wrang Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 Grattis Robin!!Hoppas att det hela skall gå vägen med matningen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
teggner Postat 6 februari 2007 Dela Postat 6 februari 2007 häftigt! man får önska lycka till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 6 februari 2007 Författare Dela Postat 6 februari 2007 tack alla.. jo nu är det bara hoppas han börjar äta med tiden.. mer och bättre bilder kommer så fort jag hittar sladden till kameran.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Grattis!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Jag hoppas att allt kommer att gå bra och att den kommer att äta duktigt sen.Den är helt underbar.Hur fick du tag på den? Jag ska inte ha någon haj, är bara nyfiken Mvh Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Ska bli riktigt intressant att följa denna hajen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 7 februari 2007 Författare Dela Postat 7 februari 2007 karro.. om man frågar butikerna så säger nästa alla att de kan ta om till en så fort dom får tag på några.. men just detta ägget köptes på reefzone.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Underbart vacker P. volitans du har där... Blir riktigt avundsjuk.Hajen verkar vara en söt krabat det också - håller tummarna stenhårt på att du får honom/henne att börja äta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 13 februari 2007 Författare Dela Postat 13 februari 2007 Va i göteborg i helgen och köpte fisk, koraller och nödvändiga saker till akvarietBlev en sohal, tre gula kirurger å lite blandade koraller.. Men nu behöver hjälp.. När jag va i göteborg i helgen så ringde min mamma å sa att akvariet va grummligt och att det luktar surt. Kom hem och det va bätte men fortfarande lite grumligt, luktade fortfarande surt men inte lika mycket.. Så här har det varigt nu i 3 dagar.. Värre på morgonen sen blir det bättre underdagen till kvällen. Kan detta ha att göra med att jag fått kraftig algeväxt? Att det grummliga är små små små luft bubblor som algerna släpper i väg?? Rengjorde alla filter m.m i mina wet/dry filter och även 1 tredjedel av biobollarna där i igår och då blev det lite bättre doftmässigt, luktade surt där i.. Men det luktar lika mycket idag igen.. Ska tillägga att doften kommer från sumpen och inte akvariet vad jag kan känna.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 13 februari 2007 Författare Dela Postat 13 februari 2007 gjorde lite testar på vattnet idag.. KH / Alk 7,7 / 2,74 No3 0 No2 0 Po4 0 jippi PH mellan 8,3 - 8,6ingen som har en aning om vad det är som spökar?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 21 februari 2007 Författare Dela Postat 21 februari 2007 lite nya bilder.. är tagna med mobilen så inte så jätte bra kvalite.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Fint uppbyggt Robin..Kanske har skrivit innan, men blir det någon huv? isf, vad har du tänkt dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Riktigt maffigt kar, dessutom lite annorlunda med inriktningen mot rovfiskar.Tycker du att det fungerar bra med T5-or? Det ser ganska kaxigt ut med 24 st. rör. Jag vill dock inte tänka på vad kostnaden blir vid "lampbyte". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 21 februari 2007 Författare Dela Postat 21 februari 2007 Jens: kommer att bli huv. Planderar dock fortfarande hur jag ska bygga detta. raketforskaren: funkar kanon med t5-orna, Jo vist blir det lite pengar men de hade nog kostat lite att hålla kylan nere om jag hade haft mh. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 21 februari 2007 Dela Postat 21 februari 2007 Det ser ut som om du har problem med Bryopsis? Antingen det eller en långhårig grön mjukkorall. =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 21 februari 2007 Författare Dela Postat 21 februari 2007 De har börjat försvinna.. hade mycket mera innan, nästan inget kvar nu å blir bara mindre för varje dag.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 23 februari 2007 Författare Dela Postat 23 februari 2007 Äntligen... hajen äter.. tog drygt 2 veckor. känns riktigt skönt.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 23 februari 2007 Dela Postat 23 februari 2007 Victory! Vad matar du den lilla gynnaren med?Härligt att höra att den äter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 23 februari 2007 Dela Postat 23 februari 2007 gott den äter.. kul, hoppas det går bra.har ej sett haj äta sedan var i Syd-Afrika och dök i bur med vithajar, men då var maten tonfiskhuvuden mm.~Henriik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Raketforskaren Postat 23 februari 2007 Dela Postat 23 februari 2007 Skönt att den äter.Några nya bilder på den kanske? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 23 februari 2007 Dela Postat 23 februari 2007 hur gick det med lukten som du beskrev innan?~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 24 februari 2007 Författare Dela Postat 24 februari 2007 Det ända den har ätit är bläckfisk.. har testat med lite olika saker.. Raketfoskaren ne inga nya bilder än men ska försöka ta några i veckan,,henrik kan lova dig att han inte är lika glubbsk som en vit haj, han äter små bitar som en halv nagel typ. Lukten och grummligheten är borta. drog ner på bakteriekulturen, lästa att det kunde bli bakterieblommning om man överdoserade. dock följde jag bruksanvisningarna, Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 8 mars 2007 Författare Dela Postat 8 mars 2007 Tog lite nya bilder med mobilenVad är detta för alg? Och hur blir jag av med en? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sunny Postat 8 mars 2007 Dela Postat 8 mars 2007 Oj va snyggt det börjar bli..Riktigt coolt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 8 mars 2007 Dela Postat 8 mars 2007 Riktig snyggt !!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.