salar Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Att du vågar det med din nya kirurg Bjarne.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Att du vågar det med din nya kirurg Bjarne.PatrikDen fan dog för ett par dar sen glömde skriva det .. annars skulle jag inte gjort om karet. Såg fin ut, prickarna började försvinna mer o mer, han åt väldigt bra, kändes som det skulle gå vägen denna gång, så satt jag i soffan och såg honom ta fart som bara den upp mot vattenytan o plaskade, sen "seglade" den ner o landade på acroporatopparna död som en sten...Nu skiter jag i de där achilles, de får vara hur fina o vackra som helst, inte värt det.Därför kände jag att jag behövde göra nåt positivt och jag ogillade verkligen min aquascaping.. så då blev det ombygge. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Riktigt tråkigt att höra om fisken Bjarne.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Aj då bjarne.. tråkig läsning... undrar dock varför den inte klarat sig ?Man tycker ju att det skulle ha funkat denna gång.. men det är väl alla möjliga parametrar som påverkar detta och exemplar till exemplar.... Men nu har du ju fortfarande chans att prova på någon annan firre innan du stoppar ner lite styggingar i akvariet , nå har du något kul i tankarna ? Och som alltid.. BILDER BJARNE ! faktiskt blivit roligare att se på bilderna då jag kan föreställa förändringarna i tanken , då jag sett ditt vackra akvarium i verkligheten som gjorde en ganska så stor skillnad för mig, så snåla gärna inte Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 beklagar bjarne, trodde det skulle gå vägen, finns det nån på guiden som har nån? undrar vad som gör att dom inte klarar sig, du gav ju den bästa förutsättningar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Riktigt tråkigt att höra om fisken Bjarne.PatrikMmm kändes riktigt trist när jag plockade upp den. Aj då bjarne.. tråkig läsning... undrar dock varför den inte klarat sig ?Man tycker ju att det skulle ha funkat denna gång.. men det är väl alla möjliga parametrar som påverkar detta och exemplar till exemplar.... Men nu har du ju fortfarande chans att prova på någon annan firre innan du stoppar ner lite styggingar i akvariet , nå har du något kul i tankarna ? Och som alltid.. BILDER BJARNE ! faktiskt blivit roligare att se på bilderna då jag kan föreställa förändringarna i tanken , då jag sett ditt vackra akvarium i verkligheten som gjorde en ganska så stor skillnad för mig, så snåla gärna inte Mvh,SunnyHehe tack Sunny, Njae har inte tänkt så mkt på nya fiskar ännu. Tar det nog lungt på den fronten ett tag. Vi får se vad som dyker in i huvvet på en nästa gång man e på Triton Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 beklagar bjarne, trodde det skulle gå vägen, finns det nån på guiden som har nån? undrar vad som gör att dom inte klarar sig, du gav ju den bästa förutsättningar.Mmmm Jag vet inte vad som gjorde att denna inte klarade sig, som sagt så tycker jag att jag gav den bra förutsättningar med 0 konkurrans, Massivt flöde, rik syresättning, UV, osv.. Man ska väl kanske haft ett karantänskar o medicinerat mot allt möjligt i förebyggande syfte.. Jag vet inte.Denna fisk var trots sin storlek inte i lika bra skick när jag fick den som den förra, magen på denna var rejält insjunken när jag fick den, men tror inte riktigt på det heller eftersom jag lyckades få den att bli riktigt rund o go' på bara ett par veckor. Jag vet inte.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 För den som undrar vad en "bommie" är så är det lösa stenar som hamnat utanför själva revstrukturen ute i korallhaven som det sen växer koraller på.Bifogar en bild jag hittade på en bommie. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 bra tips boomien, jag har plats för en sån:) (ja bjarne om ett par dar till ska jag posta pics) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 bra tips boomien, jag har plats för en sån:) (ja bjarne om ett par dar till ska jag posta pics)Haha de e bra det Crille. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Lampan släcktes så det får bli blåljusbilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Tuff tabletop!Fan va synd på firren...Mvh Thomas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Ser ju ut att ha blivit ganska så stor skillnad.. gillar detta heltklart mer än "limpan" som inte var så tokig den heller kommer bli toppen när ljuset tänds och fiskarna fyller den öppna ytan..Du är inte sugen på Montipora botten då ? Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Tuff tabletop!Fan va synd på firren...Mvh ThomasTack. Ser ju ut att ha blivit ganska så stor skillnad.. gillar detta heltklart mer än "limpan" som inte var så tokig den heller kommer bli toppen när ljuset tänds och fiskarna fyller den öppna ytan..Du är inte sugen på Montipora botten då ? Mvh,SunnyHaha har fortfarande tre flakväxande montiporer som växt fast i botten och täcker upp en del yta, om ett år har de täckt hela botten.. hmm MB? MontiporaBottom? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Du vet bjarne... när jag kommer hem.. kommer det ske endel förändringar så fort ekonomin tillåter... och då blir det bl.a MB för mig med... tycker det var en as fräck Ide Mvh,Sunny Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Du vet bjarne... när jag kommer hem.. kommer det ske endel förändringar så fort ekonomin tillåter... och då blir det bl.a MB för mig med... tycker det var en as fräck Ide Mvh,SunnyMmm ska nog skaffa några gröna o lila montisar som ska få växa i botten.. lite mosaik lixom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 Nä fasen va synd på Achillesén !Men karet ser som vanligt fint ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 13 april 2008 Dela Postat 13 april 2008 jaa.. ! sen e de ju bara att skära ut o möblera så kan man få det mönster o de färger man vill.. !! men bjarna nu vill jag inte störa din tråd mer, tar det över tele nån dag... över hur vi ska revolutionera akvarievärlden me våra brillianta ideer ! Ps du är fortfarande en ängel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 13 april 2008 Författare Dela Postat 13 april 2008 Nä fasen va synd på Achillesén !Men karet ser som vanligt fint ut.Tack Jens jaa.. ! sen e de ju bara att skära ut o möblera så kan man få det mönster o de färger man vill.. !! men bjarna nu vill jag inte störa din tråd mer, tar det över tele nån dag... över hur vi ska revolutionera akvarievärlden me våra brillianta ideer ! Ps du är fortfarande en ängel Hehe aa vi höres. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 14 april 2008 Dela Postat 14 april 2008 Tråkigt med Achillesen men jag som förljd dina försök och börjat hoppas för egen del kan bara säga att jag drar slutsatsen att jag inte ska försöka då.Hoppas du hittar något nytt att förgylla karet med! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 14 april 2008 Författare Dela Postat 14 april 2008 Tråkigt med Achillesen men jag som förljd dina försök och börjat hoppas för egen del kan bara säga att jag drar slutsatsen att jag inte ska försöka då.Hoppas du hittar något nytt att förgylla karet med!Mmm inte jag heller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 14 april 2008 Dela Postat 14 april 2008 Jag har varit mycket hoppfull när jag sett det som om du var på G att lyckas. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 15 april 2008 Författare Dela Postat 15 april 2008 Jag har varit mycket hoppfull när jag sett det som om du var på G att lyckas.Mmm jag trodde det skulle funka denna gång som jag skrev tidigare.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 29 juli 2008 Författare Dela Postat 29 juli 2008 Skaffade en ny fisk till nanot i helgen.Esox lucius Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 29 juli 2008 Dela Postat 29 juli 2008 cool - äter den pellets Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.