Gå till innehåll

Bjarne's Saltföljetång


adddo

Rekommenderade inlägg

Att du vågar det med din nya kirurg Bjarne.Patrik

Den fan dog för ett par dar sen glömde skriva det :( .. annars skulle jag inte gjort om karet.

Såg fin ut, prickarna började försvinna mer o mer, han åt väldigt bra, kändes som det skulle gå vägen denna gång, så satt jag i soffan och såg honom ta fart som bara den upp mot vattenytan o plaskade, sen "seglade" den ner o landade på acroporatopparna död som en sten...

Nu skiter jag i de där achilles, de får vara hur fina o vackra som helst, inte värt det.

Därför kände jag att jag behövde göra nåt positivt och jag ogillade verkligen min aquascaping.. så då blev det ombygge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aj då bjarne.. tråkig läsning... undrar dock varför den inte klarat sig ?

Man tycker ju att det skulle ha funkat denna gång.. men det är väl alla möjliga parametrar som påverkar detta och exemplar till exemplar....

Men nu har du ju fortfarande chans att prova på någon annan firre innan du stoppar ner lite styggingar i akvariet , nå har du något kul i tankarna ?

Och som alltid.. BILDER BJARNE ! faktiskt blivit roligare att se på bilderna då jag kan föreställa förändringarna i tanken , då jag sett ditt vackra akvarium i verkligheten som gjorde en ganska så stor skillnad för mig, så snåla gärna inte :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt tråkigt att höra om fisken Bjarne.Patrik

Mmm kändes riktigt trist när jag plockade upp den. :(

Aj då bjarne.. tråkig läsning... undrar dock varför den inte klarat sig ?

Man tycker ju att det skulle ha funkat denna gång.. men det är väl alla möjliga parametrar som påverkar detta och exemplar till exemplar....

Men nu har du ju fortfarande chans att prova på någon annan firre innan du stoppar ner lite styggingar i akvariet , nå har du något kul i tankarna ?

Och som alltid.. BILDER BJARNE ! faktiskt blivit roligare att se på bilderna då jag kan föreställa förändringarna i tanken , då jag sett ditt vackra akvarium i verkligheten som gjorde en ganska så stor skillnad för mig, så snåla gärna inte :)

Mvh,

Sunny

Hehe tack Sunny, Njae har inte tänkt så mkt på nya fiskar ännu. Tar det nog lungt på den fronten ett tag. Vi får se vad som dyker in i huvvet på en nästa gång man e på Triton ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

beklagar bjarne, trodde det skulle gå vägen, finns det nån på guiden som har nån? undrar vad som gör att dom inte klarar sig, du gav ju den bästa förutsättningar.

Mmmm Jag vet inte vad som gjorde att denna inte klarade sig, som sagt så tycker jag att jag gav den bra förutsättningar med 0 konkurrans, Massivt flöde, rik syresättning, UV, osv.. Man ska väl kanske haft ett karantänskar o medicinerat mot allt möjligt i förebyggande syfte.. Jag vet inte.

Denna fisk var trots sin storlek inte i lika bra skick när jag fick den som den förra, magen på denna var rejält insjunken när jag fick den, men tror inte riktigt på det heller eftersom jag lyckades få den att bli riktigt rund o go' på bara ett par veckor. Jag vet inte..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju ut att ha blivit ganska så stor skillnad.. gillar detta heltklart mer än "limpan" som inte var så tokig den heller :) kommer bli toppen när ljuset tänds och fiskarna fyller den öppna ytan..

Du är inte sugen på Montipora botten då ?

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tuff tabletop!

Fan va synd på firren...

Mvh Thomas

Tack. :)

Ser ju ut att ha blivit ganska så stor skillnad.. gillar detta heltklart mer än "limpan" som inte var så tokig den heller :) kommer bli toppen när ljuset tänds och fiskarna fyller den öppna ytan..

Du är inte sugen på Montipora botten då ?

Mvh,

Sunny

Haha har fortfarande tre flakväxande montiporer som växt fast i botten och täcker upp en del yta, om ett år har de täckt hela botten.. hmm MB? MontiporaBottom? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet bjarne... när jag kommer hem.. kommer det ske endel förändringar så fort ekonomin tillåter... och då blir det bl.a MB för mig med... tycker det var en as fräck Ide ;)

Mvh,

Sunny

Mmm ska nog skaffa några gröna o lila montisar som ska få växa i botten.. lite mosaik lixom ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jaa.. ! sen e de ju bara att skära ut o möblera så kan man få det mönster o de färger man vill.. !!

men bjarna nu vill jag inte störa din tråd mer, tar det över tele nån dag... över hur vi ska revolutionera akvarievärlden me våra brillianta ideer ! :D

Ps du är fortfarande en ängel ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä fasen va synd på Achillesén !

Men karet ser som vanligt fint ut.

Tack Jens :)

jaa.. ! sen e de ju bara att skära ut o möblera så kan man få det mönster o de färger man vill.. !!

men bjarna nu vill jag inte störa din tråd mer, tar det över tele nån dag... över hur vi ska revolutionera akvarievärlden me våra brillianta ideer ! :D

Ps du är fortfarande en ängel ;)

Hehe aa vi höres. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med Achillesen men jag som förljd dina försök och börjat hoppas för egen del kan bara säga att jag drar slutsatsen att jag inte ska försöka då.

Hoppas du hittar något nytt att förgylla karet med!

Mmm inte jag heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...