acuario Postat 11 september 2007 Författare Postat 11 september 2007 Vodka skyndar på processen. Köp lite sandvändade sjöstjärnor och ev någon sandvändande fisk. Citera
Sillen Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 Har en orange spotted goby samt en sandvändade sjöstjärna. Sjösjärnan är rätt ny och liten och tidigare hade jag 2 gobys men den ena har tyvärr försvunnit. Citera
acuario Postat 18 september 2007 Författare Postat 18 september 2007 Hade lite tid över så jag fotade lite idag och bytte 50L vatten. Tyvärr så är det den sämre kameran jag fick använda då frugan hade den bästa med sig till jobbet, denna kamera har lite svårt för blått. korallerna blir sakta men säkert finare och just nu känns det uppåt värre. Nya fiskar är köpta förra helgen och inte förrän idag så börjar filfisken komma fram lite, en skygg herre/dam det där, den har inte rört några glasrosor ännu men jag får se tiden an,på bild ville den inte vara med heller. Andra fiskar är en banangylta och en chizeltooth wrasse samt en Naso literatus, inte men favoritfisk direkt men den köptes för att bekämpa de där dumma brunalgerna och det gör den med bravur, den är så rund och fet om magen, gott jobbat mr Naso. Citera
salar Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Snyggt som vanlig Jörgen,kul att du har en liten "mjuk korall" i karet,den sträcker verkligen ut polyperna i det närings fattiga vattnet.Patrik Citera
Wiking Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Du tycker att dina koraller ser 'lite dåliga' ut, då har du inte sett dåliga koraller. Välkommen hem till mig. Dina ser ju helt fantastiska ut. Citera
jens karlskrona Postat 18 september 2007 Postat 18 september 2007 Vackert Jörgen.Vad är det för gul Fungia, bilden efter Trachyphyllian?Din blåa Staghorn är jag spekulant på en fragg om tillfälle skulle ges nångång.Gött jobbat. Citera
Vargklo Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Mycket, mycket vackert som vanligt, Jörgen Citera
ramq Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Som vanligt lika breathtaking från Jörgen...Helt otroliga polyper på din fungia! Citera
jonasroman Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Hade lite tid över så jag fotade lite idag och bytte 50L vatten. Tyvärr så är det den sämre kameran jag fick använda då frugan hade den bästa med sig till jobbet, denna kamera har lite svårt för blått. korallerna blir sakta men säkert finare och just nu känns det uppåt värre. Nya fiskar är köpta förra helgen och inte förrän idag så börjar filfisken komma fram lite, en skygg herre/dam det där, den har inte rört några glasrosor ännu men jag får se tiden an,på bild ville den inte vara med heller. Andra fiskar är en banangylta och en chizeltooth wrasse samt en Naso literatus, inte men favoritfisk direkt men den köptes för att bekämpa de där dumma brunalgerna och det gör den med bravur, den är så rund och fet om magen, gott jobbat mr Naso.Mkt, mkt snyggt Jörgen...de enda jag skulle kunna ha förståelse för att du inte är nöjd med är väl att de är lite ludd på stenarna här o där...men helheten är fantastisk. Nason gör nog ett gott jobb...en av mina favoritfiskar;).Körde du med zeovit??tror du har svarat på de tidigare, men minns inte riktigt vad du svarade. Kör du med detta system fullt ut, eller har du "bara" en "zeovitpåse" hängandes..??vilka värden har du? fosfatfilter? Citera
mr cheezy Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Jörgen tack för besöket. Mycket vackert kar du har. Går ju inte på långa vägar gämföra bilderna med IRL. Citera
