mr cheezy Postat 4 september 2007 Författare Dela Postat 4 september 2007 Några tillväxt billder Första bilderna är från maj å sista från idag.Sen kommer några bilder på akvariumet från idag. Har fyllt på med lite ls idag. Vill ha mera men men det får man ta nån annan gång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 september 2007 Dela Postat 4 september 2007 Snyggt!! Bra tillväxt oxå! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 4 september 2007 Författare Dela Postat 4 september 2007 adddo tack. DE två korallerna är nog bland de långsammast växande jag har. Men de ända jag hade hyfsade bilder på når jag skaffade dom.Montioprarna jag har växer ju nästa som gräs.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 september 2007 Författare Dela Postat 11 september 2007 Hade inget att göra så jag tog några bilder. Shit vad jag önskar ibland att man hade in riktig kamera så man kunde få närbilder och få fram färgerna riktigt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 Kanonsnyggt Robin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 11 september 2007 Författare Dela Postat 11 september 2007 adddo man får tacka.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salt_viktor Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 Synd på hajen och draken,men det är ändå fruktansvärt snyggt! har suttit och idiotläst så fort jag fått chansen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 Jaha då fick jag för första gången se en mantis live. Har hör knäppningar innan, dock inte sett den. Så står jag å tittar på mina Ricordea så kom först två ögon upp sen hela "huvet" grön å snygg. Sen lika fort som den kom upp ner igen. Så höll den på ett tag, Så jag gick å hämtade en lite räk bit för att locka fram den. Ojoj dom är snabba. Den tog räkan sen simmade den iväg gengom karet på en sekund å in bland ls:en. Den va en bit över 5 cm kanske. Nästan metallic grön.Nu får det bli att göra en fälla å fånga den fylla mit nano med vatten igen så ska den få flytta in dit. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 bygg en fälla utav en 50cl PET flaska skär av halsen vänd på konan så den är inne i pet flaskan å limma fast konan mot den flaska som är kvar. Punktera med lite hål och agna med en räkbit så borde du få fram den ganska snabbt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 det värsta är att man fångar allt som öter räkbitar då...(eremiter,krabbor... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 wrang tack för tippset. Vi får väll se vad jag lycks fiska upp i natt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Ja de är en rörlig krabbat som många kanske tror att de bara sitter i sin håla men har själv sett att de ofta utforskar akvariet om och om igen. De är så himmla snabba så vi oftast ej ser dom.Lägg själva hålet lite pekande uppåt inne i flaskan så får man en bättre flykt säker öppning om den kryper in i flaskan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 förbannat fint ditt kar blivit osten! tillväxten är det inget fel på, kör du K-Z fullt ut nu? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 Japp, dock en vacker krabbat men vill inte ha den i akvariet utan i ett eget där den inte kan göra någon skada.Det med att luta hålet lite uppåt låter ju smart, hade själv aldrig tänkt på det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 crille tack så mycket.Japp kör k-z fullt ut. Är tok nöjd med dessa produkter.Började med spur2, b-balace m.m för nån dag seden men det har redan gjort mycket.Du kör med fullt ut va? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 lite tillväxt bilder till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Jädrans vilken tillväxt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 På 3 månader! Shoot! Då måste du ju märka det i princip dagligen! Väldigt fint ditt kar har blivit Robin! Fattas bara en haj.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Matar du dina koraller med någonting speciellt eller, vad är hemligheten. Teach me master, teach me!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 crille tack så mycket.Japp kör k-z fullt ut. Är tok nöjd med dessa produkter.Började med spur2, b-balace m.m för nån dag seden men det har redan gjort mycket.Du kör med fullt ut va?japp, sen igår är det fullt ut,vilket jag tror är ett måste med metoden.du får hojta till när du ska till teddan,delar vi soppan kan vi säkert fånån trevlig flaska från K_Z med oss hem extra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 Hemligheter är ingen hemlighet. Den heter ZEOvit metoden och nice t-5, stablia värden. Har man detta är det bara till att stå jämte och titta när det växer.Crille härligt. Sätt mycket förendringar än?Japp det gäller dig med om du ska uppåt så delar vi soppa.Det går ju alltid hitta nån trevlig K-Z flaska Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 jag har fått bättre tillväxt, men framför allt så har jag fått ordning på mina värden, kunde inte sköta karet efter min ryggoperation,men nu är det på g igen, förresten så kör jag K-Z calcium+och magnesium i kalkreaktorn, och ph-värdet behöver jag inte tänka på längre. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 12 september 2007 Författare Dela Postat 12 september 2007 Härligt. Måste vara skönt att vara på bättrings vägen efter en operation. Vill med ha en kalkreaktor, men den får vänta en stund tills jag har råd. Kommer då också köra med K-Z calcium och magnesim. Men får stå ut med balling en liten stund till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 ja balling blir väl dyrt i ditt stora kar, jo det är gött att börja kunna röra sig normalt, och köra bil är ju ett måste här i obygderna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bioted Marine Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Kul och se att det växer o knakar hemma hos dej. Ser ut att ha bra utfärgning med. Riktigt fina koraller ! Cheesy Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.