli för dyrt med exklusiv drakmat) på det så är det bara att lyfta bort röret.
Vargklo Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Kul att läsa, Petter!Jag drömmer också om två kar för att kunna ha två olika teman. Men så blir jag fundersam på det du skriver. Kan man tröttna på två teman?
stigigemla Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Akvariehandlaren i Karlstad satte upp sådana hävertar av plexiglas för runt 45 år sedan. De var ingen lyckad idé för fiskarna spred sig slumpvis mellan karen. Så nog tror jag fiskarna skulle uttnyttja övergången.
Rekommenderade inlägg