acuario Postat 19 september 2007 Författare Postat 19 september 2007 Jag kör inte zeovitmetoden men jag använder zeolit, just nu coralife och hobby zeolit + lite vodka som kolkälla. Jag matar korallerna lite grann med fauna marin ultra clam+ ultramin-S. Jag använder korallen-zuchts Biophos 2 för dess stora absorptionsförmåga men den kanske inte behövs men 1dl i en påse som byts varannan till tredje vecka för säkerhets skull. Zeovitmetoden rekomenderar att man inte använder fosfatremovers.Mina värden uppmätta igår varCa: 370Kh: 10,6Mg: 1260Jod: 0,6No3: omätbartPo4: omätbart Citera
jonasroman Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 Jag kör inte zeovitmetoden men jag använder zeolit, just nu coralife och hobby zeolit + lite vodka som kolkälla. Jag matar korallerna lite grann med fauna marin ultra clam+ ultramin-S. Jag använder korallen-zuchts Biophos 2 för dess stora absorptionsförmåga men den kanske inte behövs men 1dl i en påse som byts varannan till tredje vecka för säkerhets skull. Zeovitmetoden rekomenderar att man inte använder fosfatremovers.Mina värden uppmätta igår varCa: 370Kh: 10,6Mg: 1260Jod: 0,6No3: omätbartPo4: omätbartOk. bra med lite tips o inspiration. Citera
acuario Postat 19 september 2007 Författare Postat 19 september 2007 Som vanligt lika breathtaking från Jörgen...Helt otroliga polyper på din fungia!Jupp. Man vill ju äta upp den för den ser så himla god ut. Citera
Hultis Postat 19 september 2007 Postat 19 september 2007 ser kalas gôtt ut Jörgen! får nog bli ett besök igen hos dig nångång framöver för att få upp lite inspiration Citera
acuario Postat 29 september 2007 Författare Postat 29 september 2007 Allt är inte korall så här är några bilder på nyköpta fiskar i går och även min gamle mandarin + någon mer trotjänare. Först så vill jag visa ett bra exempel på förändring i utfärgning på en grön acropora. första bilden är tagen 2 september och den andra bilden idag. Skillnad eller hur?hmmm harkel! en liten bild på en korall slank med på slutet hehe.. Citera
Aqua_Max Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Magnifikt litet stim magnifica! Oftast har folk bara en eller två exemplar i sitt akvarium, klart mer effektfullt med en grupp. Citera
Capote Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Mycket vackert!Kör du fortfarande med samma belysning? Belysning: En ATI 6x80w sunpower och en ATI Sunpower 4x24w.Rör: 4 ATI Blue Plus & 6 ATI Blue Spezial + Ett T8 58W Osram 67Du som kört MH tidigare och T5+T8 ett tag nu, ser du någon skillnad? positivt/negativt? Citera
Laggeman Postat 29 september 2007 Postat 29 september 2007 Stor skillnad på den gröna där Jörgen! Fin som attans! Ser en positiv utveckling på de andra korallerna också tycker jag. Kraftigare grenar liksom. Snart dags med en hona till Mandarinen kanske? Citera
metcrue Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Hur fungerar det att ha flera magnificor tillsammans? Bråkas det mycket? Citera
acuario Postat 30 september 2007 Författare Postat 30 september 2007 Mycket vackert!Kör du fortfarande med samma belysning?Du som kört MH tidigare och T5+T8 ett tag nu, ser du någon skillnad? positivt/negativt?Possitivt är lite mindre värme och att den blåa staghornen är finare under T5. Det känns som att korallerna hade mer lyster i Mh. Lysrör ger ett mer sterilt intryck. Jag gillar båda varianterna så nästa gång kanske det blir 50/50Hur fungerar det att ha flera magnificor tillsammans? Bråkas det mycket?Har bara haft de sen i Fredags kväll så det är lugnt fortfarande men det är väl risk att det blir en eller 2 kvar till slut. Citera
metcrue Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Jag blir väldigt sugen på att blanda både magnifica och decora, men mitt lilla kar blir nog för litet för detta. Kanske en av varje? Citera
ramq Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Shit caramba. Och vad har du gjort för att boosta denna grönfärg? Hällt flytande kryptonit i burken? =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.