oveb Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Jag har för mig att Interpet Triton har ungefär samma spectra som Sylvania Aquastar och Phillips Aquarelle. Höga PUR-värden då m.a.o. Citera
petrol Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Jag hade två Chaetodon collare i mitt rovfiskkar för ca 1,5 år sedan. Jag hade dem i ungefär 8 månader när de plötsligt dog båda två med en dags mellanrum. Ingen aning varför, fel föda kanske..? Citera
ramq Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Aquarelle har jag kört med framgång förut, så jag tvekar inte på att detta är ett bra rör.Fina fjärilar. Citera
crille Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Aquarelle har jag kört med framgång förut, så jag tvekar inte på att detta är ett bra rör.Fina fjärilar.på vilket vis menar du att du kört röret med framgång? koralltillväxt eller? Citera
Wiking Postat 9 november 2008 Postat 9 november 2008 Ruskigt fina, men ack så svåra fiskar. Fjärilsfiskar spelar i en egen division, både vad gäller skönhet och svårighetsgrad. Hoppas det går bra för dig! Citera
Hultis Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 vackert Jörgen! kan absolut inte klaga på fisk smaken Citera
ramq Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 på vilket vis menar du att du kört röret med framgång? koralltillväxt eller? Du behöver många rör för att tillgodose SPS:er och mest troligt blir det inte den färg man är ute efter heller, men till mjukisar och kolonianemoner och annat skoj fungerar dom finfint till.Så på sätt och vis är det ett "ja" på din fråga.Annars var dom och PowerGlo mina favoriter för sötvatten.Men det är en annan historia... Citera
crille Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Du behöver många rör för att tillgodose SPS:er och mest troligt blir det inte den färg man är ute efter heller, men till mjukisar och kolonianemoner och annat skoj fungerar dom finfint till.Så på sätt och vis är det ett "ja" på din fråga.Annars var dom och PowerGlo mina favoriter för sötvatten.Men det är en annan historia...okidok:) Citera
Laggeman Postat 10 november 2008 Postat 10 november 2008 Fina fiskar Jörgen!Kul att det triggar ditt intresse att stanna kvar! Citera
Tedb Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Grattis till ditt nya arbete på Marinakvariet, Jörgen !!! Citera
acuario Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Jasså har jag fått jobb där? mer än jag själv visste Citera
crille Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 kul jörgen, då har du ju fått lite ljus i mörkret:) Citera
acuario Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Ska bara hjäpa Bengan med en sak. Knappast en anställning. Citera
Tedb Postat 21 november 2008 Postat 21 november 2008 Ok, då missuppfattade jag Bengt. Det var ju synd. Men en fot in e ju bra iallafall. Citera
acuario Postat 21 november 2008 Författare Postat 21 november 2008 Det är inte helt fel, Hoppas på mer uppdrag senare. Citera
acuario Postat 24 november 2008 Författare Postat 24 november 2008 Det har kommit till lite mer djur till akvariet. 10st Nassarius snäckor, 2st sandvändande sjöstjärnor, en liten ocellaris clownfisk som jag adopterade + 2st Cirrhilabrus lubbocki gyltor samt lite halimeda kalkalger. Citera
Wiking Postat 24 november 2008 Postat 24 november 2008 En liten dröm jag alltid haft är att sätta upp ett kar med enbart Fjärilsfiskar. När man ser ditt kar väcks den till liv igen. Specialfoder eller duger det vanliga fodret?Härliga foton! Citera
acuario Postat 24 november 2008 Författare Postat 24 november 2008 Matar med artemia, mysis, lite pellets ännu men ska skaffa krill och något annat bra foder ev mixa fiskfilé och räkor. marinerar artemia med vitlök nästan varje dag. Citera
Vargklo Postat 24 november 2008 Postat 24 november 2008 Underbara färger du har.Har du stabila låga näringsvärden? Citera
acuario Postat 25 november 2008 Författare Postat 25 november 2008 Har inte mätt på länge men det är samma vatten som när jag hade korallerna. Citera
Hultis Postat 25 november 2008 Postat 25 november 2008 fint Jörgen! jag provade en pakistan fjäril för några veckor sedan i tron om att mina glasrosor skulle försvinna men den gick så hårt på korallerna att det blev sumpen efter en timme! så nu simmar det en rostratus i karet ist. Citera
acuario Postat 25 november 2008 Författare Postat 25 november 2008 De lever på stenkoraller i naturen. De och aurigan har ätit av mina glasrosor men rör inte några skivanemoner som blev kvar i karet och inte heller en liten sarcophyton som också blev kvar, de går dock på kolonianemoner. Citera
Bostelin Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Använder du fortfarande din ATI ramp men med enbart 2 rör tända som du skrev om i första inlägget. På bilderna så ser det ändå ut att vara helt ok med ljus för ett FO kar.Gillar inredningen i övrigt. Gott om plats för fiskarna att simma runt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.