adddo Postat 8 november 2007 Författare Dela Postat 8 november 2007 Sen är det bara att sätta igång....1. Bort med skyddsglaset2. Bort med MH DE lampan3. Bort med DE socklar4. Bort med sidorna.5. Klipp kablaget.6. Bort med "dosan" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 8 november 2007 Författare Dela Postat 8 november 2007 Fortsättning..7. Skruva bort reflektorn8. Håll koll på skruvarna9. Fixa kablarna och koppla i dem i SE sockeln10. Testa så det fungerar.11. Klipp till lämpliga bitar av den gamla hamrade reflektorn och passa i dem i de "öppningar" som blir av DE socklarna.12. Skruva tillbaka allt.13. Klart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 8 november 2007 Författare Dela Postat 8 november 2007 Nu ser det ljust ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 9 november 2007 Dela Postat 9 november 2007 Ordvitsare där!Ser bra ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 9 november 2007 Dela Postat 9 november 2007 Tack för den fina bildserien Bjarne. Älskar bilder och beskrivningar på DIY-projekt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 9 november 2007 Författare Dela Postat 9 november 2007 Ordvitsare där!Ser bra ut!Tack för den fina bildserien Bjarne. Älskar bilder och beskrivningar på DIY-projekt.Hehe tackSka bli kul o se ljuset när jag kommer hem från jobbet idag, hann bara vara tänt 5 minuter igår.Blev tyvärr lite glapp i bildserien då vissa sekvenser glömdes bort att fota. Men det här är ju inga konstigheter egentligen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 december 2007 Författare Dela Postat 10 december 2007 Då har det gått några veckor med det nya ljuset och jag är jättenöjd. Har även byggt om lite (Bara tagit bort en sten egentligen, men det blev ett "nytt" utseende) och ändrat flödet i karet då det varit lite för mycket av en virvel som pressat vattnet runt runt revbygget. Nu är det mer kaotiskt och jag tror det blir bra.Köpt ett par nya innevånare de senaste veckorna. En C. Rostratus som jag hade hoppats skulle hjälpa mig med glasrosor.. men icke.. Han äter iaf artemia o mysis o är fin att titta på.Även en A.millepora är införskaffad.Nackdelen med de nya 400w är att det helt plötsligt blev 2 grader varmare i karet. Så det blir till att skaffa en liten fläkt som får blåsa på ytan så får vi se om det blir bra igen.Mina 7 Pseudanthias Squamipinnis honor är numer bara 6 då en av dem blivit hane. Har varit riktigt kul att se förvandlingen under dessa dagar. Tuka's anthiasarna verkar trivas som honor. De har bott hos mig i 1 o ett halvt år snart o ingen vill bli hane. Jaja..Återkommer med bilder framöver. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Kul med nyheter. Som sagt, inget går upp mot bilder... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 11 december 2007 Dela Postat 11 december 2007 Då har det gått några veckor med det nya ljuset och jag är jättenöjd. Har även byggt om lite (Bara tagit bort en sten egentligen, men det blev ett "nytt" utseende)Men Microsoft är fortfarande kvar och sponsrar revet? Nackdelen med de nya 400w är att det helt plötsligt blev 2 grader varmare i karet. Så det blir till att skaffa en liten fläkt som får blåsa på ytan så får vi se om det blir bra igen.Låter som att jag måste skaffa 400w för jag måste köra doppvärmare i karet.(Och nej, jag stängde av mina fläktar för det blev för kallt) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 11 december 2007 Författare Dela Postat 11 december 2007 Kul med nyheter. Som sagt, inget går upp mot bilder... Nä jag vet. Har inte tagit några nya bilder på ett tag. Ska se om jag kan åtgärda det Men Microsoft är fortfarande kvar och sponsrar revet? Låter som att jag måste skaffa 400w för jag måste köra doppvärmare i karet.(Och nej, jag stängde av mina fläktar för det blev för kallt)Absolut loggan är kvar Problemet är ju att frugan är av den sorten som fryser om det är under 30 grader.... så vår lägenhet har ganska hög temperatur och då blev det ännu varmare i karet nu med dessa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 15 december 2007 Dela Postat 15 december 2007 Nä jag vet. Har inte tagit några nya bilder på ett tag. Ska se om jag kan åtgärda det Jag vet vem som är snabbast på hela SG att fråga efter bilder. Så nu är det bara att vara ett föredömme! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 15 december 2007 Författare Dela Postat 15 december 2007 Haha, ja jag har lovat att ta lite bilder på mina Tuka's till Akvarielexikonet i helgen, så då ska jag se om jag kan få till lite "vanliga" oxå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 1 januari 2008 Författare Dela Postat 1 januari 2008 Inget speciellt, bara ett par halvbilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 1 januari 2008 Dela Postat 1 januari 2008 Snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 1 januari 2008 Dela Postat 1 januari 2008 En helbild också och du blir OK som bildefterfrågare! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 1 januari 2008 Dela Postat 1 januari 2008 Vet inte vad en halvbild är, men snygga koraller på halvbilderna:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 1 januari 2008 Författare Dela Postat 1 januari 2008 Tack ska ni ha Ser ni Clowngobi'n på bild 2? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2008 Författare Dela Postat 2 januari 2008 Ett par till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 -respektSkitsnyggt Bjarne! vissa koraller, särskilt den där kolonianemonen, riktigt gnistrar!/Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 Tack Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Håller med, jätte fina bilder!!Och visst ser man clowngobin på bild 2, men man får leta lite!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 nice som vanligt bjarne!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 Tack ska ni ha Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 5 januari 2008 Författare Dela Postat 5 januari 2008 Några till för jag är så uttråkad.. En suddig helbild för att visa hur stenuppbyggnaden ser ut nuförtiden. Blåljuset på bara nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 5 januari 2008 Dela Postat 5 januari 2008 Härlig rymd i karet, riktigt snyggt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.